سه شنبه 28 اردیبهشت 1389   صفحه اول | درباره ما | گویا


گفت‌وگو نباشد، یا خشونت جای آن می‌آید یا فریبکاری، مصطفی ملکیان

مصطفی ملکیان
ما فقط با گفت‌وگو می‌توانیم از خشونت و فریبکاری رهایی پیدا کنیم. در جامعه هر مساله‌ای از سه راه رفع می‌شود، یکی گفت‌وگوست، یکی خشونت و دیگر فریبکاری. اگر در جامعه گفت‌وگو تعطیل شود دو رقیبی که جای آن را می‌گیرند، خشونت و فریبکاری هستند ... [ادامه مطلب]


بخوانید!
پرخواننده ترین ها

هدفمند کردن يارانه ها از سه استان خراسان شمالی، گيلان و ايلام کليد خورد، مهر

وزير کشور گفت: هدفمند کردن يارانه ها از سه استان خراسان شمالی، گيلان و ايلام با افتتاح حساب ها کليد خورد.
مصطفی محمد نجار وزير کشور امروز سه شنبه در حاشيه همايش سراسری فرمانداران در جمع خبرنگاران افزود: اين سه استان به عنوان اولين استانهايی که با افتتاح حساب ها طرح هدفمندی يارانه ها در آن آغاز می شود، فرمانداران و مسئولانشان نسبت به توجيه مردم و مشکلات احتمالی تلاش می کنند.

وی با اشاره به اينکه همايش سراسری فرمانداران نخستين همايش در دولت دهم است، افزود: در اين همايش ۴۰۰ فرمانداری گرد هم آمدند تا به تبادل تجربيات، نظرات و طرح مشکلات و موانع بپردازند.

وزيرکشور افزود: اين همايش دو روزه با هدف ارائه سياستها و اهداف دولت دهم در زمينه های مختلف سياسی،اجتماعی، فرهنگی ،عمرانی و امنيتی و راهکارهای رسيدن به اين اهداف انجام می شود.



تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 


نجار هدفمند کردن يارانه ها را از ديگر برنامه های مورد بررسی در اين همايش عنوان کرد.

وی موضوع اشتغال وهدف گذاری يک ميليون و۱۰۰ هزارشغل که قرار شده در کشورايجاد شود، موضوع مسکن مهر، موضوع مسکن روستايی و مقاوم سازی و بازسازی مسکن روستايی و همچنين توليد مسکن مهر را از ديگر برنامه های اين همايش عنوان کرد.

وزير کشور با اشاره به اختصاص ۱۵۰۰ ميليارد تومان در سال جاری برای پرداختن به مباحث فرهنگی از سوی وزارت کشور گفت: به دنبال سفرهای نوروزی توجه به سفرهای تابستانی و فراغت جوانان ، مباحث فرهنگی و اجتماعی و موضوعات زنان از ديگر مسائلی است که در اين همايش مورد بحث و بررسی قرار می گيرد.

نجار در پاسخ به سئوال خبرنگاری مبنی بر اينکه طرح عفاف و حجاب چگونه و چه زمانی قرار است در کشور اجرا شود، گفت: اين طرح با همکاری ۲۰۰ کارشناس و در ۷ محور با مشارکت ۷ کارگروه مشترک بين دستگاههای ذيربط و وزارت کشور آغاز شده است.

وی افزود: اين کارگروه ها راهکارهای تبديل سياستهای کلان طرح عفاف و حجاب به برنامه های اجرايی را انجام داده اند و پس از تدوين اين برنامه های اجرايی طرح عفاف و حجاب به صورت رسمی آغاز می شود.

وزير کشور همچنين در پاسخ به سئوالی مبنی بر افزوده شدن فرمانداری های تهران نيز گفت: اين طرح نيز در دست بررسی است و برنامه ريزی های لازم برای ارتقای سرعت خدمات رسانی به مردم در شهر تهران انجام شده است و بر اين اساس فرمانداری های تهران افزايش پيدا می کنند.

نجار ادامه داد: در زمان حاضر سه فرمانداری در تهران موجود است که نمی توانند اين حجم وسيع خدمات را پاسخگو باشند بنابراين طرح جدی برای افزايش فرمانداری ها در تهران داريم.

وی درپاسخ به سئوال ديگری مبنی براينکه با توجه به تجميع انتخابات آيا انتخابات شوراها برگزارمی شود، نيزگفت: وزارت کشور دراين زمينه تابع قانون است وقانون می گويد بايد انتخابات دوره چهارم امسال برگزار شود و وزارت کشور نيزبايد تمهيدات لازم برای برگزاری اين انتخابات را آماده کند.


ارسال به بالاترین | ارسال به فیس بوک | نسخه قابل چاپ | بازگشت به بالای صفحه | بازگشت به صفحه اول 



















Copyright: gooya.com 2016