پنجشنبه 30 اردیبهشت 1389   صفحه اول | درباره ما | گویا


گفت‌وگو نباشد، یا خشونت جای آن می‌آید یا فریبکاری، مصطفی ملکیان

مصطفی ملکیان
ما فقط با گفت‌وگو می‌توانیم از خشونت و فریبکاری رهایی پیدا کنیم. در جامعه هر مساله‌ای از سه راه رفع می‌شود، یکی گفت‌وگوست، یکی خشونت و دیگر فریبکاری. اگر در جامعه گفت‌وگو تعطیل شود دو رقیبی که جای آن را می‌گیرند، خشونت و فریبکاری هستند ... [ادامه مطلب]


بخوانید!
پرخواننده ترین ها

گفتگوی اوباما و اردوغان درباره پرونده اتمی ايران، راديو بين المللی فرانسه

واسع محسن - باراک اوباما رئيس جمهوری آمريکا روز چهار شنبه در يک گفتگوی تلفنی با رجب طيب اردوغان، نخست وزيرترکيه، گفت تلاشهای شورای امنيت برای تحريم ايران ادامه خواهد يافت.

رئيس جمهوری آمريکا در اين گفتگو ضمن قدردانی از تلاشهای ترکيه در حل پرونده اتمی ايران، نگرانی جامعه جهانی از برنامه اتمی ايران را به نخست وزير ترکيه ابراز کرد.

در يک بيانيه که از جانب کاخ سفيد منتشر شد آمده است که رئيس جمهوری آمريکا روی اين مساله تاکيد کرد "که نگرانيهای اساسی جامعه جهانی در مورد برنامه اتمی ايران و اين واقعيت که ايران به تعهدات بين المللی خود پابندی ندارد، همچنان باقيست".



تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 


رئيس جمهوری آمريکا به نخست وزير ترکيه گفت " مذاکرات روی يک قطعنامه جديد شورای امنيت سازمان ملل ادامه خواهد يافت" زيرا "امتناع مداوم ايران از ديدار با گروه ۵+۱ و عدم توقف غنی سازی ۲۰ در صدی اورانيوم، اعتماد بوجود نمی آورد."

روز دوشنبه گذشته ترکيه، برزيل و ايران توافق کردند که ايران ۱۲۰۰ کيلو اورانيوم ۳ درصد غنی شده خود را با ۱۲۰ کيلو اورانيوم ۲۰ درصد غنی شده در ترکيه مبادله کند.

اگرچه اين توافق سه جانبه با پيشنهاد مبادله مواد سوخت ماه اکتبر گذشته گروه ۵+ ۱به ايران شباهت زيادی دارد با اين حال آمريکا يک روزبعد از پيشنهاد ايران اعلام کرد که قدرتهای بزرگ روی يک طرح تازه برای مجازات ايران به توافق رسيده اند.

ترکيه و برزيل، روز چهارشنبه در نامه ای به شورای امنيت سازمان ملل متحد از ۱۵ کشور عضو اين سازمان خواستار شدند تا قطعنامه جديد تحريم ها عليه ايران را تائيد نکنند.

سلسو اموريم، وزير خارجه برزيل و احمد داوود اوغلو، وزير خارجه ترکيه در اين نامه اظهار کردند که زمان گفتگو و خودداری از اقداماتی که به حل صلح آميز مساله اتمی ايران صدمه بزند، فرا رسيده است.

در همين حال، لولا دا سيلوا، رئيس جمهوری برزيل روز چهار شنبه در مادريد هشدار داد که اگر شورای امنيت سازمان ملل متحد به مذاکره روی پيشنهاد سه جانبه ايران-برزيل-ترکيه علاقمندی نشان ندهد، پرونده اتمی ايران به عقب باز خواهد گشت.

رئيس جمهوری برزيل ضمن ياد آوری از تلاشهای کشورش و ترکيه مبنی بر وادار کردن ايران به مذاکره و مبادله اورانيوم در ترکيه گفت، توافق بدست آمده، بعنوان اولين گام، درست همان چيزيست که آمريکا پنج ماه پيش خواستار آن شده بود.


ارسال به بالاترین | ارسال به فیس بوک | نسخه قابل چاپ | بازگشت به بالای صفحه | بازگشت به صفحه اول 



















Copyright: gooya.com 2016