پنجشنبه 6 خرداد 1389   صفحه اول | درباره ما | گویا


گفت‌وگو نباشد، یا خشونت جای آن می‌آید یا فریبکاری، مصطفی ملکیان

مصطفی ملکیان
ما فقط با گفت‌وگو می‌توانیم از خشونت و فریبکاری رهایی پیدا کنیم. در جامعه هر مساله‌ای از سه راه رفع می‌شود، یکی گفت‌وگوست، یکی خشونت و دیگر فریبکاری. اگر در جامعه گفت‌وگو تعطیل شود دو رقیبی که جای آن را می‌گیرند، خشونت و فریبکاری هستند ... [ادامه مطلب]


بخوانید!
پرخواننده ترین ها

احمدی‌نژاد: طرح هدفمند کردن يارانه ها از نيمه دوم سال اجرا می شود، روسيه دست از سياسی کاری بردارد، مهر

کرمان - خبرگزاری مهر: رئيس جمهور با اشاره به اينکه با اجرای طرح هدفمند کردن يارانه ها ديگر فقری در جامعه وجود نخواهد داشت از آغاز اين طرح در نيمه دوم سال جاری خبر داد.
به گزارش خبرنگار مهر در کرمان، دکتر محمود احمدی نژاد در گفتگو با سيمای مرکز کرمان در خصوص طرح هدفمند کردن يارانه ها اظهار داشت: هدفمند کردن يارانه ها يک طرح بزرگ و ملی است که همه ابعاد اقتصادی و زندگی مردم را در بر می گيرد و موجب تحول ساختار اقتصادی کشور می شود.

وی از آغاز طرحهای مقدماتی هدفمند کردن يارانه ها در کشور خبر داد و گفت: اجرای يک قانون در ابتدا نياز به انجام مقدمات و ساماندهی دارد و اين مقدمات در طرح هدفمندی يارانه ها در حال انجام است و از هم اکنون درحال افتتاح حساب در سه استان کشور به صورت آزمايشی هستيم.



تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 


حسابها به صورت منطقه ای باز می شود

وی گفت: با انجام اين طرح نواقص و مشکلات را رفع می کينم و در نهايت منطقه به منطقه حسابها را در سراسر کشور باز خواهيم کرد.

دکتر احمدی نژاد با اشاره به برخی اقدامات قبل از انجام طرح توسط افراد سود جو ادامه داد: بعضی ها از هم اکنون در حال ذخيره کالاهستند يا تغييراتی را در قيمتها به وجود می آوردند اما مردم بدانند اينها هيچ ربطی به طرح هدفمند کردن يارانه ها ندارند.

وی گفت: دولت می تواند به خوبی بازار را مديرت کند و در همين راستا درحال ذخيره سازی برخی کالاهای اساسی مردم هستيم و بازار را کنترل می کنيم.

احمدی نژاد با اشاره به کنترل بازار در شب عيد افزود: با وجود افزايش ۳۰ درصدی خريد توسط مردم بازار شب عيد به خوبی مديريت شد.

کسی حق ذخيره سازی کالا ندارد

وی تاکيد کرد: کسی حق به بهانه هدفمند کردن يارانه ها ندارد ذخيره سازی کند يا قيمت کالاها را افزايش دهد.

رئيس جمهور افزود: هم اکنون شرايط عادی است و روزی که طرح هدفمند کردن يارانه ها نيز آغاز شود شرايط عادی خواهد بود و از مردم در زمان آغاز طرح خواهشهايی داريم که اگر انجام دهند بازار به خوبی کنترل خواهد شد.

ميزان جبرانی هدفمندی يارانه ها بيشتز از افزايش هزينه است

وی گفت: حداکثر جبرانی که بايد به مردم می دهيم و خواهيد ديد که اکثريت جامعه وضعشان بهتر خواهد شد، به عنوان مثال اگر هدفمند کردن يارانه ها هزينه هر فرد را ۲۰ هزار تومان افزايش دهد ما ۲۵ هزار تومان خواهيم داد و اگر ۴۰ هزار تومان افزايش دهد ما ۵۰ هزار تومان افزايش خواهيم داشت.

احمدی نژاد خاطرنشان کرد: در حال برنامه ريزی مناسب هستيم و کارها به جلو می رود اما اطلاع رسانی ريز را در حال حاضر انجام نمی دهيم چون ضرورت ندارد.

وی افزود: برنامه ريزی به سرعت انجام می شود و طرح هدفمند کردن يارانه ها از نيمه دوم امسال اجرا می شود.

رئيس جمهور در خصوص واريز مبلغ مورد نظر به ازای هر فرد نيز گفت: پول حداقل يک ماه جلوتر به حسابها واريز می شود اما اجازه برداشت تا زمان آغاز طرح داده نخواهد شد.

