سه شنبه 28 اردیبهشت 1389   صفحه اول | درباره ما | گویا


گفت‌وگو نباشد، یا خشونت جای آن می‌آید یا فریبکاری، مصطفی ملکیان

مصطفی ملکیان
ما فقط با گفت‌وگو می‌توانیم از خشونت و فریبکاری رهایی پیدا کنیم. در جامعه هر مساله‌ای از سه راه رفع می‌شود، یکی گفت‌وگوست، یکی خشونت و دیگر فریبکاری. اگر در جامعه گفت‌وگو تعطیل شود دو رقیبی که جای آن را می‌گیرند، خشونت و فریبکاری هستند ... [ادامه مطلب]


بخوانید!
پرخواننده ترین ها

تحصن و اعتصاب ده ها روزنامه نگار ايرانی در پاريس، راديو بين المللی فرانسه

رحمت قاسم بيگلو - جمعی ازروزنامه نگاران ايرانی ساکن پاريس با انتشارفراخوانی خواستاربرگزاری يک تحصن اعتراضی عليه اعدام ها در جمهوری اسلامی ايران گرديدند.



تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 


به گزارش منابع خبری ايرانی ، روزنامه نگاران دربيانيه ی خود در باره آغاز تحصن از جمله می نويسند: با انتشارخبرتلخ و ناباورانه اعدام فرزاد کمانگر، فرهاد وکيلی، علی حيدريان ، شيرين علم هولی ، مهدی اسلاميان در ايران که به گفته آگاهان و فعالان دلسوز، بدورازانصاف و درعدم رعايت استاندارد های حقوق بشر، درداخل کشور موج تازه ای از نارضايتی را دربين مردم رقم زد، ما جمعی ازفعالان سياسی – مدنی از طيف های مختلف فکری که در ماه های اخير و پس ازرويدادهای انتخابات مجبور به جلای وطن شده ايم ، ضمن حمايت ازمبارزات حق طلبانه و آزادی خواهانه مردم ايران و محکوميت رفتارهای نسنجيده و ضد بشری حاکميت ، بارديگر درهمدردی با خانواده های زندانيان سياسی و جانباختگان اعدام های اخير و همراهی با جنبش سبز مردم ايران، قصد داريم در حرکتی مدنی ، اعتراض خود را نسبت به ادامه روند ناعادلانه قضائی در داخل کشور اعلام کرده و همگان را نسبت به شرايط حاکم بر ميهنمان ، آگاه سازيم . از اين روما جمعی ازايرانيان مقيم فرانسه در راه انجام وظيفه انسانی و مدنی خود در خارج از کشور ، در روزهای چهارشنبه ، پنجشنبه و جمعه مورخه نوزده، بيست و بيست ويکم ماه می با حضوردرميدان حقوق بشر( تروکادرو) اقدام به تحصن به مدت سه روزخواهيم کرد تا صدای همدردی و همدلی و همراهی خودمان را به هموطنانمان در ايران برسانيم .

اين بيانيه را بيش از سی نفر ازايرانيان ساکن پاريس امضاء کرده اند. درپايان بيانيه امضاءکنند گان از ايرانيان مقيم پاريس خواسته اند تا در اين اقدام اعتراضی عليه خشونت و اعدام عليه شهروندان ايران در داخل کشور شرکت نمايند.


ارسال به بالاترین | ارسال به فیس بوک | نسخه قابل چاپ | بازگشت به بالای صفحه | بازگشت به صفحه اول 



















Copyright: gooya.com 2016