سه شنبه 4 خرداد 1389   صفحه اول | درباره ما | گویا


گفت‌وگو نباشد، یا خشونت جای آن می‌آید یا فریبکاری، مصطفی ملکیان

مصطفی ملکیان
ما فقط با گفت‌وگو می‌توانیم از خشونت و فریبکاری رهایی پیدا کنیم. در جامعه هر مساله‌ای از سه راه رفع می‌شود، یکی گفت‌وگوست، یکی خشونت و دیگر فریبکاری. اگر در جامعه گفت‌وگو تعطیل شود دو رقیبی که جای آن را می‌گیرند، خشونت و فریبکاری هستند ... [ادامه مطلب]


بخوانید!
پرخواننده ترین ها

خبرهايی از بند نسوان زندان اوين؛ زنانی که به اتهام محاربه در زندان به سر می برند، کلمه

کبری زاغه دوست ، بدر السادات مفيدی ، دبير انجمن صنفی روزنامه نگاران و فاطمه خرمجو نيزهر کدام ماه هاست که در بلاتکليفی کامل در زندان اوين به سر می برند .بدون اينکه از نظر قانونی رويه های بازداشت يا قرار بازداشت موقت شان رعايت شده باشد .


تعداد ی از زندانيان سياسی بند نسوان زندان اوين در شرايط نامناسبی به سر می برند و از کوچکترين امکانات رفاهی و بهداشتی بی بهره اند.

به گزارش کلمه، خبرهای دقيق از زندان اوين درباره برخی از اين زندانيان زن همچنين حاکی از آن است که آنها در شرايط کاملا بلاتکليف با اتهام های سنگينی که هيچ ربطی به عملکردشان ندارد ماه هاست که زندانی هستند .



تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 


مريم اکبری منفرد يکی از اين زندانيان است که ۱۰ دی ماه سال جاری در جريان حوادث عاشورا ی حسينی بازداشت و راهی زندان اوين شده است .

وی سه فرزند دارد که کوچکترين آنها پنج ساله است .اما مسولان بدون توجه به اين موضوع از زمان عاشورا تاکنون وی را به اتهام محاربه از طريق عضويت در سازمان منافقين درشرايطی کاملا غير قانونی در زندان نگه داشته اند .

منفرد با اينکه ماههاست زندانی است هرگز قرار بازداشت اش تمديد نشده است . اين در حالی است که اين زن بارها گفته است که هيچ وابستگی به سازمان منافقين ندارد و تنها نگران فرزندان اش است که اکنون دور از او به سختی روزگار می گذرانند .

پروين جوادزاده يکی ديگر از زنان زندانی بند نسوان اوين است .که در شرايط بسيار دشواری به سر می برد .

جواد زاده ۲۲ ساله نيز عصر عاشورا توسط نيروهای سپاه هنگام تردد در خيابان بازداشت واکنون در بلاتکليفی کامل در زندان اوين به سر می برد .

وی که اکنون جوانترين زندانی سياسی زن بند نسوان اوين است .سه ماه اول بازداشت خود را به صورت کامل در يکی از سلول های انفرادی بازداشتگاه اطلاعات سپاه محبوس بوده است که اين موضوع موجب لطمه های شديد روحی و جسمی به او شده است .طبق اخباری که از بند نسوان زندان اوين می رسد اتهام اين دختر جوان نيز محاربه است و به تازگی پرونده وی به شعبه ۱۵ دادگاه انقلاب ارسال شده است .

همچنين اخبار ديگری نيز حاکی از وضعيت نامناسب جسمی و روحی ۳ تن ديگر از زندانيان بند نسوان اوين است .

کبری زاغه دوست ، بدر السادات مفيدی ، دبير انجمن صنفی روزنامه نگاران و فاطمه خرمجو نيزهر کدام ماه هاست که در بلاتکليفی کامل در زندان اوين به سر می برند .بدون اينکه از نظر قانونی رويه های بازداشت يا قرار بازداشت موقت شان رعايت شده باشد .


ارسال به بالاترین | ارسال به فیس بوک | نسخه قابل چاپ | بازگشت به بالای صفحه | بازگشت به صفحه اول 



















Copyright: gooya.com 2016