دوشنبه 20 اردیبهشت 1389   صفحه اول | درباره ما | گویا


گفت‌وگو نباشد، یا خشونت جای آن می‌آید یا فریبکاری، مصطفی ملکیان

مصطفی ملکیان
ما فقط با گفت‌وگو می‌توانیم از خشونت و فریبکاری رهایی پیدا کنیم. در جامعه هر مساله‌ای از سه راه رفع می‌شود، یکی گفت‌وگوست، یکی خشونت و دیگر فریبکاری. اگر در جامعه گفت‌وگو تعطیل شود دو رقیبی که جای آن را می‌گیرند، خشونت و فریبکاری هستند ... [ادامه مطلب]


بخوانید!
پرخواننده ترین ها

احمدی نژاد: در حين سخنرانی بنده ديدند که منزوی خودشان هستند و همه برای ما کف می‌زدند، ايسنا

- مديريت جهان و ساختن ايران لازم و ملزوم هم هستند
- قرارگرفتن درنقطه غيرقابل بازگشت درقبال ايران،اوباما و آمريکا را زمين می‌زند

رييس جمهور رسيدن اوباما به نقطه غيرقابل برگشت در قبال ايران را به معنای زمين خوردن وی و به تبع آن زمين خوردن آمريکا عنوان کرد.

به گزارش خبرنگار سياسی خبرگزاری دانشجويان ايران(ايسنا)، محمود احمدی‌نژاد رييس جمهور کشورمان ظهر امروز در جمع دانشجويان و اساتيد نمونه کشور با اشاره به مصاحبه‌اش با يکی از رسانه‌های آمريکايی اظهار کرد:‌ من به مصاحبه‌کننده گفتم برخی اعضای دارای حق وتو و همچنين برخی از دوستان آمريکا اوباما را به سمتی هل می‌دهند که به موضع غير قابل برگشت در برابر ايران برسد. اين مساله يعنی زمين خوردن اوباما که به تبع آن به معنای زمين خوردن آمريکا است. امروز بالاترين شانس اوباما ايران است، چرا که کليد حل مسائل خاورميانه نيز ايران می‌باشد.

احمدی‌نژاد با يادآوری برخی تلاش‌های آمريکا و دولت‌های غربی برای صدور قطعنامه عليه کشورمان اظهار کرد: اين مساله به اين معنا است که آمريکا تسليم شده چرا که قادر به تغيير نيست. در اين صورت دو اتفاق روی می‌دهد يا اين که آمريکا به مسير بوش باز می‌گردد که اين مقوله شکست خورده يا اين که فرد ديگری به صحنه می‌آيد و می‌گويد که حرف‌های اوباما خوب بود اما اوباما عرضه اجرا نداشت.



تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 


رييس جمهور در صورت تحقق اين مساله را مصادف با قوی شدن موضع ايران و ضعيف شدن مجدد موضع آمريکا دانست و با يادآوری تلاش‌های جمهوری اسلامی ايران در عرصه بين‌الملل اظهار کرد: اگر موضع جمهوری اسلامی ايران غير انسانی بود وقتی آمريکا به عنوان دشمن در افغانستان گير افتاده بود اظهار خوشحالی می‌کرد. اما به طور مرتب ايران هشدار داد و راهکار ارائه داد چرا که ملت ايران ملت فرهنگی است.

احمدی‌نژاد در ارتباط با احتمال حمله نظامی به ايران توسط رژيم صهيونيستی گفت: وقتی ارباب اين رژيم (آمريکا) از حمله به ايران می‌هراسد اين رژيم نمی‌تواند کاری انجام دهد.

رييس شورای عالی امنيت ملی کشورمان با تاکيد بر اين‌که هر کس که در دنيا خيال می‌کند می‌تواند چماقی بلند کند و ملت ايران را به عقب نشينی وادار کند بايد بداند که دراشتباه است، گفت: هيچ گاه چنين چيزی اتفاق نمی‌افتد. کسانی که می‌خواهند با ايران مذاکره کنند بايد از کاخ غرور و تکبر پايين بيايند و مانند بچه آدم گفت‌وگو کنند.

وی افزود: ملت ايران يک رودخانه جاری چند هزار سال است و می‌تواند خود را اداره کند. امروز اقتدار، توانمندی و منطق ملت ايران را دنيا باور کرده است.

