شنبه 11 اردیبهشت 1389   صفحه اول | درباره ما | گویا


گفت‌وگو نباشد، یا خشونت جای آن می‌آید یا فریبکاری، مصطفی ملکیان

مصطفی ملکیان
ما فقط با گفت‌وگو می‌توانیم از خشونت و فریبکاری رهایی پیدا کنیم. در جامعه هر مساله‌ای از سه راه رفع می‌شود، یکی گفت‌وگوست، یکی خشونت و دیگر فریبکاری. اگر در جامعه گفت‌وگو تعطیل شود دو رقیبی که جای آن را می‌گیرند، خشونت و فریبکاری هستند ... [ادامه مطلب]


بخوانید!
پرخواننده ترین ها

بيانيه جبهه ملی ايران ـ آلمان به مناسبت بزرگداشت اول ماه مه (۱۱ ارديبهشت) روز جهانی کارگر

در کشور ما، طی سال های حاکميت نظام واپسگرای اسلامی، متاسفانه وضعيت کار ومعيشت کارگران و زحمتکشان ايران همواره رو به وخامت بوده است. سو سياست های اقتصادی- سياسی ، ضعف مديريت و ندانم کاری کاربدستان، گرانی و تورم فزاينده کالا ، ورادات بی رويه ، عدم امنيت شغلی، مزد بگيران را با وضع ناهنجاری روبرو ساخته است که جز با تغيرات بنيادين در سيستم سياسی و اجرايی کشور و استقرار دمکراسی و حاکميت ملی راه برون رفتی بر آن متصور نيست. با به اجرا درآمدن لايحه گدا پروری موسوم به طرح "هدفمندسازی يارانه ها"ی دولت نا مشروع احمدی نژاد، زحمتکشان و حقوق بگيران کشور با افزايش بيشتر فشارهای ناشی از تورم روبرو خواهند بود. اين مهم زمانی انجام ميگيرد که نرخ تورم (گزارش های رسمی مجلس اسلامی) ۲۳.۶ درصد است و فاصله درآمد کارگران با هزينه و تامين سطح زندگی بيشتر و بيشتر شده است.



تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 


حکومت اسلامی از آنجا که اصولا اعتقادی به بهبود وضع کارگران نداشته و ندارد ، سرسختانه در مقابل خواسته های طبيعی و برحق کارگران از جمله ايجاد تشکل های صنفی و فعاليت های سنديکايی ايستادگی می کند.
در آستانه فرا رسيدن اول ماه مه روز جهانی کارگر و با گذشت بيش از صد و بيست سال از اين روز تاريخی و بزرگ که نماد آزادی و عدالت اجتماعی در سراسر جهان است، کارگران و زحمتکشان کشور ما از ابتدائی ترين خواستها چون آزادی سنديکاهای صنفی محروم و ايران از معدود کشورهائی است که اين روز تاريخی، تحت استيلای حکومت اسلامی تعطيل رسمی نيست. و متاسفانه کارگران ايران مانند کارگران سراسر جهان از حق برخورداری از گردهمائی و بيان اعتراضات و خواست های خود در اين روز تاريخی محروم ميباشند. جبهه ملی ايران ـ آلمان ضمن بزرگداشت اين روز تاريخی و بزرگ که سمبل مبارزات کارگران در جهان است ، به کارگران جهان و خصوصا کارگران و زحمتکشان هموطن تبريک می گويد و از کارگران کشورمان دعوت می کنيم که در کنار مبارزات بر حق صنفی خود ، به جنبش بزرگ و سراسری ملت ايران بپيوندند، باشد که همراهی کارگران با زنان ، جوانان و دانشجويان، اقليت های قومی و مذهبی و ديگر اقشار جامعه رنگارنگ ميهنمان ، ملت ما را در رسيدن به آرمانهای تاريخی خود که همانا کسب استقلال، آزادی و عدالت اجتمايی باشد رهنمون سازد.

شنبه۱۱ ارديبهشت ۱۳۸۹ ( اول ماه مه ۲۰۱۰ )
جبهه ملی ايران ـ آلمان


ارسال به بالاترین | ارسال به فیس بوک | نسخه قابل چاپ | بازگشت به بالای صفحه | بازگشت به صفحه اول 



















Copyright: gooya.com 2016