شنبه 8 خرداد 1389   صفحه اول | درباره ما | گویا


گفت‌وگو نباشد، یا خشونت جای آن می‌آید یا فریبکاری، مصطفی ملکیان

مصطفی ملکیان
ما فقط با گفت‌وگو می‌توانیم از خشونت و فریبکاری رهایی پیدا کنیم. در جامعه هر مساله‌ای از سه راه رفع می‌شود، یکی گفت‌وگوست، یکی خشونت و دیگر فریبکاری. اگر در جامعه گفت‌وگو تعطیل شود دو رقیبی که جای آن را می‌گیرند، خشونت و فریبکاری هستند ... [ادامه مطلب]


بخوانید!
پرخواننده ترین ها

نامه خانواده مجيد توکلی به دبيرکل سازمان ملل، دانشجونيوز

"کانون حمايت ازخانواده های جان باختگان و بازداشتی ها" به نيابت از خانواده مجيد توکلی اقدام به نوشتن نامه ای به دبير کل سازمان ملل متحد نموده است. نزديکان مجيد توکلی ضمن تاييد صحت نسبی اين نامه، خواستار انتشار اين نامه شده اند.

در بخشی از نسخه اصلی نامه آمده است: " ما خانواده مجيد توکلی دست کمک بسوی شما دراز کرده ايم تا بلکه بتوانيم به هر صورتی که امکانش برای شما هست از کشته شدن فرزندمان که ۶ روز دراعتراض به جنايتهايی که دولت ايران بر سر او و زندانيان ديگر درآورده دراعتصاب غذای خشک بسر می برد و حالش بشدت وخيم است و فاصله ای با مرگ ندارد ، جلوگيری کنيد . مادرمان نيز درهمراهی با مجيد ، اعتصاب غذای خشک کرده و او هم حالش بشدت وخيم است".

به گزارش دانشجونيوز، متن کامل اين نامه به شرح زير است:



تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 


دبيرکل سازمان ملل, کميسرعالی حقوق بشر، گزارشگران ويژه دستگيريهای خودسرانه و شکنجه ملل متحد وعموم سازمانهای بين المللی مدافع حقوق بشر

آقای بان کی مون ، با سلام

ما خانواده مجيد توکلی دست کمک بسوی شما دراز کرده ايم تا بلکه بتوانيم به هر صورتی که امکانش برای شما هست از کشته شدن فرزندمان که ۶ روز دراعتراض به جنايتهايی که دولت ايران بر سر او و زندانيان ديگر درآورده دراعتصاب غذای خشک بسر می برد و حالش بشدت وخيم است و فاصله ای با مرگ ندارد ، جلوگيری کنيد . مادرمان نيز درهمراهی با مجيد ، اعتصاب غذای خشک کرده و او هم حالش بشدت وخيم است . لطفا به آنچه در زير نوشته ايم توجه کنيد : مجيد توکلی فرزند فيض الله در تاريخ ۱۶ آذر سال ۱۳۸۸ و در برابر دانشگاه محل تحصيل خود بازداشت گرديد و پس از طی مراحل دادرسی توسط شعبه ۱۵ دادگاه انقلاب به رياست قاضی صلواتی، به اتهام اجتماع و تبانی به قصد اقدام عليه امنيت ملی، فعاليت تبليغی عليه نظام، توهين به رهبری و توهين به رييس‌جمهور در مجموع به هشت سال و شش ماه حبس تعزيری و ۵ سال محروميت از هرگونه فعاليت سياسی و ۵ سال ممنوعيت خروج از کشورمحکوم گرديد.

مجيد را به مدت تقريبا چهار ماه در سلول انفرادی نگاه داشته اند. در حالی که مطابق آيين نامه حقوق شهروندی جمهوری اسلامی نگهداری متهم در سلول انفرادی بيش از يک هفته تا ده روز برخلاف قانون است.مجيد در تمام طول مدت انفرادی از اوليه ترين حقوق زندانی چون حق استفاده از هوای آزاد(هواخوری)، حق تماس تلفنی و ملاقات با خانواده محروم بوده است.

مجيد در تمام مدت بازداشت و تا همين لحظه که تقريبا پنج ماه است از صدور حکم قاضی گذشته است، از حق دسترسی و ملاقات با وکيل محروم بوده است.لازم به ذکر است که وکيل برای پرس و جو در مورد وضعيت متهم و احيانا مطالعه پرونده وی حتی اجازه ورود به ساختمان قوه قضائيه را نداشته است!

مجيد توکلی در تاريخ ۳۱ ارديبهشت ۱۳۸۹ به بند عمومی (اندرزگاه ۷ سالن ۳) منتقل شد و اجازه تماس با خانواده خود را پيدا کرد.

ولی مجددا مجيد را در تاريخ ۲ خرداد ۱۳۸۹ به انفرادی منتقل کرده اند و دليلش هم برای ما که خانواده او هستيم نا معلوم می باشد، لازم به ذکر است مجيد از ۲ خرداد به دليل انتقال مجدد به انفرادی دست به اعتصاب غذای خشک زده است ( آب وغذا نمی خورد) و در روز ۶ خرداد به ما خبر دادند که وضعيت جسمی مجيد وخيم می باشد و دچار خون ريزی معده گشته و به علت بيماری که در زمان نگهداری طولانی مدت در انفرادی دچار مشکلات ريوی شده بود باعث حاد شدن او گشته است و قدرت تکلم خود را نيز از دست داده است. وتا ارسال اين نامه از انتقال او به بهداری خبری نيست.

مادر مجيد توکلی هم از روز سوم خرداد برای همدردی با مجيد و به دليل اينکه در ايران هيچ مسئولی حاضربه جواب گويی و دادخواهی مجيد نمی باشد دست به اعتصاب زده است.

در پايان خواهان رسيدگی سريع واعزام بازرسين برای بررسی وضعيت مجيد توکلی و نقض حقوق قانونی او به عنوان يک زندانی می باشيم.

با تشکر


ارسال به بالاترین | ارسال به فیس بوک | نسخه قابل چاپ | بازگشت به بالای صفحه | بازگشت به صفحه اول 



















Copyright: gooya.com 2016