رييس جمهور درهمين زمينه وحشت کلينتون وزير خارجه آمريکا در حين سخنرانی در مجمع عمومی سازمان ملل را مورد اشاره قرار داد و گفت:‌ بسيار تبليغات کرده بودند تا بتوانند در صحن سازمان ملل ملت ايران را تحقير کنند و در اين زمينه اقداماتی انجام دادند، اما در حين سخنرانی بنده ديدند که منزوی خودشان هستند و همه برای ما کف می‌زدند.

احمدی‌نژاد در بخشی ديگر از اظهارات خود با اشاره به عظمت ملت ايران و تاريخ و تمدن کهن اين ملت گفت: فرصتی که امروز در اختيار ايران است فرصت بی نظير تاريخی است که البته به معنای عدم وجود مشکلات و موانع نيست. امروز بايد تلاش کنيم ايران را بسازيم و در جهان نيز خود را بالا بکشيم. اين مساله يک ماموريت تاريخی برای ما است.

احمدی‌نژاد مديريت جهان و ساختن ايران را لازم و ملزوم يکديگر عنوان کرد و با اشاره به اين که هرکس غير از اين بگويد موضع انفعالی دارد، خاطرنشان کرد:‌ بايد چه در داخل و چه در جهان ايران را بالا بکشيم که اين مساله نيازمند کار علمی است و ما هر چه در اين خصوص کار علمی بکنيم کم کرده‌ايم.

احمدی‌نژاد انسان را به عنوان يک غنچه توصيف کرد که هنوز باز و شکوفا نشده است و اظهار کرد: خدا بشر را برای زندگی امروز نيافريده و اين زندگی شايسته بشريت نيست. بايد کرامت و عظمت انسان رشد يابد و شرايط تغيير گردد.

رييس جمهور تغيير شرايط جهان را جز با مديريت، همت و پيشگامی ملت ايران قابل تحقق ندانست و با يادآوری اين نکته که اين مساله به معنای کبر و فخر فروشی نيست، خاطرنشان کرد: ‌اين مساله بيان يک واقعيت است در طول تاريخ ملت ايران همه داشته‌هايش را به همه رايگان اهدا کرده و هيچ گاه علم خود را نفروخته است.

احمدی‌نژاد افزود: ملت ايران ارزش‌های اخلاقی‌اش را به زور منتقل نکرد و هيچ گاه مساله‌يی را با زور و شمشير نپذيرفت و بايد توجه کرد بالاترين حقيقت يعنی اسلام را نيز با طيب خاطر پذيرفت.

رييس جمهور در ادامه اظهارات خود در جمع دانشجويان و اساتيد نمونه کشور تاريخ ملت ايران را سرشار از افتخارات انسانی عنوان کرد و با اشاره به القای برده‌داری در آمريکا حدود ۱۸۰ سال پيش اظهار کرد:‌ ملت ايران دو هزار و ۵۰۰ سال پيش برده‌داری را لغو کرد و تاريخ می‌تواند گواهی دهد که تمدن ايرانی به زور شمشير به پيش نرفت و تنها به پشتوانه اخلاق بوده است؛ ۴۲ ملت آزادانه و با انتخاب تحت فضای فرهنگی ايران زندگی می‌کردند.

رييس شورای عالی انقلاب فرهنگی تمامی اين بحث‌ها را نشان‌دهنده اين مساله عنوان کرد که ملت ايران راه تعالی و نجات را نشان دهد.

وی ادامه داد: ما به خاطر همين غربی‌ها يک دوره فطرت را تجربه کرديم و خود را در تاريخ گم نموديم، وگرنه يک مشت بی فرهنگ هفت تير کش نمی‌توانستند برای دنيا نظم بنويسند و با منصوب کردن ديکتاتورها در همه جا ادای دموکرات بازی در بياورند.

رييس جمهور با بيان اين که ما نمی‌توانيم در برابر اين مسائل بی‌تفاوت باشيم، گفت: در برابر اين تحرکات بايسيتم و ايران را بسازيم؛ ساختن ايران فقط به معنای ساختن يک جغرافيا و منافع ملی ما نيست بلکه به معنای برداشتن پرچم انسان و بالاترين خدمت به بشريت است.

احمدی‌نژاد در همين زمينه ملت ايران را تابلو، فلش راهنما و نقطه اتکای ملت‌های دنيا معرفی کرد و ايران را يک فرهنگ، ‌تمدن عشق و برادری دانست و گفت:‌ امروز تلاش برای ساختن ايران يعنی تلاش برای ساختن کل بشريت. نقطه اميد و آينده بسيار درخشان در دسترس و در انتظار ماست.

