شنبه 11 اردیبهشت 1389   صفحه اول | درباره ما | گویا


گفت‌وگو نباشد، یا خشونت جای آن می‌آید یا فریبکاری، مصطفی ملکیان

مصطفی ملکیان
ما فقط با گفت‌وگو می‌توانیم از خشونت و فریبکاری رهایی پیدا کنیم. در جامعه هر مساله‌ای از سه راه رفع می‌شود، یکی گفت‌وگوست، یکی خشونت و دیگر فریبکاری. اگر در جامعه گفت‌وگو تعطیل شود دو رقیبی که جای آن را می‌گیرند، خشونت و فریبکاری هستند ... [ادامه مطلب]


بخوانید!
پرخواننده ترین ها

مدير کل امور فرهنگی وزارت علوم: امکان تفکيک جنسيتی کلاس ها، جزئيات طرح عفاف و حجاب در دانشگاه ها، مهر

مدير کل امور فرهنگی وزارت علوم، تحقيقات و فناوری با اشاره به مصوبه شورای عالی انقلاب فرهنگی در خصوص عفاف و حجاب در دانشگاهها گفت: بر اساس دستورالعمل شورا در جايی که امکان برگزاری کلاسهای مجزا وجود داشته باشد تفکيک کلاسها صورت می گيرد.



تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 


جليل دارا در گفتگو با خبرنگار مهر در پاسخ به اين پرسش که طرح دانشگاهها در خصوص عفاف و حجاب در راستای طرح عفاف و حجاب جامعه است، افزود: نظر وزير علوم در بحث عفاف و حجاب اين است که در اين زمينه قانون وجود دارد و تنها مشکل در عدم اجرای آن است از اين رو تدوين اساسنامه و دستورالعمل برای عفاف و حجاب در دانشگاهها ضرورت ندارد و تنها بايد دستورالعمل قبلی که مصوبه شورای عالی انقلاب فرهنگی است اجرايی شود.

وی با تشريح راهکارهای اجرای دستورالعمل شورای عالی انقلاب فرهنگی در خصوص عفاف و حجاب اظهار داشت: در بخش عفاف و حجاب بايد فضاسازی مطلوبی در دانشگاهها صورت گيرد و اهميت آن متذکر شود. همچنين بايد برای دانشجويان تبيين کرد که منظور از پوشش اسلامی چيست.

مدير کل امور فرهنگی وزارت علوم همچنين اضافه کرد: سياست واحدی در اين زمينه در دانشگاهها بايد اجرايی شود تا هر دانشگاهی رويکردی متفاوت نداشته باشد.

وی با اشاره به يکی از بندهای مصوبه شورای عالی انقلاب فرهنگی در خصوص عفاف و حجاب در دانشگاهها افزود: بر اساس اين دستورالعمل اگر در جايی امکان برگزاری کلاسهای مجزا نيز وجود داشته باشد اين کار صورت می گيرد.

دارا در خصوص اجرای اين بند از مصوبه در دانشگاهها به مهر گفت: برخی افراد بحثهای مختلفی را در خصوص تک جنسيتی کردن دانشگاهها مطرح می کنند اما نيازی نيست که دانشگاهها را به سمت تک جنسيتی برد تنها کافی است که در دانشگاهها فضای اسلامی حاکم باشد.

وی افزود: اگر در دانشگاهی آمار دانشجويان زياد بود برخی کلاسها می توانند به صورت تفکيکی برگزار شوند اما تأکيدی بر اين موضوع نيست که تمام کلاسهای دانشگاهها تفکيک شوند و سياست کلی اين نيست.

مدير کل امور فرهنگی وزارت علوم با اشاره به شرايط تفکيک دختر و پسر در دانشگاهها گفت: بستگی به دانشگاهها و آمار دانشجويان دارد. مصوبه شورای عالی انقلاب فرهنگی نيز دانشگاهها را به تفکيک جنسيتی ملزم نکرده و تنها عنوان کرده در جاهايی که لزومی ديده می شود تفکيک صورت گيرد.

وی افزود: تفکيک جنسيتی در اين راستا که مباحث در کلاس به صورت راحت تری مطرح شود صورت می گيرد.


ارسال به بالاترین | ارسال به فیس بوک | نسخه قابل چاپ | بازگشت به بالای صفحه | بازگشت به صفحه اول 



















Copyright: gooya.com 2016