چهارشنبه 5 خرداد 1389   صفحه اول | درباره ما | گویا


گفت‌وگو نباشد، یا خشونت جای آن می‌آید یا فریبکاری، مصطفی ملکیان

مصطفی ملکیان
ما فقط با گفت‌وگو می‌توانیم از خشونت و فریبکاری رهایی پیدا کنیم. در جامعه هر مساله‌ای از سه راه رفع می‌شود، یکی گفت‌وگوست، یکی خشونت و دیگر فریبکاری. اگر در جامعه گفت‌وگو تعطیل شود دو رقیبی که جای آن را می‌گیرند، خشونت و فریبکاری هستند ... [ادامه مطلب]


بخوانید!
پرخواننده ترین ها

احمدی‌نژاد: مسوولان روسيه کاری نکنند که ملت ايران آن‌ها را درصف دشمنان تاريخی خود قراردهد، امروز روز مقاومت اوباماست، ايلنا

- به غربی‌ها گفتيم شما زبان احترام سرتان نمی‌شود بايد با شما مثل خودتان گفت‌و‌گو کنيم
- کسانی که امروز ضد عدالت هستند و در گذشته جيب‌های خود را پر کردند انتظار دارند در دولت عدالت هم شير بيت المال در جيب‌های آنها باز شود.


ايلنا:رئيس جمهور با بيان اينکه مناسبات امروز جهان ظالمانه است خطاب به رئيس جمهور آمريکا گفت: آقای اوباما بايد بداند بيانيه تهران يک فرصت تاريخی برای اوست که نشان دهد می‌خواهد تغييری ايجاد کند و به حقوق ملت‌ها احترام بگذارد و مشی غلط و ضد انسانی دولت‌های گذشته در آمريکا را کنار بگذارد و بداند اگر از اين فرصت تاريخی استفاده نکند ملت ايران در آينده فرصت جديدی را در اختيار اين آقا قرار نمی‌دهد.
به گزارش خبرنگار اعزامی ايلنا به کرمان‏‌، محمود احمدی نژاد پيش از ظهر امروز در جمع مردم کرمان در مصلای اين شهر با بيان اينکه استان کرمان و مردم اين ديار آيينه و تجلی همه خوبی‌های ملت ايران هستند گفت: ديار کرمان ديار کرامت، نجابت، شجاعت، همت، قناعت و صداقت است و مهربانی و وقار در اين استان موج می‌زند و کرمان ردپای بزرگ‌ترين و غنی‌ترين و انسان‌ترين تمدن‌های بشر است.



تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 


وی با بيان اينکه کرمان ديار کار و اراده‌های بلند است گفت: همت بی‌نظير مردم اين ديار از دل زمين سخت بهترين ثمر و ميوه‌ها را برآورده است و به ملت ايران و بشريت هديه می‌کند.
استعدادهای درخشان وانديشه‌های بلند در سراسر اين استان موجب می‌زند.
رئيس‌جمهور با بيان اينکه قيام مردم برای برپايی عدالت از اهداف اصلی ارسال رسل و فرستادن کتاب است گفت: پيامبران الهی با ايات و بيانات روشن فرستاده شده‌اند تا مردم حقانيت کلام آنها و عمل آنها را باور کند و ايمان بياورند.
وی ادامه داد: خدا به همراه پيامبران آيات و ميزان و شاخص را فرستاد تا معياری برای شناخت حق راه حق و حرکت در مسير حق باشند و برای قيام مردم برای عدالت پيامبر و اوليا شاخص بودند و همه اينها برای اين است که جامعه بشر برای برپايی عدالت قيام کند و حق حاکم شود که اگر عدالت در زمين برپا نشود مقصد اصلی خلق انسان و خلق آفرينش محقق نمی‌شود و گام اول و سکوی نخست برای برپايی جامعه سعادتمند و برای کمال انسان عبارت از برپايی عدالت در غير اين صورت انسان به آرامش وامنيت نمی‌رسد که نتيجه آن اين است که مسير برای کمال انسان هموار نمی‌شود.
احمدی‌نژاد ادامه داد: عدالت گام اول و لازمه شکوفايی انسان است و لازمه تحقق آمال بشر است و اول مطالبه ‌کننده عدالت خود خداست که به آن فرمان داده است.
احمدی‌نژاد با بيان اينکه اصلی‌ترين مطالبات انسان امروز و فردا عدالت ديده است گفت:عدالت امری نيست که فقط عده‌ای محدود برای آن قيام کنند و همه مردم بايد برای برپايی آن اقدام نمايند و اجرای آن از خود انسان شروع می‌شود و هر کس بايد اجرای عدالت را از خود آغاز کند.
وی خطاب به مردم کرمان گفت: شما جزء‌مردمی هستند که در انتظار فرج و قيام جهانی هستيد يعنی کوشش همگانی برای برپايی عدالت و آماده برای اجرای آن و اگر روزی ملت‌ها برای برپايی عدالت حرکت کنند حتما عدالت جهانی برپا می‌شود و آن يک امر منطقه‌ای، قومی و جغرافيايی نيست بلکه يک امر جهانی است و اگر هدف را برپايی عدالت در جهان قرار دهيم بدون ترديد از همه موانع وسختی‌ها عبور خواهيم کرد.
رئيس‌جمهور ادامه داد: اگر در جهت عدالت حرکت نکنيم حتی عقل بشر و فعاليت‌های بشر مجاهدت‌های عارفان و ايمان انسان‌های برجسته و معرفت مومنان و به عبارتی حتی عبادت‌های ما هم به ثمر نخواهد رسيد و کمال ايجاد نمی‌کند.
احمدی‌نژاد با تاکيد بر اينکه عدالت مظلوم‌ترين ارزش تاريخ بشری است ادامه داد: شيطان نقطه تمرکز شيطنت خود را بر محو عدالت و به فراموشی سپردن آن و ممانعت انسان‌ها به انديشيدن اختصاص داده است. چرا که انديشيدن به عدالت يعنی انديشيدن به انسان کامل و شيطان دشمن اصلی ارتباط انسان‌ها با انسان کامل نام حق و قدس عالم است.
وی تاکيد کرد:امروز بايد تلاش کنيم تا عدالت را از مظلوميت خارج کنيم تا درهای رحمت، علم و حکمت و لطف خدا به سوی بشريت باز شود.
رئيس‌جمهور ادامه داد: ملت ايران عدالت را از نقطه خود آغاز کرده است عزل الهی پرچمدار عدالت خواهد بود و آن را در بالاترين قله‌های بشری به اهتزار خواهد در آورد و دنيا بداند که مردم کرمان به نمايندگی همه ملت ايران اراده خودرا آشکار می‌کنند و قيام کرده‌اند تا بی‌عدالتی را و مخالفان عدالت و چپاولگران ارزشهای انسانی را پشت سر گذارند و همه قدرتهای ضد عدالت راسر جای خود خواهند نشاند.