رييس جمهور در بخشی ديگر از اظهارات خود به موردی که در دل مستکبران ايجاد بغض کرده است را ايستادگی ملت ايران و پيشرفت‌های علمی آن عنوان کرد و با بيان اين که در مساله غنی سازی تنها بحث غنی سازی مهم نيست، اضافه کرد: ‌نکته مهم اين است که ملت ايران خارج از اراده آن‌ها (غربی‌ها) قله‌ها را فتح کرد و آن‌ها می‌خواستند سقف پرواز ملت‌ها را تعيين کنند، اما ما اين سقف را شکستيم و خود آن را طراحی کرديم.

رييس‌جمهور در زمينه پيشرفت‌های علمی کشور خدمات اساتيد و دانشگاهيان در طول ۳۱ سال گذشته را نيز بسيار بالا توصيف کرد و گفت: با همت بلند اساتيد و دانشجويان ما سرعت پيشرفت علمی کشور اعجاب‌آور است که برخی اين مساله را باور نمی‌کنند و ما نيز با رييس جمهور يک کشور بزرگ صحبت می‌کردم که به من گفت ما اطلاع داريم که طراحی‌هايی بر عليه ملت ايران انجام شده که می‌تواند صدها ملت را متوقف کند، اما شما ايستاده‌ايد و به جلو می‌رويد. من تنها به وی گفتم شما ايران را نمی‌شناسيد ايران، ايران است.

احمدی‌نژاد همچنين با اشاره به موضوع علم گفت:‌ در اين بحث بايد ابتدا موضوع آفرينش و انسان را مد نظر قرار داد. وقتی خداوند انسان را آفريد جانشين خود در زمين قرار داد که جانشين خداوند بايد تجلی منصوب کننده‌اش باشد. خداوند متعال انسان را بر روی زمين قرار داده که خدايی کند. اين حرف به معنای شرک نيست اما اين تفاوت را با کار خداوند دارد که خداوند با استقلال اين کار را انجام می‌دهد، اما انسان با واسطه و با اجازه خداوند.

وی ادامه داد: خداوند به انسان راه خليفه شدن را نشان و تعليم می‌دهد و راه خليفه شدن جز علم نيست. اگر انسان خود را از اين راه بر بکشد به جايی می‌رسد که همه ملائک و قوانين هستی در برابر او سجده می‌کنند.

احمدی‌نژاد راه تحقق انسان عاشق، حکيم، قدرتمند و با کمال و زيبايی را توسل به علم توصيف کرد و با اشاره به اين که علم جز اخلاق و بزرگواری نيست، گفت:‌ عليرغم تمامی کارهای ارزشمندی که صورت گرفته ما هنوز در نقطه صفر هستيم. انسان بايد بر همه عالم حاکم شود که تنها راه تسلط مجهز شدن به علم می‌باشد.

احمدی‌نژاد همچنين راه‌های تسلط علمی را منحصر به فرد ندانست و گفت: ‌اين مساله برای دانشگاه‌های ما امری کليدی است؛ فکر نکنيد اگر کسی در مسيری به چيزی رسيده است همان راه منحصر به فرد است به عدد انسان‌ها برای تسلط علمی راه وجود دارد. اين نگاه فرصت عظيمی را‌ آزاد می‌کند تا دانشجويان ما آزاد و نه منحصر به يک زاويه حرکت کنند. که از اين طريق می‌توانند مرغ انديشه را بی قيد و شرط در آسمان آزاد کنند.

رييس جمهور در پايان گفت: ‌ايران را بايد با برادری‌، عشق و کار ساخت چرا که ميراث گرانبهای تاريخ بشر است.

به گزارش ايسنا، پيش از سخنان رييس جمهور وزيران علوم و بهداشت به ايراد سخنرانی پرداختند و دو تن از اساتيد و دانشجويان نمونه نيز به نمايندگی از ديگر اساتيد و دانشجويان به بيان ديدگاه‌های خود در مورد مسائل علمی کشور پرداختند.

رييس جمهور نيز از وزرای علوم و بهداشت خواست تا وقت بيشتری با دانشجويان نمونه صرف و از نظرات آن‌ها بهره گيرند.


ارسال به بالاترین | ارسال به فیس بوک | نسخه قابل چاپ | بازگشت به بالای صفحه | بازگشت به صفحه اول 



















Copyright: gooya.com 2016