جمعه 31 اردیبهشت 1389   صفحه اول | درباره ما | گویا


گفت‌وگو نباشد، یا خشونت جای آن می‌آید یا فریبکاری، مصطفی ملکیان

مصطفی ملکیان
ما فقط با گفت‌وگو می‌توانیم از خشونت و فریبکاری رهایی پیدا کنیم. در جامعه هر مساله‌ای از سه راه رفع می‌شود، یکی گفت‌وگوست، یکی خشونت و دیگر فریبکاری. اگر در جامعه گفت‌وگو تعطیل شود دو رقیبی که جای آن را می‌گیرند، خشونت و فریبکاری هستند ... [ادامه مطلب]


بخوانید!
پرخواننده ترین ها

هجوم به منزل دو خانواده بهايی در قائم شهر، رهانا

روز سه شنبه ۲۱ ارديبهشت، ماموران وزارت اطلاعات شهرستان قائم شهر در استان مازندران به منزل دو تن از بهائيان قائم شهر بنام های چنگيز اولادی و پرويز اولادی مراجعه کردند.

رهانا: هفت نفر از اين افراد در ساعت ۱۳:۳۰ در مراجعه به منزل پرويز اولادی بعد از نشان دادن حکم تفتيش ، اقدام به بازرسی منزل کرده و کليه کتب، جزوات، سی-دی و نوارهای کاست و تصاوير مربوط به آيين بهايی را ضبط کرده و کيس کامپيوتر را با خود بردند. علاوه بر آن قبوض موبايل و به خصوص وصيتنامه های شخصی و امانتی که نزد خانواده بود را نيز با خود بردند، در اين برخورد تعدادی از ماموران توهين می کردند و اظهار ميکردند که با آمدن به اين منزل نجس شده اند.



تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 


به گزارش خبرنگار رهانا، در پايان بيش از يک ساعت تفتيش منزل، از شهناز رنجبر خواستند تا روز بعد يعنی ۲۲ ارديبهشت ۱۳۸۹ ساعت ۱۰ صبح به دفتر وزارت اطلاعات قانم شهر مراجعه کند، که روز مقرّر قبل از ساعت ۱۰ تماس گرفته و تلفنی گفتند که شهناز رنجبر (اولادی) روز شنبه ۲۵ ارديبهشت به دفتر وزارت اطلاعات قائم شهر مراجعه کند.
در حکم بازرسی منزل پرويز اولادی ذکر شده بود که شهناز رنجير “فعاّل فرقه ضاله بهائی” و “عضو موسسه مادران امروز” است و تبليغ مرامی ميکند.
بر اساس اين گزارش، موسسه‌ی مادران امروز (مام) موسسه ای غيرتجاری و رسمی است، که سال ۱۳۷۷ در زمينه‌ی توانمندسازی خانواده‌ها برای بهبود رابطه‌ی اعضای خانواده و بويژه با هدف توجه علمی به نيازهای کودکان و نوجوانان از طريق مادران، کارهای عملی خود را آغاز کرد و در مدارس با انجمن های والدين همکاری می کند.
همزمان در همان ساعت ۱۳:۳۰، پنج نفر ديگر از ماموران، به منزل چنگيز اولادی نيز مراجعه کرده و در آنجا نيز بعد از نشان دادن حکم بازرسی، کليه اوراق و کتب و جزوات بهايی را برده و از چنگيز اولادی درخواست کردند که روز شنبه ۲۵ ارديبهشت به وزرات اطلاعات شهرستان قائم شهر مراجعه کنند.
در اين تفتيش برخی از تصاوير مربوط به مقدّسات بهائيان را پاره کردند و همچنين، دفتر حسابهای شخصی آقای چنگيز اولادی را همراه خود بردند.
در حکم بازرسی منزل چنگيز اولادی ذکر شده بود که علت مراجعه “ساختن خانه بزرگ برای برگزاری جلسات بهائی ” بوده است و به چنگيز اولادی اعلام کرده اند که شما ۵ شاکی خصوصی داريد.

شهناز رنجير و چنگيز اولادی در مراجعه‌ی روز شنبه ۲۵ ارديبهشت، ماموران امنيتی به آنها گفتند به خانه برگرديد و بعدا شما را خبر می‌کنيم.


ارسال به بالاترین | ارسال به فیس بوک | نسخه قابل چاپ | بازگشت به بالای صفحه | بازگشت به صفحه اول 



















Copyright: gooya.com 2016