دوشنبه 13 اردیبهشت 1389   صفحه اول | درباره ما | گویا


گفت‌وگو نباشد، یا خشونت جای آن می‌آید یا فریبکاری، مصطفی ملکیان

مصطفی ملکیان
ما فقط با گفت‌وگو می‌توانیم از خشونت و فریبکاری رهایی پیدا کنیم. در جامعه هر مساله‌ای از سه راه رفع می‌شود، یکی گفت‌وگوست، یکی خشونت و دیگر فریبکاری. اگر در جامعه گفت‌وگو تعطیل شود دو رقیبی که جای آن را می‌گیرند، خشونت و فریبکاری هستند ... [ادامه مطلب]


بخوانید!
پرخواننده ترین ها

احمد معتمدی، وزير مخابرات دولت خاتمی با چاقو مورد حمله قرارگرفت، آفتاب و دانشجو نيوز

آفتاب - پس از ترور دکترمسعود علی محمدی، سيد احمد معتمدی استاد برق دانشگاه اميرکبير و وزير مخابرات دولت سيد محمد خاتمی امروزقبل از ظهر مورد حمله قرارگرفت و ضارب با چاقو وی را زخمی کرد.
آفتاب- سرويس سياسی: پس از ترور دکترمسعود علی محمدی، سيد احمد معتمدی استاد برق دانشگاه اميرکبير و وزير مخابرات دولت سيد محمد خاتمی امروزقبل از ظهر مورد حمله قرارگرفت و ضارب با چاقو وی را زخمی کرد.

از حال دکتر معتمدی که گفته می‌شود به بيمارستان منتقل شده هنوز خبر قطعی در دست نيست. اين که ضارب دستگير شده يا خير نيز خبری در دست نيست.



تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 


اساتيد دانشگاه اين دست از حملات را در دانشگاه بی سابقه ذکر می‌کنند به ويژه از اين جهت که دانشگاه به لحاظ امنيتی کاملا تحت کنترل بوده و هر حرکتی قابل شناسايی است.

گزارش‌ها حاکی است که جو دانشگاه امير کبيرملتهب است و حدود ۲۰۰ تن از دانشجويان اين دانشگاه در محلی که اين استاد دانشگاه توسط ضارت مجروح شده است تجمع کرده بودند.

چندی پيش هم استاد فيزيک دانشگاه تهران دکتر مسعود علی محمدی توسط انفجار بمب ترور شد. درصورتی که ضارب انگيزه سياسی داشته باشد می توان نتيجه گرفت که استادان دانشگاه که غير خودی تلقی می‌شوند تحت اين دست از حملات قرار خواهند گرفت.

البته هنوز انگيزه ضارب در حمله به دکتر معتمدی روشن نيست و تا دستگيری وبازجويی از ضارب علت حمله به دکتر معتدی روشن نخواهد شد.

ناظران سياسی معتقدند در صورتی که اين حمله از سوی برخی نيروهای افراطی صورت گرفته باشد می‌تواند دارای پيام مشخص برای جناح اصلاح طلب باشد. اين دست از حملات پس از انتخابات ۲۲ خرداد افزايش يافت.

ابتدا خواهرزاده ميرحسين موسوی مورد اصابت تير مستقيم واقع شد. سپس به کروبی در راهپيمايی ۲۲ بهمن حمله شد و فرزندش در مکان نامعلومی مورد ضرب و شتم شديد قرار گرفت. پس از آن بود که موضوع ترور دکتر مسعود علی محمدی در راس اخبار رسانه‌های داخلی و خارجی قرار گرفت.

دکتر سيد احمد معتمدی در سال ۱۳۳۲ ه.ش در تهران به دنيا آمد . در سال ۱۳۵۷ از دانشگاه صنعتی اميرکبير در رشته الکترونيک فارغ التحصيل شد.وی به عنوان دانشجوی ممتاز با بورس تحصيلی عازم فرانسه شد و مدارک فوق ليسانس و دکترای خود را در رشته الکترونيک ديجيتال و سيستم انفور ماتيک از دانشگاه پير و ماری کوری فرانسه اخذ کرد.

وی در سال‌های تحصيل در فرانسه عضو اتحاديه انجمن های اسلامی اروپا واز مؤسسان انجمن اسلامی پاريس بود. از جمله سوابق اجرائی ايشان می‌توان به معاونت فن آوری وزارت علوم، تحقيقات و فن آوری و رياست سازمان پژوهشهای علمی و صنعتی ايران از سال ۱۳۶۵ تا کنون اشاره نمود.

وی همچنين معاون پژوهشی وزارت علوم و دبير شورای پژوهش‌های علمی کشور از سال ۱۳۶۵ تا ۱۳۷۲ بوده و از سال ۱۳۶۲ تا کنون عضو هيئات علمی دانشگاه صنعتی امير کبيراست. در سال ۱۳۷۶ با حکم جناب آقای دکتر عارف کميته خود کفايی مخابرات متشکل از چند تن از معاونان و مديران وزارت پست و تلگراف و تلفن مخابرات و به صورت مشترک با ساز مان پژوهش‌های علمی و صنعتی ايران تشکيل شد که مديريت اين کميته با آقای دکتر معتمدی بوده است.

***

دانشجونيوز:
دکتر معتمدی استاد دانشگاه اميرکبير با چاقو مورد حمله قرار گرفت

حوالی ظهر امروز دکتر معتمدی استاد دانشکده برق دانشگاه صنعتی اميرکبير (پلی تکنيک) و وزير مخابرات دولت خاتمی در دفتر کارش در ساختمان ابوريحان دانشگاه اميرکبير مورد حمله با چاقو قرار گرفت و مجروح شد.

به گزارش دانشجونيوز، ضارب مردی حدودا ۴۰ ساله بوده که پس از حمله توسط انتظامات دستگير شده اما هويت وی هنوز اعلام نشده است. مسئولين دانشگاه بلافاصله پس از اين حمله، انگيزه های شخصی را عامل اين اقدام دانسته اند.

هم اکنون دانشجويان دانشکده برق پلی تکنيک که هنوز در شوک اين حادثه به سر می برند روبروی دانشکده خود تجمع کرده اند.

دکتر معتمدی پس از اين سوقصد به بيمارستان مهر منتقل شده و هم اکنون تحت مراقبت های پزشکی قرار دارد.

ورود ضارب ناشناس به دانشگاه و سوقصد به جان دکتر معتمدی در حالی صورت گرفته که ماموران انتظامات ورود و خروج دانشجويان دانشگاه را به شدت تحت نظر دارند و گاهی به دلايل واهی از ورود دانشجويان به دانشگاه خود جلوگيری می کنند.

همچنين يکی از دانشجويان دانشگاه اميرکبير به دانشجونيوز اعلام کرد که دانشجويان دانشکده برق قصد دارند تا در اعتراض به نبود امنيت جانی، کلاس ها را تا اطلاع ثانوی تعطيل کنند.


ارسال به بالاترین | ارسال به فیس بوک | نسخه قابل چاپ | بازگشت به بالای صفحه | بازگشت به صفحه اول 



















Copyright: gooya.com 2016