دوشنبه 6 اردیبهشت 1389   صفحه اول | درباره ما | گویا


گفت‌وگو نباشد، یا خشونت جای آن می‌آید یا فریبکاری، مصطفی ملکیان

مصطفی ملکیان
ما فقط با گفت‌وگو می‌توانیم از خشونت و فریبکاری رهایی پیدا کنیم. در جامعه هر مساله‌ای از سه راه رفع می‌شود، یکی گفت‌وگوست، یکی خشونت و دیگر فریبکاری. اگر در جامعه گفت‌وگو تعطیل شود دو رقیبی که جای آن را می‌گیرند، خشونت و فریبکاری هستند ... [ادامه مطلب]


بخوانید!
پرخواننده ترین ها

مصطفایی خبر داد: انتقال هنگامه شهیدی به بند عمومی، شکایت از قاضی مقیسه به دلیل تخلفات فراوان، کلمه

به دلیل حساسیتی که قاضی مقیسه نسبت به من داشت مجبور شدم در دادگاه حاضر نشوم و خانم فائقه کوبر یکی دیگر از وکلای ایشان در دادگاه حاضر شدند ولی باز با این حال این قاضی دادگاه انقلاب یک سال حبس تعزیری را کسر نکرده و با وجود تاکید وزارت اطلاعات در استحقاق تخفیف مجازات برای ایشان قاضی مقیسه برای این جوان اشد مجازات را صادر نمود.


کلمه:هنگامه شهیدی ،روزنامه نگار که به شش سال حبس تعزیری محکوم شده و هم اکنون در زندان به سر می برد طی تماسی با وکیل خود از انتقالش به بند عمومی خبر داد.

به گزارش خبرنگار کلمه محمد مصطفایی خبر داد :هنگامه شهیدی از زندان اوین تهران با من تماس تلفنی داشت او گفت که دیشب از بند ۲۰۹ بازداشتگاه امنیتی زندان اوین به بند عمومی منتقل شده است و در کنار بهاره هدایت تحمل حبس می نماید.



تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 


به گفته مصطفایی شهیدی از وضعیت روحی و جسمی خوبی برخوردار بوده و منتظر است تا مسئولین دستگاه قضایی با مرخصی وی موافت نموده و از ریاست قوه قضاییه هم می خواهد به اعاده دادرسی اش توجه کند.

مصطفایی در اواخر سال گذشته نامه ای خطاب به ریاست قوه قضاییه نوشته و خواستار رسیدگی مجدد به پرونده هنگامه شهیدی شد.

وی تاکید کرد:در خصوص هنگامه شهیدی روزنامه های کیهان و ایران اکاذیبی را درج نموده بود که قرار شد اوایل هفته آینده علیه این دو روزنامه شکایت کیفری مطرح گردد.

از سوی دیگر مصطفایی درباره پرونده میلاد فدایی که در پنج ماه گذشته دستگیر شده و به او اتهام تبلیغ علیه نظام تفهیم شده است گفت: به دلیل حساسیتی که قاضی مقیسه نسبت به من داشت مجبور شدم در دادگاه حاضر نشوم و خانم فائقه کوبر یکی دیگر از وکلای ایشان در دادگاه حاضر شدند ولی باز با این حال این قاضی دادگاه انقلاب یک سال حبس تعزیری را کسر نکرده و با وجود تاکید وزارت اطلاعات در استحقاق تخفیف مجازات برای ایشان قاضی مقیسه برای این جوان اشد مجازات را صادر نمود.

مصطفایی گفت:هفته گذشته به دلیل تخلفات عدیده قاضی مقیسه علیه وی شکایت کردم و امیدوارم هر چه سریعتر به شکایتم رسیدگی شود.

این وکیل دادگاه از جمله تخلفات قاضی مقیسه را نگهداری بیش از موعد میلاد فدایی در بازداشت دانست.

مصطفایی تاکید کرد:در اواخر سال گذشته به کرات به شعبه ۲۸ دادگاه انقلاب رفتم تا بتوانم موافقت قاضی مقیسه را برای فک قرار بازداشت موقت ساسان آقایی گرفته تا ایشان بتوانند با قرار وثیقه آزاد شوند. با تلاش هایی که انجام شد و نامه نگاری های متعددی که صورت گرفت و در آخر هم با رفت و آمدهایی که پدر و مادر ساسان آقایی به شعبه داشتند قاضی پرونده قرار بازداشت موقت ساسان را گویا با این شرط که وکالت من را عزل خواهند کرد پذیرفت و ساسان آقایی آزاد شد .

وی ادامه داد:زمانی که من برای مطالعه پرونده نزد قاضی مقیسه رفتم ایشان گفتند که قرار است شما را عزل کنند. دیروز هم از شعبه ۲۸ دادگاه انقلاب تماس گرفته شد و مدیر دفتر شعبه اعلام کرد که ساسان آقایی من را عزل کرده است.

مصطفایی خاطرنشان کرد:به هر حال امیدوارم که ساسان آقایی دیگر راهی زندان نشوند.


ارسال به بالاترین | ارسال به فیس بوک | نسخه قابل چاپ | بازگشت به بالای صفحه | بازگشت به صفحه اول 



















Copyright: gooya.com 2016