سه شنبه 31 فروردین 1389   صفحه اول | درباره ما | گویا


گفت‌وگو نباشد، یا خشونت جای آن می‌آید یا فریبکاری، مصطفی ملکیان

مصطفی ملکیان
ما فقط با گفت‌وگو می‌توانیم از خشونت و فریبکاری رهایی پیدا کنیم. در جامعه هر مساله‌ای از سه راه رفع می‌شود، یکی گفت‌وگوست، یکی خشونت و دیگر فریبکاری. اگر در جامعه گفت‌وگو تعطیل شود دو رقیبی که جای آن را می‌گیرند، خشونت و فریبکاری هستند ... [ادامه مطلب]


بخوانید!
پرخواننده ترین ها

مازيار بهاری، روزنامه‌نگار نيوزويک: خانواده ام را تهديد کرده اند، روز

نوشابه اميری
nooshabehamiri(at)yahoo.com

مازيار بهاری،روزنامه نگار و نماينده نشريه نيوزويک در ايران که در جريان انتخابات ۲۲ خرداد دستگير شد و ۱۱۸ روز را در زندان گذراند،در مصاحبه با روز خبر از تهديد خانواده خود داد.به گفته وی ماموران امنيتی گفته اند: "به مازيار بگوييد تند نرود، ممکن است حادثه پيش بينی نشده ای برای وی پيش بيايد."

به گفته اين روزنامه نگار سرشناس ايرانی،"يک آقايی" به خانواده وی در تهران زنگ زده و گفته است: "مازيار زيادی حرف می زند. فکر نکنيد چون او در خارج از کشورست، دست ما به او نمی رسد.اگر همين طور ادامه بدهد ممکن است بدون پيش بينی قبلی،اتفاقی برای او بيفتد."



تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 


آقای بهاری ادامه می دهد: "البته آن آقا گفته از دادگاه انقلاب تلفن می زنم ولی من حدس می زنم از سپاه بوده باشد چون من در تمام آن مدت، دست گروه ديگری نبودم. ضمن اينکه آنها در دوران زندان و حتی پس از آزادی هم تهديدات مشابهی می کردند. از جمله شبی که می خواستم از تهران خارج شوم به من تلفن زدند وگفتند: مواظب رفتارت باش. ما هر وقت بخواهيم می توانيم تو را در گونی بگذاريم و به تهران برگردانيم. يادت باشد که حماس و حزب الله، دو شاخه سپاه قدس هستند و همه جا حضور دارند."

همزمان با اين تهديدات، خبرگزاری فارس هم ديروز اقدام به انتشار مصاحبه ای از مازيار بهاری کرد که در دوران زندان وادار به انجام آن شده بود. پس از آن نيز احضاريه دادگاه برای او فرستاده شد که براساس آن بايد روز ۱۲ ارديبهشت در دادگاه انقلاب حاضر شود.

همزمانی انتشار اين مصاحبه ، ارسال حکم احضار و همچنين تهديد مستقيم خانواده وی باعث شده است تا مازيار بهاری به اين نتيجه برسد که: "تصور می کنم کمپينی که ما برای آزادی روزنامه نگاران و نويسندگان ايرانی به راه انداخته ايم، موجب نارضايتی آقايان شده و به همين علت به تهديد روی آورده اند."

مازيار بهاری بعد از اين تهديد به پليس انگليس ـ محل اقامت اش ـ مراجعه کرده و آنان را در جريان اين تهديدات گذاشته است، چرا که به گفته وی: "آنها بايد بفهمند که نمی توانند مردم را تهديد کنند."

وی اين تهديد را "جدی" می خواند و می گويد: "وقتی سپاه تهديد می کند، بايد جدی گرفت و با آن برخورد کرد."

مازيار بهاری، آن طور که به روز گفته، روز ۱۲ ارديبهشت در دادگاه حاضر نخواهد شد هر چند هنوز هم نمی داند چرا وی را دستگير و چرا او را آزاد کردند. او در همين ارتباط به راديو فردا گفته بود: "اصلاً من هيچوقت نه به کسی توهين کردم و نه کلام زشتی را به زبان آوردم. حتی در نامه‌ای هم به آيت الله خامنه‌ای نوشتم، خيلی محترمانه از ايشان خواستم که به وضعيت روزنامه‌نگاران در ايران رسيدگی شود و اتفاقاتی را که توی زندان دارد می‌افتد، که برای خود من هم افتاده بود، يک بازنگری بشود. خيلی راحت بايد بگويند که اين تهديدات چيست. به من می‌گويند که ما دستمان به تو می‌رسد. خب صد‌ در صد دست شما به من می‌رسد. حالا شما با من می‌خواهيد چکار کنيد؟ می‌خواهيد مرا ترور کنيد؟ يا می‌خواهيد مرا گروگان بگيريد؟ اگر چنين چيزی هست، يعنی شما قبول می‌کنيد که يک دولت تروريست هستيد و دولت گروگانگير هستيد. يا اينکه مادر هشتاد وچهار پنج ساله مرا در ايران می‌خواهيد تحت فشار بگذاريد؟"

اتهاماتی که پيش از اين به مازيار بهاری زده بودند عبارت بود از: "شرکت در تظاهرات غيرقانونی، گزارش تهيه کردن از تظاهرات غيرقانونی، پول گرفتن بابت تهيه گزارش، توهين به مقام رهبری ـ به خاطر اينکه او در ايميلش نگفته بود آيت الله خامنه‌ای ـ تهديد عليه امنيت ملی و جاسوسی رسانه‌ای".


ارسال به بالاترین | ارسال به فیس بوک | نسخه قابل چاپ | بازگشت به بالای صفحه | بازگشت به صفحه اول 



















Copyright: gooya.com 2016