سه شنبه 31 فروردین 1389   صفحه اول | درباره ما | گویا


گفت‌وگو نباشد، یا خشونت جای آن می‌آید یا فریبکاری، مصطفی ملکیان

مصطفی ملکیان
ما فقط با گفت‌وگو می‌توانیم از خشونت و فریبکاری رهایی پیدا کنیم. در جامعه هر مساله‌ای از سه راه رفع می‌شود، یکی گفت‌وگوست، یکی خشونت و دیگر فریبکاری. اگر در جامعه گفت‌وگو تعطیل شود دو رقیبی که جای آن را می‌گیرند، خشونت و فریبکاری هستند ... [ادامه مطلب]


بخوانید!
پرخواننده ترین ها

دبيرکل موتلفه: برخی از اساتيد تحت تاثير علم سکولار اجازه‌ نقد به دانشجويان را نمی‌دهند، ايسنا

دبيرکل حزب موتلفه اسلامی گفت: ما نياز داريم يک بازخوانی دقيق از انقلاب فرهنگی در دانشگاه‌های کشور داشته باشيم، به نظر می‌رسد دشمن در بازتوليد علم سکولار و اصولا جريان سکولاريسم در دانشگاه‌ها بی‌وقفه کار می‌کند.

به گزارش گروه دريافت خبر خبرگزاری دانشجويان ايران(ايسنا) محمدنبی حبيبی در پايان نشست دبيران حزب موتلفه اسلامی با اشاره به سالگرد اعلام انقلاب فرهنگی افزود: در بسياری از حوزه‌های علوم انسانی، عرصه تاخت و تاز علم سکولار، بر اساس تفکر اومانيسم ايجاد شده است، ما در بازخوانی انقلاب فرهنگی بايد به اين مهم توجه کنيم کرسی‌های نظريه‌پردازی در دانشگاه‌ها بايد علم سکولار را زير چکش نقد علمی خود داشته باشند.



تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 


وی ادامه داد: متاسفانه برخی از اساتيد تحت تاثير علم سکولار اجازه‌ نقد به دانشجويان را نمی‌دهند و جلوی آزادانديشی در اين خصوص را می‌گيرند.

وی افزود: دانشگاه نبايد به صورت يک پادگان برای سربازگيری سکولارها عليه دين و انقلاب باشد، خوشبختانه جمع کثيری از اساتيد و دانشجويان متوجه اين فريب شده‌اند و در برابر فتنه‌گران ايستاده‌اند.

دبيرکل حزب موتلفه اسلامی هم‌چنين با اشاره به دستاوردهای کنفرانس خلع سلاح هسته‌يی در تهران گفت: جامعه جهانی مطالبات هسته‌يی خود را در کنفرانس تهران مطرح کرد.

وی اظهار کرد: اجلاس تهران يک دستاورد فقهی داشت و آن حرام بودن توليد، تکثير و کاربرد سلاح‌های کشتار جمعی به ويژه سلاح‌های اتمی است.

وی افزود: برای اولين بار به طور رسمی نظر شرعی در خصوص کاربرد سلاح‌های هسته‌يی از سوی مقام معظم رهبری مطرح و نيات صلح‌جويانه جمهوری اسلامی برای همگان روشن شد، جهان از چشم کنفرانس تهران به آمريکا به عنوان تنها مجرم هسته‌يی نگاه کرد و اين مساله بسيار مهم است.

حبيبی تصريح کرد: کنفرانس واشنگتن که در حقيقت کنفرانس دارندگان سلاح‌ هسته‌يی بود در تقابل با کنفرانس تهران قرار داشت، در واشنگتن بر طبل جنگ هسته‌يی و تداوم تهديد صلح جهانی کوبيده شد در حالی‌که در تهران تاکيد بر خلع سلاح هسته‌يی به عنوان اصلی‌ترين راهکار تضمين صلح در جهان مطرح بود.

وی ادامه داد: کنفرانس تهران با شعار فناوری صلح‌آميز هسته‌يی برای همه و سلاح هسته‌يی برای هيچ‌کس نيات صلح‌جويانه ملت و دولت ايران را بر همگان روشن کرد، کنفرانس تهران يک گام بلند برای خلع سلاح هسته‌يی و آغاز يک راه درست و عملی برای اين کار است.

