سه شنبه 28 اردیبهشت 1389   صفحه اول | درباره ما | گویا


گفت‌وگو نباشد، یا خشونت جای آن می‌آید یا فریبکاری، مصطفی ملکیان

مصطفی ملکیان
ما فقط با گفت‌وگو می‌توانیم از خشونت و فریبکاری رهایی پیدا کنیم. در جامعه هر مساله‌ای از سه راه رفع می‌شود، یکی گفت‌وگوست، یکی خشونت و دیگر فریبکاری. اگر در جامعه گفت‌وگو تعطیل شود دو رقیبی که جای آن را می‌گیرند، خشونت و فریبکاری هستند ... [ادامه مطلب]


بخوانید!
پرخواننده ترین ها

"آفتاب نيوز" فيلتر شد

خبرگزاری "آفتاب نيوز" نزديک به حسن روحانی رئيس مرکز تحقيقات استراتژيک مجمع تشخيص مصلحت نظام، مجددا فيلتر شد.

"آفتاب نيوز" که اخبار جنبش سبز را نيز پوشش می‌دهد، در ۲۳ خرداد ۸۸ فيلتر شده بود و درآذرماه همان سال رفع فيلتر شد، با نزديک شدن به سال‌گرد انتخابات رياست جمهوری دهم، مجددا فيتر شد.



تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 


اين خبرگزاری نزديک به حسن روحانی از نزديکان هاشمی رفسنجانی و رئيس مرکز تحقيقات استراتژيک مجمع تشخيص مصلحت نظام، نماينده آيت‌الله خامنه‌ای در شورای امنيت ملی، عضو مجمع‌ تشخيص مصلحت نظام، نماينده مردم تهران در مجلس خبرگان رهبری و همچنين دکتر محمدباقر نوبخت است.

دکتر حسن روحانی رئيس سابق تيم مذاکره کننده هسته‌ای ايران در دولت اصلاحات و منتقد جدی سياست‌های هسته‌ای محمود احمدی‌نژاد است.

آفتاب‌نيوز ارگان غير رسمی حزب اعتدال و توسعه است. حزب اعتدال و توسعه نيز نزديک به هاشمی رفسنجانی رئيس مجمع تشخيص مصلحت نظام است.

اين خبرگزاری علاوه‌بر نزديکی به دکتر حسن روحانی و محمدباقر نوبخت، به سيد محمدخاتمی و فاطمه هاشمی نيز نزديک بود و ديدگاه‌های اصلاح‌طلبان وهمچنين اصول‌گرايان معتل ومنتقدی همچون علی لاريجانی، علی مطهری، احمد توکلی و محمدرضاباهنر را نيز انعکاس می‌دهد و تا حدود زيادی به پايگاهی برای نزديکی اصلاح‌طلبان و اصول‌گرايان معتدل و منتقد تبديل شده بود.

بعد از توافق‌نامه هسته‌ای سه‌جانبه تهران، "آفتاب‌نيوز" با انتشار اخبار و مقالاتی به انتقاد از مواضع هسته‌ای تهران پرداخت. احتمال می‌رود يکی از دلايل فيلتر شدن‌ اين خبرگزاری نيز همين مسأله باشد.

علاوه‌بر نزديکی به سال‌گرد دهمين انتخابات رياست‌جمهوری در ايران که می‌تواند يکی از دلايل فيلتر شدن است اين خبرگزاری باشد، اتخاذ مواضع انتقادی احتمالی دکتر حسن روحانی رئيس سابق تيم مذاکره کننده هسته‌ای ايران، درمورد توافق‌نامه سه‌جانبه هسته‌ای تهران در اين خبرگزاری نيز می‌تواند يکی ديگر از دلايل فيلتر شدنش باشد، که در واقع دولت قبل از بيان ديدگاه‌های دکتر حسن روحانی، به‌صورت غيرمستقيم به وی هشدار داده است.

همچنين فيلتر شدن اين خبرگزاری می‌تواند هشدار ديگری از سوی جريان‌های حامی دولت به هاشمی رفسنجانی باشد. زيرا خبرگزاری آفتاب‌نيوز علاوه‌بر پوشش کامل اخبارو ديدگاه‌های هاشمی رفسنجانی، ارتباط نزديکی به افراد نزديک به او داشته است.

خبرگزاری‌ "آفتاب‌نيوز" که در اخبار و يادداشت‌های خود رويکردی تقريبا اصلاح‌طلبانه دارد و تنها سايتی بود که بعد از رفع فيلتر، به پوشش اخبار جنبش سبز و زندانيان سياسی و همچنين ديدگاه‌ها و سخنان مهدی کروبی ومهندس موسوی پرداخته بود، محمود احمدی‌نژاد را به‌عنوان رئيس‌جمهور ايران به ‌رسميت نمی‌شناسد و در اخبار و گزارش‌های خود هيچ‌گاه از لفظ رئيس‌جمهور برای محمود احمدی‌نژاد استفاده نکرده است.

اين خبرگزاری با انتشار يادداشتی به قلم بابک دربيگی و همچنين انتشار سرمقاله روزنامه جمهوری اسلامی - که در آن از توافق‌نامه هسته‌ای تهران به شدت انتقاد شده است- نسبت به مواضع جديد هسته‌ای تهران، انتقاد کرده است.


ارسال به بالاترین | ارسال به فیس بوک | نسخه قابل چاپ | بازگشت به بالای صفحه | بازگشت به صفحه اول 



















Copyright: gooya.com 2016