وی گفت: در بحث صنعت و ساير بخشها نيز کارگروههای تخصصی تشکيل شده است و تاثيرات طرح هدفمند کردن يارانه ها بررسی می شود و اقدامات لازم در راستای حمايت از صنعت انجام می شود.

با هدفمند کردن يارانه ها ديگر فقری در جامعه وجود نخواهد داشت

احمدی نژاد افزود: طرح به خوبی درحال پيشرفت است و وقتی طرح اجرا شود ديگر فقيری در جامعه حضور نخواهد داشت، دولت اميدوار بود يک دفعه طرح اجرا شود چون تبعات آن کمتر بود اما نظر مجلس مرحله ای بود که مرحله ای نيز انجام می شود و سعی می کنيم تبعات منفی را کنترل کنيم.

وی از مردم خواست اگر کسی خواست اجحاف کند و قيمتها را افزايش غير قانونی بدهد حتما وی را به دستگاههای نظارتی معرفی کنند.

بيانيه گروه ۱۵ معادلت جهان را به نفع ايران تغيير داد

رئيس جمهور در خصوص بيانه سه جانبه تهران و تاثير آن بر روابط بين الملل نيز گفت: کشورهای مستکبر و غربی می خواهند ساير کشورها همانند الگوی آنها پيشرفت کنند و نوع روابط داخلی و خارجی ساير کشورها مطابق ميل آنها باشد اما بيانه تهران فصل جديدی را در کشور گشود.

وی افزود: بيانه تهران معادلات آنها را به هم ريخت و کشورهايی مانند بزريل، ترکيه و ايران که هر کدام يک نماد در جهان هستند و الگويی برای ساير کشورها هستند يک مدل جديد را ارائه دادند.

احمدی نژاد گفت: غرب می خواهد يک نوع خاص از زندگی را ديکته کند که با حمايت برخی سازمانهايی که خود آنها درست کرده اند انجام می شود اما دنيا خواستار زندگی ديگری است.

وی گفت: غرب در مقابل بيانيه تهران تاکنون نتوانسته است هيچ ايرادی بگيرد چون حرف حق و قانون است و هر انسان معتدل در دنيا آن را قبول می کند به همين دليل يکباره جبهه بندی ها در دنيا تغيير کرد.

رئيس جمهور گفت: با وجوديکه برخی کشورهای غربی از ترکيه و برزيل می خواستند به ايران سفر نکنند آنها از نزديک درجريان موضوع قرار گرفتند و ديدند هر چه ما می گوييم درست است و حتی خودشان برخی موارد را به بيانيه اضافه کردند و اين مسئله نشان می دهد مطالبه ما منطقی و حق است.

جواب منفی به بيانيه تهران نشان از نابودی ساختار شورای امنيت دارد

وی گفت: اين بيانيه پيروزی بزرگی برای ايران بود و غرب اگر جواب مثبت بدهد ما برد کرده ايم و اگر جواب منفی نيز بدهد باز هم ما برنده شده ايم چون نشان می دهد ساختار شورای امنيت نابود شده است و کارکرد نخواهد داشت.

وی ادامه داد: اين بيانيه افکار عمومی دنيا را فتح کرده است و لازم نيست ديگر ما حرفی بزنيم بلکه بقيه از حق ما دفاع می کنند و همه دارند حرف ما را می زنند و ساختار نظام پوسيده استعماری زير سئوال رفت.

روسيه دست از سياسی کاری بردارد

رئيس جمهور در خصوص برخی کشورها از جمله روسيه نيز گفت: برخی کشورهای اروپايی مانند آلمان از اين بيانيه استقبال کردند، فرانسه هم تمايل نشان داده است اما انگليبس عصبانی است و صهيونيست نيز از همه عصبانی تر است اما در اين ميان روسيه که دوست و همسايه ما است نبايد سياسی کاری کند، آنها به ما گفتند در راستای حل مشکل قدم برداريد ما پشتيبانی می کنيم اما اگر بخواهد سياست کاری کند ما اجازه نخواهيم داد کسی با سرنوشتمان بازی کند.

وی با اشاره به صحبتهای روز گذشته خود در خصوص روسيه گفت: ما حق کسی را زير پا نگذاشته ايم و اجازه نمی دهيم کسی حقمان را زير پا بگذارد.
وی با اشاره به انجام مطالعات و کارشناسی در اين زمينه گفت: اجرای اين طرح مقداری طول کشيد زيرا تغييرات اساسی در طرح به وجود آمد و امکان اجرا وجود نداشت، گفتگوهايی در اين راستا صورت گرفت و درحاليکه پيش بينی می کرديم از ابتدای خرداد ماه اين طرح اجرا شود که در نهايت به دليل تغييرات در بودجه در برنامه نيز تغييراتی صورت گرفت اما بزودی اجرای طرح آغاز می شود.


ارسال به بالاترین | ارسال به فیس بوک | نسخه قابل چاپ | بازگشت به بالای صفحه | بازگشت به صفحه اول 



















Copyright: gooya.com 2016