وی ادامه داد دنيا بداند اجازه ظلم و تبعيض بيدادگری و امتيازخواهی‌های بی‌جا را نه در صحنه سياست و نه اقتصاد به هيچ قدرتی نخواهند داد و امروز به فضل الهی و با حرکت شما مردم اراده عدالت خواهی در ملت‌ها زنده شده و ملت‌های عالم يکی پس از ديگری به صف قدرتمند، پاک و انقلابی ملت ايران می‌پيوندند و خودخواهان و چپاولگران که در برابر عدالت ايستاده‌اند يا بايد دست از لجاجت و خودخواهی بردارند و به صفوف ملت‌ها بپيوندند و يا اينکه دست قدرتمند ملتی که تجلی قدرت خداست ريشه آنها را از کره زمين برخواهد کند.
رئيس‌جمهور ادامه داد: ماخواهان برقراری مناسبات عادلانه در سراسر جهان هستيم نه اهل زورگويی و نه اهل تجاوز هستيم وزير بار آنها هم نمی‌رويم.
احمدی‌نژاد خاطرنشان کرد :ما مناسبات امروز جهان را ظالمانه می‌دانيم و اينکه چند نفر در شورای امنيت بنشينند خود سلاح هسته‌ای داشته باشند حق وتو داشته باشند و سرزمين‌ها را اشغال کنند و از سوی ديگر از ديکتاتورترين ديکتاتور‌ها و فاسد‌ترين جريان‌های ضد مردمی در برابر ملت ايران حمايت کنند آنگاه شعار حقوق بشر و امنيت و آزادی سر دهند مخالفند.
احمدی‌نژاد تصريح کرد: قيافه مزدورانه گرفتن و دادن شعارهای بی‌مبنای حقوق بشر متعلق ۶۰ سال قبل است و امروز ديگر در دنيا خريداری ندارد و دست آنها برای ملت‌ها رو شده است آنها اگر می‌خواهند در دنيا بمانند و جايگاهی داشته باشند بايد از خر شيطان و از اوج برج‌های ظلم و ستم به پايين بيايند که در کنار ملت‌ها يکسان زندگی کنند ولی بدانند اگر بخواهند دوباره همان ظلم‌ها را بر بشر تحميل کنند چنين چيزی هرگز اتفاق نمی‌افتد.
احمدی نژاددر ادامه سخنان خود در جمع مردم کرمان با اشاره به نشست سه جانبه ايران، ترکيه و برزيل گفت: راکتور تهران که دارو توليد می‌کند و نزديک به ۸۰۰ هزار نفر از بيماران از اين داروها استفاده می‌کنند برای سوخت خود ۲۵ سال قبل اورانيوم غنی شده از کشور آرژانتين خريداری کرد و امروز سوخت اين راکتور در حال پايان است.
وی ادامه داد:سال گذشته ما طبق مقررات طی نامه‌ای که به آژانس داديم از آنها خواستيم که سوخت اين راکتور را تامين کندکه طبق ماده ۴ ان پی تی موظف بودند اين سوخت را تامين کند و لی آژانس به جايی اينکه اين نامه را برای همه کشورهای عضو آژانس بفرستد تنها نامه را به دو کشور فرستاد که آنها را نيز در ابتدا اعلام کردند که ما سوخت را تامين می‌کنيم ولی بعد گفتند شما سوخت ۳.۵ درصد به ما بدهيد گفتيم بسيار خوب ولی در زمان مذاکره شرط‌هايی گذاشتند که برای ما قابل قبول نبود و ما احساس کرديم که می‌خواهند مواردی را به ملت ما تحميل کند که پيغام داديم اين خروج از تعهدات است و قرار نبود کسی به دنبال امتياز باشد. و تازمانی که اين تحميل وجود داشته باشد مطمئن باشيد ايران هيچ حرکتی را انجام نخواهد داد مگر اينکه براساس احترام متقابل باشد.
احمدی‌نژاد تصريح کرد: آنها قطعنامه دادند و گفتند ايران شرايط ما برای همکاری هسته‌ای نپذيرفته است گفتيم شما زبان عدالت و احترام سرتان نمی‌شود بايد با شما مثل خودتان گفت‌و‌گو کنيم راه را بستيم، به دست و پا افتادند، و وقتی متوجه شديم از کردار گذشته خود پشيمانند گفتيم بسيار خوب ما آماده‌ايم دو کشور دوست ما برزيل و ترکيه از ما خواستند که مواد غنی شده را در کشور ترکيه بگذاريم ما گفتيم بسيار خوب چون به ملت و دولت ترکيه اعتماد داريم اين کار را می‌کنيم مشروط به اينکه در مسير عدالت و جلوگيری از انباشت بمب اتم باشد.
