چهارشنبه 29 اردیبهشت 1389   صفحه اول | درباره ما | گویا


گفت‌وگو نباشد، یا خشونت جای آن می‌آید یا فریبکاری، مصطفی ملکیان

مصطفی ملکیان
ما فقط با گفت‌وگو می‌توانیم از خشونت و فریبکاری رهایی پیدا کنیم. در جامعه هر مساله‌ای از سه راه رفع می‌شود، یکی گفت‌وگوست، یکی خشونت و دیگر فریبکاری. اگر در جامعه گفت‌وگو تعطیل شود دو رقیبی که جای آن را می‌گیرند، خشونت و فریبکاری هستند ... [ادامه مطلب]


بخوانید!
پرخواننده ترین ها

صالحی، رئيس سازمان انرژی اتمی: ساخت سايت جديد غنی سازی در سال جاری، راه اندازی نيروگاه بوشهر در تابستان، مهر

رئيس سازمان انرژی اتمی با اعلام اينکه نيروگاه اتمی بوشهر در تابستان سال جاری راه اندازی خواهد شد، پيش بينی کرد که عقلا گروه ۱+۵ را از صدور قطعنامه جديد عليه ايران منصرف می کنند و خبر داد که احداث سايت جديد غنی سازی در سال جاری در کشور آغاز می شود .
به گزارش خبرنگار مهر، علی اکبر صالحی رئيس سازمان انرژی اتمی امروز چهارشنبه در حاشيه جلسه هيئت دولت در جمع خبرنگاران، در مورد تهيه پيش نويس قطعنامه تحريمی که در شورای امنيت مطرح شده عنوان داشت: بحث تحريم رنگ خود را باخته است و اينها آخرين تلاش های کشورهای غربی است.



تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 


وی با بيان اينکه اين برای اولين بار است که کشورهای در حال توسعه توانستند از حق خود بدون حضور قدرت های بزرگ دفاع کنند گفت: بايد مقداری صبور باشيم و به آنها حق بدهيم.

رئيس سازمان انرژی اتمی افزود: آنان با صدور قطعنامه خود را بيشتر در اذهان عمومی بی اعتبار می کنند و اعتقاد دارم افراد عاقلی در بين آنان هستند که آنها را از صدور قطعنامه منصرف کنند.

صالحی در بيان دليل مخالفت غربی ها با مواضع جمهوری اسلامی بيان کرد: کشورهای صاحب قدرت اساس حرکت سياسيشان بر اساس قدرت است همواره خود را صاحب حق می دانند و می خواهند بگويند که بدون آنها هيچ کاری در دنيا صورت نخواهد گرفت.

وی در مورد حضور برزيل و ترکيه در نشست گروه ۱+۵ نيز عنوان کرد: حضور ترکيه و برزيل در گروه ۱+۵ منوط به موافقت اعضای اين گروه است که اگر اين دو کشوربا اعضای گروه ۱+۵ به توافق رسيدند به اين گروه خواهند پيوست.

رئيس سازمان انرژی اتمی در مورد روند پايانی تکميل نيروگاه بوشهرنيز گفت: روند تکميلی نيروگاه بوشهر هم اکنون به خوبی در حال پيشرفت است و آخرين تست خود را به نام تست گرم پشت سر می گذارد که انشاءالله در تابستان شاهد راه اندازی اين نيروگاه خواهيم بود.

صالحی در مورد مهلت ايران برای ارسال نامه به آژانس در باره تبادل سوخت گفت: از زمان صدور بيانيه يک هفته به ما فرصت داده شده که نامه ای را به آژانس بين المللی انرژی اتمی بنويسيم که در حال تنظيم اين نامه هستيم تا قبل از انقضاء وقت معين شده نامه را به آژانس می دهيم.

وی در ادامه در خصوص نشست مسئول سياست خارجی اتحاديه اروپا و دبير شورای عالی امنيت ملی جمهوری اسلامی ايران عنوان کرد: هم خانم اشتون رئيس سياست خارجی اتحاديه اروپا و هم آقای جليلی دبير شورای عالی امنيت ملی جمهوری اسلامی ايران اظهار آمادگی کرده اند که به احتمال قوی مکان آن هم در ترکيه خواهد بود.

رئيس سازمان انرژی اتمی در مورد واکنش های ديگر کشورها به بيانيه تهران خاطر نشان کرد: غربی ها همواره به دنبال مانع تراشی برای جمهوری اسلامی ايران هستند و اين ساده انديشی است که فکر کنيم آنها برای ما مانع تراشی نخواهند کرد.

صالحی با بيان اينکه ۲ نظام فکری جمهوری اسلامی ايران و جهانبينی دنيايی در دنيا وجود دارد که هيچ گاه از در آشتی با يکديگر در نخواهند آمد گفت: تلاشمان اين است که حالت تقابل را به تعامل تبديل کنيم نه اينکه ما در مدار تفکر آنها قرار گيريم و يا آنها در مدار تفکر ما قرار گيرند.

وی در پايان در مورد مکان يابی سايت های جديد غنی سازی هسته ای عنوان کرد: امسال بعد از اينکه مراحل مقدماتی انجام شود کار ساخت يکی از اين سايت ها را شروع می کنيم که جزئيات بيشتر آن را اعلام خواهيم کرد.


ارسال به بالاترین | ارسال به فیس بوک | نسخه قابل چاپ | بازگشت به بالای صفحه | بازگشت به صفحه اول 



















Copyright: gooya.com 2016