یکشنبه 12 اردیبهشت 1389   صفحه اول | درباره ما | گویا


گفت‌وگو نباشد، یا خشونت جای آن می‌آید یا فریبکاری، مصطفی ملکیان

مصطفی ملکیان
ما فقط با گفت‌وگو می‌توانیم از خشونت و فریبکاری رهایی پیدا کنیم. در جامعه هر مساله‌ای از سه راه رفع می‌شود، یکی گفت‌وگوست، یکی خشونت و دیگر فریبکاری. اگر در جامعه گفت‌وگو تعطیل شود دو رقیبی که جای آن را می‌گیرند، خشونت و فریبکاری هستند ... [ادامه مطلب]


بخوانید!
پرخواننده ترین ها

کشف و خنثی شدن خودرو حامل بمب در نيويورک، راديو بين المللی فرانسه

فواد روستائی - مايکل بلومبرگ، شهردار نيويورک، امروز(يکشنبه) در اظهار نظر در مورد کشف و خنثی شدن اين خودرو حاوی مواد منفجره گفت در اين ماجرا بخت با مردم بسيار يار بوده است چرا که اگر خودرو ياد شده به موقع خنثی نشده بود، انفجار آن شماری چشمگير از کشته و زخمی از خود بر جای می گذاشت.
مأموران امنيتی آمريکا در روز شنبه (ديروز) موفق شدند يک خودرو حامل موادمنفجره را که در محلی به نام "تايمز اسکوور"* در منهاتان در شهر نيويورک قرارداده شده بود خنثی کرده واز وقوع يک حادثۀ تروريستی مرگبار در اين شهر جلوگيری کنند.



تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 


مايکل بلومبرگ، شهردار نيويورک، امروز(يکشنبه) در اظهار نظر در مورد کشف و خنثی شدن اين خودرو حاوی مواد منفجره گفت در اين ماجرا بخت با مردم بسيار يار بوده است چرا که اگر خودرو ياد شده به موقع خنثی نشده بود، انفجار آن شماری چشمگير از کشته و زخمی از خود بر جای می گذاشت. شهردار نيويورک به نقل از کارشنان کشف وخنثی سازی مواد منفجره که پس از آگاهی از وجود اين خودرو و تخليه محله به آن جا شتافته بودند بمب جاسازی شده در اتومبيل را دارای "ويژگی های آماتوری" دانست.

فرماندار ايالت نيويورک نيز به نوبۀ خود طی سخنانی از تلاشی تروريستی در اين ارتباط سخن گفت و قول داد که عوامل اين اقدام تروريستی به سزای اعمال خود خواهند رسيد.

به گفتۀ رئيس پليس نيويورک، مأموران در اين خود رو علاوه بر بمب ياد شده، سه کپسول گاز پروپان، دو ظرف حاوی در حدود چهل ليتر بنزين و مقداری سيم برق و مواد آتش بازی نيز يافته اند.

يک فروشندۀ "تی- شرت" که در جنگ ويتنام شرکت کرده است پس از مشاهده برخاستن دود از اتومبيل و استشمام بوی باروت دقيقاً در ساعت هژده و سی دقيقه به وقت محلی به پليس خبر داده بود.

خبرگزاری فرانسه يادآوری می کند که "تايمز اسکوور" که به داشتن تابلوهای عظيم نئون شهره بوده و همه ساله جشن های آغاز سال نو در آن بر پا می شود در اين ساعت مملو از جمعيت بوده است. کشف و خنثی شدن اين خودرو حاوی بمب و مواد منجره در حدود چهار ساعت بعد به آگاهی باراک اوباما، رئيس جمهوری آمريکا، رسيده است.

حبرگزاری فرانسه در گزارشی که به اين ماجرا اختصاص داده است يادآوری می کند که تازه ترين تلاش برای دست زدن به يک اقدام تروريستی در خاک آمريکا در کريسمس سال ٢٠٠٩روی داد ودر جريان آن يک دانشجوی نيجريائی کوشش کرد هواپيمائی را که از آمستردام عازم ديترويت در آمريکا بود منفجر کند.


ارسال به بالاترین | ارسال به فیس بوک | نسخه قابل چاپ | بازگشت به بالای صفحه | بازگشت به صفحه اول 



















Copyright: gooya.com 2016