پنجشنبه 23 اردیبهشت 1389   صفحه اول | درباره ما | گویا


گفت‌وگو نباشد، یا خشونت جای آن می‌آید یا فریبکاری، مصطفی ملکیان

مصطفی ملکیان
ما فقط با گفت‌وگو می‌توانیم از خشونت و فریبکاری رهایی پیدا کنیم. در جامعه هر مساله‌ای از سه راه رفع می‌شود، یکی گفت‌وگوست، یکی خشونت و دیگر فریبکاری. اگر در جامعه گفت‌وگو تعطیل شود دو رقیبی که جای آن را می‌گیرند، خشونت و فریبکاری هستند ... [ادامه مطلب]


بخوانید!
پرخواننده ترین ها

آغاز اعتصاب عمومی در کردستان، گزارش اوليه، هرانا

خبرگزاری هرانا - به دنبال انتشار فراخوان نهادها، تشکلات مدنی، احزاب و شخصيتهای سياسی کرد مبنی بر اعتصاب عمومی به نشانه اعتراض به اعدام های نوزده اردی بهشت، و تلاش برای توقف روند اجرای حکم اعدام فعالين سياسی و مدنی بازمانده، برای امروز پنج شنبه مورخ ۲۳ اردی ماه بهشت ماه، اکثر شهرهای کردستان در اعتصاب هستند.



تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 


بنابه اطلاع گزارشگران هرانا، علی رغم اينکه صدها نيروی يگان ويژه از استان همدان و کرمانشاه برای برخورد با اعتراضات احتمالی به مناطق کردنشين انتقال داده شده اند؛ اعتصاب برگزار شده است.

برپايی اعتصاب در برخی از اين شهرهای مانند سنندج ، اشنويه و مهاباد بسيار چشمگير و در شهرهای ديگر مانند سقز ، مريوان، بوکان و کامياران تا حدی روبه گسترش گزارش شده است.

هم چنين در کامياران کاروان نظامی نيروهای يگان ويژه که از کرمانشاه به اين شهر منتقل شده اند برای ايجاد فضای رعب و وحشت اقدام به مانور وحشت آفرينی در سطح شهر کامياران کرده اند. سطح اعتصاب در شهر کامياران از سوی مردم عادی شهر با استقبال گسترده مواجه شده است اما شرکت بازاران و اصناف در اين اعتصاب زياد چشمگير نبوده است.

صدها نيروی بسيج سپاه پاسداران نيز به صورت کاروان های نظامی در امتداد جاده کامياران به مريوان در روستاهای اين مناطق استقرار يافته اند و با ايجاد سنگر در بالای پشت بام منازل مسکونی اقدام به ايجاد فضای کاملا نظامی در اين مناطق کرده اند.

سطح اعتصاب عمومی در شهر سقز و مريوان در حال گسترش است و هر لحظه بر تعداد مغازه تعطيل شده در اين شهرها افزوده می شود.

شهر سنندج نيز مملو از نيروهای يگان ويژه است و اعتصاب در بعضی از خيابانهای اين شهر مانند سيروس، نمکی، غفور و.. بسيار چشمگير گزارش شده است.


ارسال به بالاترین | ارسال به فیس بوک | نسخه قابل چاپ | بازگشت به بالای صفحه | بازگشت به صفحه اول 



















Copyright: gooya.com 2016