وی تصريح کرد: قبل از سفر رئيس‌جمهور برزيل و ترکيه به ايران برخی‌ها شروع به حمله اين دو نفر کردند و گفتند که ايران اهل منطق نيست و به دنبال بمب اتم است مثلاً در برزيل گروه‌های سياسی متمايل به آمريکا که مخالف دولت برزيل هستند شروع به تبليغات عليه رئيس‌جمهور کردند در ترکيه هم وضع به اين گونه بود.
احمدی‌نژاد تصريح کرد: بالاخره ما شروع به گفت‌و‌گو کرديم و ما هرچه می‌گفتيم آنها می‌گفتند اين حرف منطقی و درست است. ۱۱ بند بيانيه را نوشتيم صبح روز بعد يکی از آقايان گفت« يک مورد از حقوق ملت ايران نوشته نشده است» و اينگونه آن ماده را اضافه کرديم که وقتی مواد را تحويل می‌دهيم آنها بايد ظرف کمتر از ۱۲ ماه سوخت را به ايران تحويل دهند.
احمدی‌نژاد با تاکيد بر اينکه اين بيانيه تنها يک بيانيه سه جانبه نبود بلکه نقطه عطف ملت‌ها به سمت عدالت بود گفت: صدور اين بيانيه موج عظيمی را ايجاد کرد که عبارت از قانون‌گرايی و تاييد حق همه ملت هاو مخالفت با بمب اتم از سوی هرکس و هر دولتی بود يعنی تجلی خاص همه ملت‌ها برای برچيدن تبعيض، ظلم و بی‌عدالتی است.
رئيس‌جمهور ادامه داد: امروز اين بيانيه به يک شاخص برای همه کسانی که پايبند عدالت و قانون هستند تبديل شده است و از اين بيانيه حمايت کرده‌اند و برخی مثل عناصر خبيث رژيم صهيونيستی و دارو دست‌های آنها با اين بياينه مخالفت کردند.
وی تصريح کرد: امروز اعلام می‌کنيم اين بيانيه شاخصی برای آمريکا و دوسه کشور اروپايی و روسيه است و حجت را هم برای آنها و هم دولت و ملت‌ها تمام کرده است و اگر واقعا به دنبال همکاری و تعامل هستند بايد به اساس مفاد آن رفتار کنند و بدانند اگر بخواهند بهانه گيری کنند و بازی در بياورند راه را بر هر نوع اقدام و تعامل آتی با آنها بسته می‌شود.
احمدی نژاد خطاب به اوباما گفت: آقای اوباما بايد بداند اين بيانيه يک فرصت تاريخی برای اوست که نشان دهد می‌خواهد تغييری ايجاد کند و به حقوق ملت‌ها احترام بگذارد و مشی غلط و ضد انسانی دولت‌های گذشته در آمريکا کنار بگذارد و بداند اگر از اين فرصت تاريخی استفاده نکند ملت ايران در آينده فرصت جديدی را در اختيار اين آقا قرار نمی‌دهد.
احمدی‌نژاد ادامه داد: عده‌ای در دنيا و آمريکا هستند که اصرار دارند اوباما به سرعت در برابر ملت ايران قرار گيرد و او را به نقطه غير قابل برگشت برسانند و وادار به اقدامی کنند که برای هميشه راه دوستی به او با ملت ايران بسته شود و امروز روز مقاومت اوباماست اگر می‌خواهد در آينده سياسی جهان نقش قابل توجه و انسانی پيدا کند بايد از اين فرصت بزرگی که ملت ايران در اختيار او قرار داده استفاده کند.
رئيس‌جمهور گفت: ايران و روسيه دو کشور همسايه هستند و ما به طور تاريخی با هم دوستيم و دو همسايه نمی‌تواند با هم دوست نباشد ولی اين مساله لوازمی دارد که اولين لازمه آن احترام به حقوق متقابل و دفاع از آن است که اين حداقل انتظار ما از آنهاست.
وی اظهار داشت: امروز توضيح دادن رفتار رئيس‌جمهور روسيه برای ملت ايران بسيار مشکل است نمی‌دانند که آيا اينها همسايه ما هستند يا به دنبال چيز ديگری هستند و من اگر به جای رئيس جمهور روسيه بودم در اظهار نظر و تصميم ‌يری درباره موضوعاتی که مربوط به يک ملت مقتدر و تاريخ ساز چون ايران است با احتياط و تامل بيشتری عمل می‌کردم و نبايد به گونه‌ای باشد که همسايه ما در موقع حساس در کنار دشمنانی قرار بگيرد که ۳۰ سال است با ما دشمنی دارد و اميدوارم که با تامل اين رفتار اصلاح شود.
