چهارشنبه 5 خرداد 1389   صفحه اول | درباره ما | گویا


گفت‌وگو نباشد، یا خشونت جای آن می‌آید یا فریبکاری، مصطفی ملکیان

مصطفی ملکیان
ما فقط با گفت‌وگو می‌توانیم از خشونت و فریبکاری رهایی پیدا کنیم. در جامعه هر مساله‌ای از سه راه رفع می‌شود، یکی گفت‌وگوست، یکی خشونت و دیگر فریبکاری. اگر در جامعه گفت‌وگو تعطیل شود دو رقیبی که جای آن را می‌گیرند، خشونت و فریبکاری هستند ... [ادامه مطلب]


بخوانید!
پرخواننده ترین ها

گزارشی از آخرين وضعيت پرونده محمد نادری پور، دانشجوی جان باخته، هرانا

خبرگزاری هرانا - محمد نادری پور، دانشجوی رشته مهندسی عمران دانشکده مهندسی سيرجان وابسته به دانشگاه باهنر کرمان، و رييس شاخه دانشجويی ستاد انتخاباتی ميرحسين موسوی در شهرستان سيرجان، به طرز مشکوکی در تابستان سال گذشته به قتل رسيد و علی رغم رسانه ای شدن خبر مرگ وی پس از گذشت يک ماه از مرگ اين فعال دانشجويی، واکنشی از سوی مقامات دولتی در اين خصوص انجام نگرفت.



تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 


حضور نيروهای امنيتی در حين برگزاری مراسم ختم و فشار بر خانواده مقتول برای دفن فوری جسد از جمله مواردی است که در آن تشابه زيادی به مراسم ختم ساير جانباختگان معترض به نتيجه انتخابات ديده می شود که شائبه يک قتل سياسی را دامن می زند.

با اين حال و پس از گذشت ماه ها از قتل اين دانشجو دادستانی سيرجان در گفتگويی اعلام کرد که قتل اين دانشجو نه با انگيزه سياسی بلکه با انگيزه شخصی انجام گرفته است.

فرج الله کارگر دادستان سيرجان برای شفاف سازی اين پرونده مدعی شده است که در پيگيری پرونده ۳ تن را بازداشت کرده اند و هر سه با اعتراف به قتل اعلام داشته اند که در قتل اين دانشجو دخيل بوده اند.

وی در تشريح پيگيری پرونده گفت: "پس از يک سری کارهای پليسی، قضايی و اطلاعاتی، سه نفر متهم در اين رابطه دستگير شد که يک نفر از آنها به جرم قتل به خاطر کينه جويی از مقتول (محمد نادری) به دليل ارتباط درسی وی با يک دختر دانشجو، اعتراف کرد."

دادستان سيرجان خاطر نشان کرد: "دو متهم ديگر نيز که يک زن و يک مرد هستند به جرم پنهان کردن موضوع و حمل جنازه در زندان به سر می برند."

پرونده سازی بر عليه فعالين سياسی و برگزاری دادگاه های نمايشی برای ايشان، ارتباط دادن ساير فعالين سياسی بازداشت شده در پيش از انتخابات تحت عناوين اغتشاشگر و آشوبگر و صدور احکامی چون اعدام برای ايشان و...از جمله مورادی است که در يک سال گذشته بيش از پيش روند دادرسی و رسيدگی عادلانه به پرونده متهمين را از سوی قوه قضائيه زير سوال برده است و اين امر تاثير مستقيم در بی اعتمادی عمومی نسبت به اظهارات مقامات قضايی دارد که در پرونده اين فعال دانشجويی نيز از موراد تاثير گذار است.


ارسال به بالاترین | ارسال به فیس بوک | نسخه قابل چاپ | بازگشت به بالای صفحه | بازگشت به صفحه اول 



















Copyright: gooya.com 2016