پنجشنبه 9 اردیبهشت 1389   صفحه اول | درباره ما | گویا


گفت‌وگو نباشد، یا خشونت جای آن می‌آید یا فریبکاری، مصطفی ملکیان

مصطفی ملکیان
ما فقط با گفت‌وگو می‌توانیم از خشونت و فریبکاری رهایی پیدا کنیم. در جامعه هر مساله‌ای از سه راه رفع می‌شود، یکی گفت‌وگوست، یکی خشونت و دیگر فریبکاری. اگر در جامعه گفت‌وگو تعطیل شود دو رقیبی که جای آن را می‌گیرند، خشونت و فریبکاری هستند ... [ادامه مطلب]


بخوانید!
پرخواننده ترین ها

رضا جوشن، از زندانيان سياسی در کنار قاتلان حرفه ای و خطرناک درمحدوديت های کامل، فعالين حقوق بشر و دمکراسی

بنابه گزارشات رسيده به "فعالين حقوق بشر و دمکراسی در ايران"زندانی سياسی رضا جوشن در سلولی که قاتلين خطرناک در آن قرار دارند جای داده شده است و از داشتن هر گونه تماسی با خانواده اش محروم می باشد.
زندانی سياسی رضا جوشن از ۱۹ فروردين ماه به توصيه سربازجوی وزارت اطلاعات محبی و به دستور علی فرهادی دادستان کرج به فرعی بند ۶ زندان گوهردشت کرج منتقل شده است.او در ميان ۱۱ نفر از زندانيان قاتل و خطرناک جای داده شده است.آنها در سلولی کوچک قرار دارند و از ارتباط با دنيای خارج از سلول محروم می باشند.تعدادی از آنها ماه ها است که در اين محيط بسته قرار دارند و دچار ناراحتی روحی هستند روزانه به هرکدام از آنها بيش از ۱۰ قرص آرام بخش قوی داده می شود. زندانی سياسی رضا جوشن چندين هفته است که از داشتن ملاقات و يا تماس تلفنی با خانواده اش محروم است .



تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 


وضعيت و شرايط اين سلول قرون وسطائی است و زندانيان از حداقل شرايط اوليه انسانی برخوردار نيستند از اين سلول برای شکنجه های روحی و جسمی زندانيان استفاده می کنند.
تا به حال ۲ بار کرمانی رئيس اطلاعات زندان گوهردشت کرج به آنجا مراجعه کرده است و زندانی سياسی رضا جوشن را تحت شکنجه های جسمی و روحی قرار داده است. کرمانی به آقای جوشن گفته است: که تو از اينجا سالم بيرون نخواهی رفت.
زندانی سياسی رضا جوشن پيش از اين از ۹ فروردين توسط سربازجوی وزارت اطلاعات محبی به سلولهای انفرادی بند سپاه منتقل شد و تا ۱۹ فروردين ماه تحت شکنجه های جسمی و روحی اين فرد قرار داشت . او در اعتراض به شکنجه های جسمی و روحی سربازجوی وزارت اطلاعات ۵ روز را در اعتصاب غذا بسر برد.
لازم به يادآوری است که رضا جوشن ۲۵ ساله ۱۰ آذر ماه با يورش مامورين وزارت اطلاعات در منزل دستگير و به سلولهای انفرادی بند سپاه منتقل شدو پس از ۲ ماه از بند سپاه به بند ۴ منتقل شد.مامورين وزارت اطلاعات همچنين در روز۱۶ آذرماه به منزل خانواده جوشن يورش بردند و خانم زهرا اسدپور گرجی مادر اين خانواده را دستگير و به سلولهای انفرادی بند سپاه منتقل کردند و پس از چند هفته بازجويی و شکنجه های جسمی و روحی به بند زنان زندان گوهردشت کرج منتقل کردند. زندانی سياسی زهرا اسد پور گرجی و فرزندش پيش از اين بدليل ديدار خانوادگی با فرزندش در قرار گاه اشرف در عراق دستگير و ۱۶ ماه در زندان گوهردشت کرج بسر بردند و پس از پايان محکوميت غير انسانی خود آزاد شدند. آنها ۱۹ بهمن ماه ۱۳۸۸ در شعبه ۱ دادگاه انقلاب توسط فردی بنام عاصف حسينی رئيس اين شعبه به حکم سنگين و غير انسانی ۱ سال تبعيد به زندان زنجان و ۴ سال تبعيد به روستای قيلار زنجان محکوم شدند.
فعالين حقوق بشر و دمکراسی در ايران، انتقال زندانيان سياسی به سلولهای که در آن قاتلين حرفه ای قرار دارند و تحت شکنجه های جسمی و روحی قرار دادن آنها را محکوم می کند و از کميسر عالی حقوق بشر و ساير مراجع بين المللی خواستار اقدامات عملی برای پايان به شکنجه های جسمی و روحی عليه زندانيان سياسی در ايران است.


ارسال به بالاترین | ارسال به فیس بوک | نسخه قابل چاپ | بازگشت به بالای صفحه | بازگشت به صفحه اول 



















Copyright: gooya.com 2016