پنجشنبه 9 اردیبهشت 1389   صفحه اول | درباره ما | گویا


گفت‌وگو نباشد، یا خشونت جای آن می‌آید یا فریبکاری، مصطفی ملکیان

مصطفی ملکیان
ما فقط با گفت‌وگو می‌توانیم از خشونت و فریبکاری رهایی پیدا کنیم. در جامعه هر مساله‌ای از سه راه رفع می‌شود، یکی گفت‌وگوست، یکی خشونت و دیگر فریبکاری. اگر در جامعه گفت‌وگو تعطیل شود دو رقیبی که جای آن را می‌گیرند، خشونت و فریبکاری هستند ... [ادامه مطلب]


بخوانید!
پرخواننده ترین ها

رضا خندان، نويسنده و فعال حقوق کودکان عليرغم سپردن وثيقه و شرايط حاد جسمی همچنان در بازداشت بسر می برد، فعالين حقوق بشر و دمکراسی

بنابه گزارشات رسيده به "فعالين حقوق بشر و دمکراسی در ايران" رضا خندان نويسنده و فعال حقوق کودکان دچار ناراحتی حاد قلبی است بطوری که دستها و پاهای او بی حس می شوند ولی تا کنون از درمان جدی وی خوداری کرده اند.
زندانی سياسی رضا خندان نويسنده ،فعال حقوق کودکان و از اعضای هيئت مديره کانون نويسندگان ايران می باشد.او در اثر شکنجه های شديد روحی بطرز مرموزی دچار ناراحتی قلبی شده است و از چند هفته گذشته ناراحتی او شدت بيشتری به خود گرفته است،بطوری که دست ها و پاهای او بی حس می شوند.



تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 


اما از درمان جدی او تا به حال خوداری شده است و به او گفته شده که آزمايشات وی بايد به بيمارستانی در بيرون از زندان ارسال شود . عليرغم گذشته چند هفته هنوز نتيجه آزمايشات و درمان او در ابهام قرار دارد .تعدادی از زندانيان سياسی بطرز مرموزی در زندان دچار ناراحتی قلبی می شوند. در صورتيکه پيش از بازداشت هيچگونه سابقه ناراحتی قلبی نداشته اند و اين مسئله در بين جوانان دستگير شده که از سلامت کامل برخوردار بودند چندين مورد وجود داشته است .
آقای خندان عليرغم تبديل قرار بازداشت به سپردن وثيقه و طی تمامی مراحل سپردن وثيقه می بايست ۱۷ اسفند آزاد می شد اما فردی با نام مستعار ياسر از بازجويان وزارت اطلاعات در بند ۲۰۹ زندان اوين هر بار با بهانه های مختلف از آزادی او خوداری می کند. در آخرين مراجعه که خانواده آقای خندان به شعبه ۳۶ تجديد نظر دادگاه انقلاب داشتند به آنها گفته شده است که قرار است پرونده وی مجددا به بازپرسی دادگاه انقلاب در شهر ری عودت داده شود.همچنين در آخرين بهانه گيريها برای ادامه بازداشت او اعلام کرده اند که بايد به قسمت دوم اتهامات رسيدگی شودکه مربوط به فعاليتهای او در کانون نويسندگان ايران می باشد. بازجو ياسر آقای خندان را تحت فشار قرار داده بود که چه کسانی بيانيه های کانون نويسندگان را تنظيم و انتشار ميدهند.بازجوئی در مورد اتهامات که مربوط به فعاليت حقوق کودگان و فرهنگی کانون نويسندگان ايران می باشد چندين هفته است که پايان يافته است و هر دو اتهام در غالب يک پرونده تنظيم شده بود. اما به نظر می رسد بازجو ياسر قصد دارد که دو پرونده عليه آقای خندان تشکيل دهد و از اين طريق به بازداشت غير قانونی وغير انسانی او ادامه دهد.
لازم به يادآوری است که زندانی سياسی رضا خندان مهابادی روز ۷ بهمن ماه با يورش مامورين وزارت اطلاعات هنگامی که از منزل خواهرش خارج می شد دستگير و به بند ۲۰۹ زندان اوين منتقل شد.او بيش از ۴۰ روز در سلولهای انفرادی بند مخوف ۲۰۹ بدون داشتن هيچگونه ارتباطی با خانواده اش بسر برد و در طی اين مدت تحت بازجوئيهای طولانی و شکنجه های روحی شديد قرارداشت. پس از آن او را از بند ۲۰۹ به بند ۳۵۰ زندان اوين منتقل کردند .
فعالين حقوق بشر و دمکراسی در ايران،ادامه بازداشت غيرقانونی و غير انسانی در شرايط حاد جسمی اين نويسنده سرشناس و فعال حقوق کودکان را محکوم می کند و از کميسر عالی حقوق بشر و مراجع بين المللی خواستار اقدامات عملی برای پايان دادن به سرکوب مردم در ايران است.


ارسال به بالاترین | ارسال به فیس بوک | نسخه قابل چاپ | بازگشت به بالای صفحه | بازگشت به صفحه اول 



















Copyright: gooya.com 2016