جمعه 24 اردیبهشت 1389   صفحه اول | درباره ما | گویا


گفت‌وگو نباشد، یا خشونت جای آن می‌آید یا فریبکاری، مصطفی ملکیان

مصطفی ملکیان
ما فقط با گفت‌وگو می‌توانیم از خشونت و فریبکاری رهایی پیدا کنیم. در جامعه هر مساله‌ای از سه راه رفع می‌شود، یکی گفت‌وگوست، یکی خشونت و دیگر فریبکاری. اگر در جامعه گفت‌وگو تعطیل شود دو رقیبی که جای آن را می‌گیرند، خشونت و فریبکاری هستند ... [ادامه مطلب]


بخوانید!
پرخواننده ترین ها

امام جمعه تهران: برخی بانوان تحت عنوان آزادی، بدحجاب شده‌اند، هيچ‌کس آزادی مطلق نداشته و حتی مغول‌ها برای خود چارچوب‌هايی داشته‌اند، ايل

- پوشش هم برای زنان و هم برای مردان تشخص است و برهنگی، بی‌تمدنی و بازگشت به قهقرا‌ء است
- برهنگی اساسا نه ايرانی و نه شرقی است بلکه يک امر وارداتی است.


ايلنا:امام جمعه موقت تهران معتقد است برخی بانوان و دختران که يقين داريم معتقد هم هستند تحت عنوان آزادی، بدحجاب شده‌اند.
به گزارش خبرنگار ايلنا،حجت‌الاسلام والمسلمين کاظم صديقی در خطبه‌های نماز جمعه اين هفته تهران ضمن تسليت سالروز شهادت حضرت زهرا (س) با اشاره به اجلاس گروه ۱۵ اظهار داشت: اين اجلاس ۱۹ عضو دارد اما از آنجايی که شروعش با ۱۵ گروه عضو بوده است، گروه ۱۵ نام گرفته است و اين اجلاس در شرايطی در ايران محقق می‌شود که حداقل هشت رئيس‌جمهور و همچنين مقامات رده‌بالا از جمله وزرای امور خارجه تا معاونت‌ها مهمان کشور ما خواهند بود که اين نشان‌دهنده موقعيت ممتاز ايران در جهان است.



تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 


وی در ادامه ابراز اميدواری کرد که اين اجلاس برای رفع مشکلات کشورهای در حال توسعه گام‌های جديدی برداشته و نتيجه مطلوبی داشته باشد.
رئيس دادگاه عالی قضات در ادامه با اشاره به برگزاری بيست‌وسومين نمايشگاه بين‌المللی کتاب خاطر نشان کرد:برگزاری نمايشگاه کتاب نقطه عطفی بود و بر اساس آنچه از گزارش‌ها نقل می‌شود پنج ميليون نفر به اين نمايشگاه مراجعه داشته‌اند که نشانگر فرهنگ، تمدن و انديشه‌گری مردم و جوانان ماست وانتظار می‌رود که خوراک لازم برای تشنگان فرهنگ و ادب فراهم شود.
صديقی انتقال محتوای انقلاب و امتياز حاکميت دين و حکومت و فراگير شدن دين در شئون زندگی بشری از ساير امور تحت عنوان ولايت‌فقيه را از مواردی دانست که لازم است در اصل حرکت نمايشگاه دنبال شود.
امام جمعه موقت تهران با اشاره به جنگ تحميلی اين هشت سال را دانشگاهی دينی دانست و گفت: بسيجيان، نيروهای مسلح و مردم ما در اين دانشگاه رشد کردند و انتقال اين موضوع برای نسل‌های آينده جزء‌ اموری ضروری است.
وی در ادامه با اشاره به موضوع حجاب، عفاف و متانت خاطر نشان کرد: بانوان عاشق حضرت زهرا(س)، رسول خدا و اوليای دين اين حرکت‌های خارج از چارچوب شرع و بی‌اعتنايی به قوانين کشور را مصيبت می‌داند و در حال حاضر بسياری از بانوان فرهيخته به ما پيام می‌دهند که در برابر اين حوادث چه کنيم و اين بانوان آمادگی برپايی راهپيمايی و اعتراضات را نيز دارند.
صديقی حضرت زهرا(س) را قربانی ارزش‌های دينی و الگوی انسان کامل توصيف کرد و اظهار داشت: جنگی نرم در حال حاضر شروع شده و برخی به آن توجهی ندارند و بدحجابی و بی‌حجابی را آزادی می‌دانند و اين در حالی است که هيچ‌کس آزادی مطلق نداشته و حتی مغول‌ها نيز برای خود چارچوب‌هايی داشته‌اند.
امام جمعه موقت تهران مبارزه با حجاب و کشف حجاب را پديده‌ای تازه ندانست و گفت: دنيای غرب که مامورين ابليس هستند رضاشاه را مامور کشف حجاب کردند.
وی ادامه داد: در حال حاضر نيز طبق گزارشاتی که از افراد دستگير شده در شهر قم به دست آمده اين افراد هر روز عده‌ای از زنان را به اتوبوس داخل شهر می‌‌آوردند و آنها را رها می‌کردند تا قبح حجاب برای مردم از بين برود و اينها نيز همان کاری است که رضاشاه در آن زمان انجام داد.
صديقی معتقد است پوشش هم برای زنان و هم برای مردان تشخص است و برهنگی، بی‌تمدنی و بازگشت به قهقرا‌ء است.
وی خاطرنشان کرد: برخی بانوان و دختران که يقين داريم معتقد هستند تحت عنوان آزادی، بدحجاب شده‌اند اما آنها بايد بدانند شخصيت دارند، مسلمان هستند و در کشوری که دارای تمدن کهن است زندگی می‌کنند و برهنگی اساسا نه ايرانی و نه شرقی است بلکه يک امر وارداتی است.
رئيس دادگاه عالی قضات تاکيد کرد: چنانچه ادارات، آموزش و پرورش و رسانه ملی به اين مسئله خوب توجه کنند و رسانه ملی در ارائه فيلم‌های خود به آموزش و جنگ نرم کمک نکند، بانوانی که اکثريت آنها به دين گرايش دارند و از اين حرکات ناراضی‌اند و به دنبال زمينه توبه هستند از اين کار صرف‌نظر می‌کنند.
وی همچنين در پايان با اشاره به تشييع پيکر شهدای گمنام خاطر نشان کرد: در نماز جمعه اين هفته افتخار داريم که در کنار شهدای گلگون کفن جنگ تحميلی باشيم.


ارسال به بالاترین | ارسال به فیس بوک | نسخه قابل چاپ | بازگشت به بالای صفحه | بازگشت به صفحه اول 



















Copyright: gooya.com 2016