چهارشنبه 29 اردیبهشت 1389   صفحه اول | درباره ما | گویا


گفت‌وگو نباشد، یا خشونت جای آن می‌آید یا فریبکاری، مصطفی ملکیان

مصطفی ملکیان
ما فقط با گفت‌وگو می‌توانیم از خشونت و فریبکاری رهایی پیدا کنیم. در جامعه هر مساله‌ای از سه راه رفع می‌شود، یکی گفت‌وگوست، یکی خشونت و دیگر فریبکاری. اگر در جامعه گفت‌وگو تعطیل شود دو رقیبی که جای آن را می‌گیرند، خشونت و فریبکاری هستند ... [ادامه مطلب]


بخوانید!
پرخواننده ترین ها

قشقاوی: هيچ ارتباطی بين آزادی وکيلی‌راد و ريس وجود ندارد، فارس

خبرگزاری فارس: معاون امور کنسولی، مجلس و ايرانيان خارج از کشور وزارت خارجه در بدو ورود وکيلی راد به تهران، آزادی اين تبعه ايرانی را با آزادی تبعه فرانسوی (کلوتيد ريس) بازداشت ‌شده در ايران مرتبط ندانست.

به گزارش خبرنگار سياست خارجی خبرگزاری فارس، حسن قشقاوی معاون امور کنسولی، مجلس و ايرانيان خارج از کشور وزارت خارجه کشورمان نيمه شب سه‌شنبه پس از ورود علی وکيلی‌راد تبعه ايرانی بازداشت شده در زندان‌های فرانسه که پس از ۱۹ سال به کشور بازمی‌گشت در جمع خبرنگاران، از طرف دولت جمهوری اسلامی ورود وکيلی‌راد پس از نزديک ۱۹ سال فراق و دوری از وطن به مام ميهن به خانواده به ويژه مادر و عموی وی تبريک و تهنيت گفت.



تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 


وی افزود: پس از آنکه در بهمن سال گذشته دادگاه فرانسه به اين نتيجه رسيد که با کميته قضايی با نظر مثبت به دنبال دفاعيه‌ای که وکلای وکيلی‌راد و اخيرا وکيل فرانسوی وی داشت، با نظر مثبت برخورد کند، ما از بهمن ماه تاکنون منتظر ورود ايشان به کشور بوديم که خوشبختانه در دو روز قبل با حکم وزير کشور فرانسه اين امکان فراهم شد.
قشقاوی ضمن تشکر از جلالی رئيس فراکسيون ايرانيان خارج از کشور که از سوی مجلس شورای اسلامی برای استقبال از وکيلی‌راد در فرودگاه حضور يافته بود، از همه تلاش‌های صورت گرفته برای رهايی وکيلی‌راد از جمله تلاش‌های ميرابوطالبی سفير ايران در فرانسه، علی آهنی سفير سابق ايران در فرانسه و سفرای جمهوری اسلامی در طول ۱۹ سال اخير، معاونت کنسولی و پارلمانی وزارت خارجه بويژه اداره کل ايرانيان و اداره اجتماعی اين وزارتخانه، معاونت کنونی اروپای وزارت خارجه، منوچهر متکی وزير امور خارجه و رئيس‌جمهور در صيانت از حقوق ايرانيان و همچنين وکلای وکيلی‌راد و وکيل فرانسوی آن قدردانی کرد.
قشقاوی همچنين ياد پدر وکيلی‌راد را که در فراق وی به رحمت ايزدی پيوسته گرامی داشت و افزود:‌ عمو و مادر ايشان تلاش گسترده‌ای برای رهايی وکيلی‌راد صورت دادند.
معاون وزير خارجه کشورمان در پاسخ به پرسشی در خصوص اقدامات برای ايفای حقوق از دست رفته وکيلی‌راد اظهار داشت: اجازه دهيد تا ابعاد مختلف قضيه مورد بررسی قرار گيرد.
وی افزود: برخی آزادی وکيلی‌راد را با خانم کلوتيد ريس مرتبط کردند که هيچ ارتباطی در اين زمينه وجود ندارد، حکم آزادی مشروط وکيلی‌راد بهمن ماه صادر شده و همه پروسه دادگاه علنی بوده است.
قشقاوی ادامه داد: حکم آزادی مشروط وکيلی‌راد در ۱۱ بهمن به خاطر رفتار بسيار ارزشمندی بود که وی در زندان داشت و طبق قانون فرانسه کسی که رفتار شايسته‌ای داشته باشد و از آن اعلام رضايت شود، آزاد می‌شود.
علی وکيلی‌راد نيمه‌شب گذشته (سه‌شنبه) پس از ۱۹ سال حبس در زندان‌های فرانسه به ايران بازگشت.


ارسال به بالاترین | ارسال به فیس بوک | نسخه قابل چاپ | بازگشت به بالای صفحه | بازگشت به صفحه اول 



















Copyright: gooya.com 2016