چهارشنبه 22 اردیبهشت 1389   صفحه اول | درباره ما | گویا


گفت‌وگو نباشد، یا خشونت جای آن می‌آید یا فریبکاری، مصطفی ملکیان

مصطفی ملکیان
ما فقط با گفت‌وگو می‌توانیم از خشونت و فریبکاری رهایی پیدا کنیم. در جامعه هر مساله‌ای از سه راه رفع می‌شود، یکی گفت‌وگوست، یکی خشونت و دیگر فریبکاری. اگر در جامعه گفت‌وگو تعطیل شود دو رقیبی که جای آن را می‌گیرند، خشونت و فریبکاری هستند ... [ادامه مطلب]


بخوانید!
پرخواننده ترین ها

فراخوان برای اعتصاب عمومی در روز پنج شنبه در کردستان! اطلاعيه راه کارگر

از همه مردم آزاده ايران می خواهيم که عليه اعدام ها
بهر شکل ممکن و موثر اعتراض کنند!


ما از فراخوان دانشجويان ايران برای تجمعات اعتراضی عليه اعدام در روزهای چهارشنبه و پنج شنبه حمايت می کنيم!
اعدام جنايتکارانه فرزاد کمانگر، علی حيدريان، فرهاد وکيلی، شيرين علم هولی و مهدی اسلاميان در سحرگاه يکشنبه ۱۹ ارديبهشت ماه ۱۳۸۹ که چهار تن آنها از فعالين خلق کرد می باشند و خطری که ساير فعالين کرد محکوم به اعدام را تهديد می کند ضرورت اقدامی موثر و يکپارچه را در اعتراض به اعدام ها و برای جلوگيری از اعدام ساير محکومين به اعدام، درکردستان و سراسر ايران را، می طلبد. ما به سهم خود و همراه با سازمان ها و احزاب کردستان ايران مردم کردستان را فرا می خوانيم که در اعتراض به اعدام های جنايتکارانه ای که قصد آن مرعوب ساختن خيزش ضداستبدادی مردم ايران در يکسال گذشته است ، در روز پنج شنبه ۲۳ ارديبهشت از طريق اعتصاب عمومی و ساير ابتکارات اعتراضی، مخالفت يک پارچه وکوبنده خود را با مجازات ضدبشری اعدام نشان دهند.



تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 


علاوه بر کردستان، که دادگاه های فرمايشی رژيم برای هجده نفر از فعالين حکم اعدام صادر کرده اند در بلوچستان نيز لااقل برای ۱۲ نفر از فعالين بلوچ حکم اعدام صادرشده است.در گذشته نه چندان دور چند گروه از جوانان خوزستان دردادگاه های فرمايشی فقها به اعدام محکوم شده و حکم اعدام درباره آنها به موقع اجراء در آمد. در ۲۳ تير ماه ۸۸ سيزده تن از جوانان بلوچ در زندان مرکزی زاهدان به دار آويخته شدند، احسان فتاحيان به اتهام ارتباط با کومه له زحمتکشان کردستان محمدرضا زمانی و آرش رحمانی پور به جرم عضويت در انجمن پادشاهی و فصيح ياسمنی و خدايار رحمت زهی شهنواز نيز توسط دژخميان جمهوری اسلامی به دار آويخته شدند. دستگاه مرگ رژيم جمهوری اسلامی هم اکنون در حال پرونده سازی برای اعدام تعدادی از فعالين کشورمان هستند که در جريان جنبش ضداستبدادی اخير دستگير شده اند. اين درحالی است که بهائيان، يهوديان و فرقه های گوناگون مسيحی در ايران صرفا" به خاطر اعتقادات خود بارها و بارها ترور واعدام شده اند و هم اکنون نيز تحت پيگرد، دستگيری، شکنجه و در تهديد مرگ قرار دارند. اعدام های فله ای افغان های مقيم ايران که حدود سه هزار نفر از آنها در خطر اعدام قرار دارند و نيز اعدام های پياپی کسانی که تحت عنوان قاچاقچی و... به دار آويخته می شوند، صفحات ديگر پرونده سياه آدمکشی رژيم جمهوری اسلامی ايران است.

ما، همه مردم آزايخواه ايران را به اعتراض عليه اعدام ها وبرای نجات جان خواهران و برادرانمان در سراسر ايران فرا می خوانيم. نبايد اجازه داد که رژيم ضدبشری جمهوری اسلامی با استفاده از تمايزات ملی، مذهبی، عقيدتی و فرهنگی ،ما را نسبت به مجازات ضدبشری اعدام بی تفاوت سازد. اين وظيفه يکايک ما آزايخواهان ايران است که به ويژه در تهران و همه مناطق فارس نشين با همه توش و توان خود عليه اعدام ها به اعتراض برخواسته و مشتی محکم بر پوزه استبداد بکوبيم.روز پنج شنبه فرصتی مناسب برای متجلی ساختن اعتراضات همبسته آزادی خواهان سراسر ايران است.

حمايت مادران شهدا و زندانيان سياسی از فراخوان مادران اعدام شدگان روز يکشنبه برای تجمع اعتراضی، نمونه ای از اين نوع همبستگی در پيکار مشترک عليه استبداد است.
ما همچنين از فراخوان دانشجويان دانشگاه های تهران برای تجمعات اعتراضی در روز چهارشنبه و پنج شنبه قويا" حمايت کرده و اين ابتکارجنبش دانشجوئی را نيز، نمونه ای برجسته ای از مبارزه همبسته مردم ايران عليه اعدام و استبداد و خنثی ساختن ترفندهای رژيم استبدادی، می دانيم.
بايد با همه قوا فرياد بر آوريم که مجازات اعدام مجازاتی ضدبشری است و بايد فورا" و بدون قيد و شرط عليه هر شهروند کشورمان به هر دليل و بهانه، متوقف شود.

مرگ بر رژيم آدمکش جمهوری اسلامی ايران
زنده باد آزادی، زنده باد سوسياليسم

هيئت اجرائی سازمان کارگران انقلابی ايران(راه کارگر)
سه شنبه ۲۱ ارديبهشت ۱۳۸۹ برابر با ۱۱ مه ۲۰۱۰


ارسال به بالاترین | ارسال به فیس بوک | نسخه قابل چاپ | بازگشت به بالای صفحه | بازگشت به صفحه اول 



















Copyright: gooya.com 2016