چهارشنبه 5 خرداد 1389   صفحه اول | درباره ما | گویا


گفت‌وگو نباشد، یا خشونت جای آن می‌آید یا فریبکاری، مصطفی ملکیان

مصطفی ملکیان
ما فقط با گفت‌وگو می‌توانیم از خشونت و فریبکاری رهایی پیدا کنیم. در جامعه هر مساله‌ای از سه راه رفع می‌شود، یکی گفت‌وگوست، یکی خشونت و دیگر فریبکاری. اگر در جامعه گفت‌وگو تعطیل شود دو رقیبی که جای آن را می‌گیرند، خشونت و فریبکاری هستند ... [ادامه مطلب]


بخوانید!
پرخواننده ترین ها

مادر مجيد توکلی هم اعتصاب غذا کرد، روز

آرش بهمنی
arashbahmani(at)gmail.com

به دنبال اعلام اعتصاب غذای مجيد توکلی، دانشجوی دربند دانشگاه پلی تکنيک که در پی انتقال به سلول انفرادی،از روز دوم خرداد شروع شده، مادر وی هم در مصاحبه با روز خبر از اعتصاب غذای خود داد و گفت: "از روزی که مجيد اعتصاب غذا را شروع کرده، من هم اعتصاب غذا کرده ام و هيچ غذايی نخورده ام. تا زمانی هم که خبری از پسرم به من نرسد و صدای پسرم را نشنوم،به اعتصاب غذای خود ادامه خواهم داد."



تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 


علی توکلی، برادر مجيد توکلی، در مورد وضعيت برادرش به "روز" می گويد: "مجيد از دوم خرداد اعتصاب غذای خشک خود را شروع کرده است. ما هنوز به طور دقيق از دليل اين اعتصاب غذا خبر نداريم، اما مساله مهم اين است که با توجه به وضعيت جسمی مجيد، اين اعتصاب غذا می تواند برای سلامتی اش بسيار خطرناک باشد. آن طور که يکی از دوستان مجيد گفته او سرفه های بسيار شديدی می کند و آب هم نمی خورد."

علی توکلی، با اشاره به ناراحتی جسمی برادرش می افزايد: "مجيد متاسفانه به بيماری ريوی دچار شده است. دليل بيماری ريوی مجيد هم چيزی نيست، جز مدت زمان طولانی نگهداری او در سلول انفرادی که از ۱۶ آذر ـ روز نخست بازداشت مجيد - شروع و تا اواخر فروردين ماه نيز طول کشيده است. مجيد زمانی که در بند ۲۴۰ بود هم مدام به بهداری زندان مراجعه و دارو مصرف می کرد."

علی توکلی همچنين خبر می دهد که مجيد اعلام کرده است تا زمان بازگشت به بند عمومی اعتصاب غذای خود را ادامه خواهد داد.

برادر مجيد توکلی با اشاره به اين نکته که دلايل مشخصی برای انتقال مجيد توکلی به سلول انفرادی وجود ندارد، می گويد: "تا جايی که من اطلاع دارم و براساس اخباری که به ما رسيده قرار است مجيد حداقل تا ۲۰ روز در سلول انفرادی باشد."

در همين حال مادر مجيد توکلی نيز به "روز" می گويد: "خيلی ها با منزل ما تماس ميگيرند و به من دل داری می دهند. واقعا خوشحالم که مجيد من تنها نيست،گرچه مجيد من در زندان است اما خوشحالم که می بينم فرزندان من و خواهران و برادران مجيد آزاد هستند و راه او را ادامه می دهند."

مادر مجيد توکلی در ادامه می گويد: "فقط به صدای مجيد گوش می دهم که مثل هميشه می خندد و می گويد مادر نگران نباش من همين روزها به خانه بر می گردم و به من روحيه می دهد. به صدای مجيد گوش می دهم تا آرام شوم و در مانی باشد بر دردهايم."

خانم توکلی همچنين در مصاحبه با روز خبر داد که: "از روزی که مجيد اعتصاب غذا را شروع کرده، من هم اعتصاب غذا کرده و هيچ غذايی نخورده ام. تا زمانی که هم خبری از پسرم به من نرسد و صدای او را نشنوم، اعتصاب غذای خود را ادامه خواهم داد."

انتقال مجيد توکلی به سلول انفرادی در پی آن صورت گرفت که هنگام حضور دادستان تهران در زندان اوين، توکلی به سخنان وی اعتراض کرد و به همين دليل به سلول انفرادی منتقل شد.

دادستان تهران در اين ديدار ابتدا به زندانيان وعده مرخصی نامحدود داد و سپس از آن ها سئوالاتی درباره تقلب در انتخابات رياست جمهوری و همچنين نظرشان درباره رياست جمهوری محمود احمدی نژاد، پرسيد. توکلی در اين ديدار ضمن پافشاری بر مواضع قبلی خود، به سخنان دادستان تهران اعتراض کرد.


ارسال به بالاترین | ارسال به فیس بوک | نسخه قابل چاپ | بازگشت به بالای صفحه | بازگشت به صفحه اول 



















Copyright: gooya.com 2016