وی در ادامه با بيان اين‌که " ۴۰ سال است سازمان بين‌المللی انرژی هسته‌يی فعال است، اما هيچ‌گاه گامی برای خلع سلاح برداشته نشد" تاکيد کرد: نمی‌توان موضوع مهم خلع سلاح هسته‌يی را به دارندگان آن سپرد اين امر هيچ‌گاه تحقق نخواهد پذيرفت.

دبيرکل حزب موتلفه اسلامی افزود: حضور فعال همسايگان ايران در اين کنفرانس نشان می‌دهد، آن‌ها کاملا به ايران اعتماد دارند و نگران تهديدات هسته‌يی آمريکا هستند.

وی با اشاره به بيانيه ۱۲ بندی اجلاس تهران آن را اولين گام ديپلماسی تهاجمی دولت در سال جديد تلقی کرد و گفت: کنفرانس تهران نوعی فرهنگ‌سازی برای خلع سلاح هسته‌يی بود و نگرانی خود را از نيات پليد دولت‌های هسته‌يی در تهديد صلح جهانی ابراز کرد و بن‌بست موجود برای خلع اين سلاح را تا حدودی مرتفع کرد.

وی در پاسخ به سوالی درباره نامه وزير جنگ آمريکا به اوباما و افشای نيات جنگ‌طلبانه دولتمردان آمريکا گفت: ملت ما با اين نوع تهديدات آشنا هستند، اکنون ارتش و سپاه در عالی‌ترين وضعيت آمادگی هستند، ارتش و سپاه ما و همه ۷۰ ميليون ايرانی دست به ماشه آماده هستند تا هر حمله تجاوزکارانه را در منطقه خفه کنند، ارتش در روز ۲۹ فروردين آمادگی‌های خود را به نمايش گذاشت دشمن هم از ميزان اين آمادگی‌ها آگاه است و بعيد است آن‌ها ديوانگی کنند.

حبيبی با اشاره به شکست حمله نظامی آمريکا به ايران در طبس اظهار کرد: ما در آستانه سالروز شکست مفتضحانه آمريکا در حمله به طبس هستيم، آمريکايی‌ها فراموش نکرده‌اند که در جنگ با ايران خدا با ماست، ضمنا آمريکا بايد بداند که در صورت تجاوز به ايران منافعش در همه نقاط جهان در معرض تهاجم خواهد بود.

وی در بخش ديگری از سخنان خود در مورد اظهارات رييس‌جمهور در خصوص "جمعيت" گفت: شعار فرزند کمتر زندگی بهتر وحی منزل نيست، به نظر می‌رسد ما در چشم‌انداز ۱۴۰۴ که می‌خواهيم در مقام اول قدرت منطقه باشيم يکی از فاکتورهای قدرت؛ جمعيت کارآمد است، بديهی است بين سياهی لشگر و جمعيت کارآمد تفاوت بسياری است.

وی ادامه داد: خانواده‌هايی که توان مديريت فرهنگی و معيشتی فرزندان بيشتری را دارند می‌توانند نسل چهارم انقلاب را با افزايش معقولی سامان دهند، برعکس خانواده‌هايی که اين توان را ندارند که نسلی پاک و مومن تربيت کنند شايد يک فرزند هم زياد باشد.

دبيرکل حزب موتلفه اسلامی خاطرنشان کرد: در اين خصوص بايد اجازه دهيم هر کس ديدگاه‌های خود را مطرح کند و نهايتا تسليم نظر کارشناسی و علمی باشيم. در برنامه‌ پنجساله پنجم که به زودی در مجلس مطرح می‌شود بايد يک ديدگاه نو بر اساس کارشناسی‌های علمی دقيق در اين خصوص آورده شود و ملاحظات امنيت ملی، امنيت اجتماعی و امنيت معيشتی آن توامان ديده شود.


ارسال به بالاترین | ارسال به فیس بوک | نسخه قابل چاپ | بازگشت به بالای صفحه | بازگشت به صفحه اول 



















Copyright: gooya.com 2016