سه شنبه 14 اردیبهشت 1389   صفحه اول | درباره ما | گویا


گفت‌وگو نباشد، یا خشونت جای آن می‌آید یا فریبکاری، مصطفی ملکیان

مصطفی ملکیان
ما فقط با گفت‌وگو می‌توانیم از خشونت و فریبکاری رهایی پیدا کنیم. در جامعه هر مساله‌ای از سه راه رفع می‌شود، یکی گفت‌وگوست، یکی خشونت و دیگر فریبکاری. اگر در جامعه گفت‌وگو تعطیل شود دو رقیبی که جای آن را می‌گیرند، خشونت و فریبکاری هستند ... [ادامه مطلب]


بخوانید!
پرخواننده ترین ها

محمد نبی حبيبی، دبيرکل موتلفه: مدعيان عضويت در فرقه سبز نماينده بدحجابی در جامعه هستند، ايلنا

طيفی از ضد انقلاب به خاطر سرخوردگی در انتخابات دهم رياست جمهوری برای دهن کجی به احکام الهی و مردم مسلمان با بدحجابی و گاهی بی‌حجابی عقده گشايی می‌کنند.


ايلنا:دبيرکل حزب موتلفه اسلامی با بيان اينکه بدحجابی يکی از مظاهر جنگ نرم عليه اخلاق جامعه است،گفت:. فتنه‌جويانی که مدعی عضويت در فرقه سبز هم هستند اين رفتار را نمايندگی می‌کنند.
به گزارش ايلنا، محمد نبی حبيبی که در پايان نشست دبيران اين حزب سخن می‌گفت، با تقدير از رئيس جمهور به خاطر طرح پيشنهادات عملی برای خلع سلاح هسته‌ای در جهان گفت: فقط پيشنهادات ايران متضمن خلع سلاح هسته ای در جهان است. کشورهای دارنده سلاح هسته ای هيچگاه زيربار خلع سلاح هسته ای نمی روند، جامعه جهانی با تکيه به پيشنهادات روشن ايران می تواند امر خلع سلاح را که اکنون يک آرزو می نمايد، عملی کند.



تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 


وی افزود: قدرتهای هسته‌ای جهان می‌خواهند هم انحصار سلاح هسته‌ای را داشته باشند و هم با محروم کردن کشورها از انرژی صلح آميز هسته‌ای اين علم را در انحصار خود داشته باشند. آنها می‌خواهند با دست کاری در مفاد ان پی تی ضمن حفظ سلاح‌های هسته‌ای مردم جهان را از اين قدرت علمی محروم کنند.
حبيبی تصريح کرد: سياست جمهوری اسلامی ايران در مقابل اين سياست است، ما با شعار انرژی هسته ای برای همه سلاح هسته‌ای برای هيچ کس به کنفرانس بازنگری آمده‌ايم و امحاء سلاح‌های هسته‌ای در دستور کار اول ما است.
وی ادامه داد: حتماً بايد يک گروه مستقل متشکل از کشورهای مستقل با اختيارات کامل موضوع خلع سلاح هسته‌ای را نظارت کند و کشورهای دارنده سلاح تحت نظارت اين گروه با مشخص شدن يک ضرب‌العجل زمانی مساله خلع سلاح را برای هميشه فيصله دهند.
دبير کل حزب موتلفه اسلامی تاکيد کرد: مردم جهان امروز سلاح هسته‌ای را هم تهديدی برای بشريت و هم تهديدی برای محيط زيست طبيعی می‌دانند. تصور اينکه دولتی حتی در مقام بازدارندگی بخواهد به عنوان تهديد از آن استفاده کند را برنمی‌تابند.
دبير کل حزب موتلفه اسلامی با اشاره به نطق رئيس جمهوری در مقر سازمان ملل متحد در کنفرانس بازنگری ان پی تی ،اظهار داشت: غربی‌ها گوش خود را گرفته‌اند و نمی‌خواهند منطق جامعه جهانی مبنی بر خلع سلاح را برتابند آنها با تکيه بر «منطق قدرت» می‌خواهند بر مفهوم «قدرت منطق» غلبه کنند، ما معتقديم اشتباه می‌کنند،بشريت امروز توليد، اشاعه، تکثير و کاربرد سلاح هسته‌ای را تحت هيچ عنوان نمی‌پذيرد و با شعار «سلاح هسته‌ای برای هيچ کس انرژی هسته‌ای برای همه» همسويی نشان می‌دهد.
وی افزود: جهان ايران را منادی صلح و آمريکا و دارندگان سلاح هسته‌ای را منادی جنگ و تبهکاری و نقض مبانی صلح جهانی می‌شناسند.
حبيبی در بخش ديگری ازاين گفت‌و‌گو در مورد جرايم سازمان يافته در امر بدحجابی و بی‌حجابی تاکيد کرد: به نظر می‌رسد طيفی از ضد انقلاب به خاطر سرخوردگی در انتخابات دهم رياست جمهوری برای دهن کجی به احکام الهی و مردم مسلمان با بدحجابی و گاهی بی‌حجابی عقده گشايی می‌کنند.
وی ادامه داد: اين پديده ناميمون فضای بهداشت روانی و اخلاقی جامعه را تهديد می‌کند ولو اينکه به صورت نادر هم باشد بايد با آن برخورد کرد.
دبيرکل موتلفه خاطرنشان کرد : بدحجابی يکی از مظاهر جنگ نرم عليه اخلاق جامعه است. فتنه‌جويانی که مدعی عضويت در فرقه سبز هم هستند اين رفتار را نمايندگی می‌کنند.
دبير کل حزب موتلفه اسلامی در ادامه با اشاره به برگزاری با شکوه مراسم روز کارگر و هفته معلم گفت: فتنه جويان در تحريک معلمان و کارگران ناکام ماندند و از سوی اين دو قشر وفادار به اسلام و نظام سيلی خوردند لذا بصيرت معلمان و کارگران واقعاً شايسته تقدير و ستايش است.
حبيبی همچنين در پاسخ به سوالی در مورد سالروز صدور پيام ۸ ماده ای مقام معظم رهبری در مبارزه با مفاسد اقتصادی تصريح کرد: ما عزم نظام را در مبارزه با فساد جدی می‌دانيم.
وی افزود: سخنان اخير رئيس قوه قضائيه مبنی بر اينکه خواب را بر مفسدان حرام می‌کنيم نشان می دهد دستگاه قضايی در برخورد با فساد جدی است.
حبيبی در پايان بيان داشت: چه خوب است اقداماتی که تاکنون در اين زمينه انجام شده و کسانی محکوميت قطعی گرفته‌اند و اموالی که بيت‌المال برگشته اطلاع رسانی شود تا مردم نسبت به ادامه مبازره با مفاسد اميدوار شوند.


ارسال به بالاترین | ارسال به فیس بوک | نسخه قابل چاپ | بازگشت به بالای صفحه | بازگشت به صفحه اول 



















Copyright: gooya.com 2016