یکشنبه 12 اردیبهشت 1389   صفحه اول | درباره ما | گویا


گفت‌وگو نباشد، یا خشونت جای آن می‌آید یا فریبکاری، مصطفی ملکیان

مصطفی ملکیان
ما فقط با گفت‌وگو می‌توانیم از خشونت و فریبکاری رهایی پیدا کنیم. در جامعه هر مساله‌ای از سه راه رفع می‌شود، یکی گفت‌وگوست، یکی خشونت و دیگر فریبکاری. اگر در جامعه گفت‌وگو تعطیل شود دو رقیبی که جای آن را می‌گیرند، خشونت و فریبکاری هستند ... [ادامه مطلب]


بخوانید!
پرخواننده ترین ها

مشاور فرهنگی و امور ايثارگران سازمان هواشناسی: اجرای طرح عفاف‌و‌حجاب باعث کاهش بلايای طبيعی می‌شود، ايلنا

- هر کجا که بستر گناه فراهم شود، مردم آن جامعه بايد آماده نزول بلايای طبيعی باشند
- همان‌گونه که رئيس‌جمهوری نيز در اين رابطه گفته‌اند، افزايش گناه با افزايش بلايای طبيعی ارتباط مستقيم دارد
- مردم بايد از گناه پرهيز کنند.


ايلنا: مشاور فرهنگی و امور ايثارگران سازمان هواشناسی معتقد است پديده‌هايی مانند قحطی، خشکسالی، زلزله، سيل، بارش باران و برف فراوان در زمانی غير از موقع طبيعی که موجبات ضرر و زيان را فراهم می‌کند از آثار گناه در جامعه است.
حجت الاسلام ابراهيم بهاری در گفت‌وگو با خبرنگار ايلنا، گفت: وزارت کشور، همه سازمان‌های مستقل را ملزم کرده که کميته صيانت از حريم شهروندی تشکيل دهند که در راستای همين دستور چنين کميته‌ای در سازمان هواشناسی نيز تشکيل شده است.



تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 


مشاور فرهنگی و امور ايثارگران سازمان هواشناسی ادامه داد: بر اساس ابلاغ وزارت کشور، مديران سازمان‌ها، بايد در رابطه با راهکارهای فرهنگی ترويج فرهنگ حجاب و عفاف و برخوردهای فرهنگی با انحرافات احتمالی تصميم‌گيری کنند.
او تصريح کرد: البته بايد به اين نکته توجه داشت که فقط زنان نيستند که بايد عفاف و حجاب را رعايت کنند، بلکه کميته صيانت از حقوق شهروندی که در سازمان‌ها راه‌اندازی می‌شود. وظيفه‌اش دفاع از حقوق همه پرسنل است و تذکرات و تشويق‌های مربوط به حجاب و عفاف هم زنان و هم مردان را شامل می‌شود.
بهاری اظهار کرد: از آنجايی که سازمان هواشناسی ارباب رجوع خاصی ندارد، ما فقط در رابطه با اشاعه فرهنگ حجاب و عفاف در بين پرسنل خود وظيفه داريم.
او همچنين اعلام کرد: طرح حجاب و عفاف اگر به درستی در جامعه عملياتی شود و فقط در حد تئوری باقی نماند می تواند در راستای کاهش گناه در کشور تاثير گذار باشد.
مشاور فرهنگی و امور ايثارگران سازمان هواشناسی در پاسخ به اين سئوال که آيا گسترش بدحجابی و گناه در کشور می‌تواند به افزايش بلايای طبيعی مانند سيل و زلزله کمک کند يا خير؟، گفت: همان‌گونه که رئيس‌جمهوری نيز در اين رابطه گفته‌اند، افزايش گناه با افزايش بلايای طبيعی ارتباط مستقيم دارد.
او ادامه داد: همان‌گونه که در روايات متعدد دينی نيز آمده است، هر کجا که بستر گناه فراهم شود، مردم آن جامعه بايد آماده نزول بلايای طبيعی باشند.
بهاری گفت: پديده‌هايی مانند قحطی، خشکسالی، زلزله، سيل، بارش باران و برف فراوان در زمانی غير از موقع طبيعی که موجبات ضرر و زيان را فراهم می‌کند از آثار گناه در جامعه است.
مشاور فرهنگی و امور ايثارگران سازمان هواشناسی اظهار کرد: چند سال پيش که زلزله مهيبی در ترکيه اتفاق افتاد به دليل افزايش گناه در اين کشور بود.
مشاور فرهنگی و امور ايثارگران سازمان هواشناسی تصريح کرد: البته نبايد مردم به دليل ترس از وقوع بلايای طبيعی از گناه پرهيز کنند زيرا اين ظلم به خداوند است. خداوند انسان را آفريده تا در مسير رشد و تعالی حرکت کند و وارد دايره گناه نشود، بنابراين مردم بايد به خاطر ارتباطی که با خداوند دارند از گناه پرهيز کنند.


ارسال به بالاترین | ارسال به فیس بوک | نسخه قابل چاپ | بازگشت به بالای صفحه | بازگشت به صفحه اول 



















Copyright: gooya.com 2016