احمدی نژاد با بيان اينکه بيانيه تهران کار مهمی بود و ديگر بهانه‌ای نيست گفت: اينکه بگويند ما تحت فشار هستيم دليل نمی‌شود خوب ما هم تحت فشار هستيم آيا می‌شود به صرف اينکه ما تحت فشار هستيم عليه ملت روسيه کاری انجام دهيم اميدواريم رهبران روسيه به اين کلام ما که از روی دلسوزی توجه کنند و اجازه ندهند ملت ايران آنها را در صف دشمنان تاريخی خود قرار دهد.
احمدی نژاد با تاکيد بر اينکه امروز بايد ايران را برپايی عدالت بسازيم خاطرنشان کرد: عدالت در قانون گذاری اجرا، توزيع بودجه‌ها و رسيدگی به مناطق مختلف بايد تجلی پيدا کند به گونه‌ای که مردم احساس کنندبا بقيه آحاد مردم برابرند.
وی ادامه داد: عدالت در قانونگذاری نبايد به گونه‌ای باشد که برای عده‌ای حقوق استثنايی قائل شوند مثلاً فرض کنيد قانونی تصويب شود که اجازه داده شود کسانی که با سوء استفاده در سال‌های گذشته زمينهای دولتی را تصرف کردند به راحتی از مرحله اشغال به مرحله تصويب برسد.
وی افزود: کسی در اطراف تهران ۳۰۰ هکتار از بهترين زمين‌های دولت را سال‌هاست تصرف کرده است.
وزير سابق کشاورزی زورش برای حل اين مساله نرسيد وزير فعلی نيز تاکنون نتوانسته تاکنون انجام دهد حالا اگر قانونی تصويب شود که دولت را مجبور کند تا برای اين سندها زمين دهد اين يعنی تبعيض و بی‌عدالتی درست مثل زمانی است که وقتی به اموال عمومی تجاوز شده است به آنها جايزه بدهيم در آن صورت چيزی از اموال عمومی باقی نمی‌ماند.
احمدی نژاد با تاکيد بر اينکه قانون نبايد حتی به گونه‌ای باشد که برای کسی وظيفه يا حقی زيادی بدهد گفت: دستگاه قضايی بايد براساس عدالت قضاوت کند و جزو عدالت حق در برابر هيچ کس و هيچ چيز تمکين نکند.
وی با اشاره به بودجه استان کرمان گفت:با ودجه خوبی که برای اين استان در نظر گرفته شده است بايد عادلانه توزيع شود البته مقاومت‌ها در برابر عدالت زياد است اما کسانی که امروز ضد عدالت هستند و در گذشته جيب‌های خود را پر کردند انتظار دارند در دولت عدالت هم شير بيت المال در جيب‌های آنها باز شود که من به آنها توصيه می‌کنم با ملت همراه شويد و يا اينکه اين ملت عدالتخواه دست شما را از بيت المال کوتاه خواهند کرد.
احمدی‌نژاد با تاکيد بر اينکه کرمان را بايد بسازيم گفت: گرچه در سال‌های گذشته کارها برای حل مشکلات اين استان شتاب بيشتری گرفته اما هنوز کرماناز مشکلات فراوان ومحروميت عظيم رنج می‌برد که بسياری از آنها حاصل برخی بی‌عدالتی در حق مردم کرمان است.
رئيس جمهور ادامه داد: در دور اول و دوم سفرهای استانی کارهای مختلفی در زمينه‌های بهداشت، آموزش، صنعت وکشاورزی و عمران شهری و روستايی انجام شده است و بايد فعاليت‌های بيشتری برای پشيرفت کرمان انجام شود. و دولت با تدبير دقت در حال برنامه‌ريزی و تامين آب کرمان از دو ناحيه است و اميدواريم تا پايان دولت دهم اولين جويبار آب به استان کرمان برسد.
رئيس‌جمهور گفت: رسيدگی به امور کشاورزی استان و اصلاح شيوه‌های آبياری و ايجاد اشتغال از ديگر کارهايی که در دستور کار دولت قرار دارد.
وی تاکيد کرد: امروز در جلسه هيات دولت تکليف نساجی کرمان را روشن می‌کنيم و امروز شنيده ام که هنوز در کرمان بسياری از کارمندان از طريق شرکت‌های خدماتی کار می‌کنند که از استاندار خواسته ام تا من تهران رسيده ام بساط اين شرکت‌های خدماتی را جمع کرده باشد.


ارسال به بالاترین | ارسال به فیس بوک | نسخه قابل چاپ | بازگشت به بالای صفحه | بازگشت به صفحه اول 



















Copyright: gooya.com 2016