یکشنبه 12 اردیبهشت 1389   صفحه اول | درباره ما | گویا


گفت‌وگو نباشد، یا خشونت جای آن می‌آید یا فریبکاری، مصطفی ملکیان

مصطفی ملکیان
ما فقط با گفت‌وگو می‌توانیم از خشونت و فریبکاری رهایی پیدا کنیم. در جامعه هر مساله‌ای از سه راه رفع می‌شود، یکی گفت‌وگوست، یکی خشونت و دیگر فریبکاری. اگر در جامعه گفت‌وگو تعطیل شود دو رقیبی که جای آن را می‌گیرند، خشونت و فریبکاری هستند ... [ادامه مطلب]


بخوانید!
پرخواننده ترین ها

ياد یار مهربان آيد همی، گزارشی از تجمع حاميان مادران عزادار در لندن (با عکس)

شنبه روز قرار ما با مادران عزادار ایران، یازده اردیهشت روزجهانی کارگر است و حامیان مادران عزادار لندن در میدان پر رفت‌وآمد ترافالگار اسکوئیر جمع شده‌ایم تا بار دیگر بر عهد خود با مادران وفا کنیم و خواسته‌های مادران را به گوش جهانیان برسانیم.



اول ماه مه، روز جهانی گارگر. عکس‌های منصور اسانلو، با خواست آزادی او را در دست داشتیم. روز، روز شلوغی است و مردم بیش از هر وقت دیگری در رفت‌وآمد بودند. دورتادور میدان تظاهرکننده‌گان به رهبری اتحادیه‌های مختلف کارگری ایستاده‌بودند . صدای شعارها از دور و نزدیک به گوش می‌رسید. نیم ساعتی نگذشته، سبزهای لندن با در دست داشتن عکس منصور اسانلو به جمع حامیان مادران عزادار پیوستند.



تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 


بوی یاد عزیزان رفته، در هوای خوب بهاری در میدان با باد پرسه می‌زد و می‌خواند:
بوی جوی مولیان آید همی
یاد یار مهربان آيد همی

هوای خوب آن روز و جمعیت مشتاق اروپایی که با کنجکاوی به جمع ما و خواسته‌های مادران می‌نگریستند جمع ما را نیز سر شوق آورده‌بود. شوق این‌که جمع شده‌ایم تا یاد یاران را گرامی داریم.

روز، روز کارگران بود. جمع، جمع وفای به یاران بود. یاد، یاد یاران بود. یاد یاران، یاد دربندیان، در زندان. یاد مادران در ایران.

سهراب رفت. پروین تهمینه شد و سهرابی دگر ساخت برای زنده مانده‌گان. ندا رفت. هاجر ندا داد اعدام را بس کنید. مادران فرشتگان صلح برای زندگانی به‌تر شدند. مادران، ندای آزادی و رعایت حقوق بشر را در کلام دمیدند: اعدام را بس کنید. زندانیان سیاسی را آزاد کنید... و دستگیری و محاکمه عاملان و آمران در سی‌ویک‌سال گذشته مسبب قتل فرزندان‌مان بودند.


ارسال به بالاترین | ارسال به فیس بوک | نسخه قابل چاپ | بازگشت به بالای صفحه | بازگشت به صفحه اول 



















Copyright: gooya.com 2016