شنبه 8 خرداد 1389   صفحه اول | درباره ما | گویا


گفت‌وگو نباشد، یا خشونت جای آن می‌آید یا فریبکاری، مصطفی ملکیان

مصطفی ملکیان
ما فقط با گفت‌وگو می‌توانیم از خشونت و فریبکاری رهایی پیدا کنیم. در جامعه هر مساله‌ای از سه راه رفع می‌شود، یکی گفت‌وگوست، یکی خشونت و دیگر فریبکاری. اگر در جامعه گفت‌وگو تعطیل شود دو رقیبی که جای آن را می‌گیرند، خشونت و فریبکاری هستند ... [ادامه مطلب]


بخوانید!
پرخواننده ترین ها

گزارش‌گران بدون مرز مقامات جمهوری اسلامی را مسئول جان زندانيان می‌داند

گزارش‌گران بدون مرز اعتراض خود را نسبت به وضعيت سلامت و بازداشت روزنامه‌نگاران و وب‌نگاران ايران اعلام می‌کند. بدرفتاری و خشونت عليه زندانيان در ماه های اخير شدت گرفته است. کوهيار گودرزی و حسين رونقی ملکی هر دو وب‌نگار در اعتراض به شرايط بازداشت خود چندين روز است که در اعتصاب غذا بسر می‌برند. عيسی سحر خيز روزنامه‌نگار زندانی در زندان رجايی شهر بار ديگر قربانی عارضه قلبی شده است.
" در زندان‌های جمهوری اسلامی حقوق ابتدايی روزنامه‌نگاران و وب‌نگاران پايمال می‌شود. مقامات رسمی جمهوری اسلامی مسئول حفظ جان زندانيان هستند. عيسی سحر خيز، کوهيار گودرزی و حسين رونقی ملکی نياز فوری به مراقبت پزشکی دارند . ما خواهان آزادی فوری و بدون قيد و شرط همه روزنامه‌نگاران و وب‌نگاران زندانی هستيم."



تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 


کوهيار گودرزی وب‌نگار و از اعضای کميته گزارشگران حقوق بشر در ۲۹ آذرماه بازداشت شد. مسئولان زندان اوين به مادر اين وب نگار اعلام کرده‌اند که درپی اعتصاب غذای چندين روزه و وخامت وضعيت سلامتش وی در بيمارستان بستری شده است. اما نه نام بيمارستان و نه توضيحی در باره وضعيت سلامت اين وب‌نگار به خانواده داده نشده است.
حسين رونقی ملکی وب‌نگار و مدافع حقوق بشر در تاريخ ٢٢ آذر ماه از سوی سپاه پاسداران انقلاب اسلامی طی " عمليات متلاشی کردن شبکه ضد انقلاب" بازداشت شد. وی که تا هفته ها بازداشت و زندانی شدنش مخفی نگاه داشته شده بود به " استفاده و توليد فيلترشکن، ميزبانی از سايت های مدافع حقوق بشر و.." متهم کرده است. هيچ اطلاعاتی در باره وضعيت سلامت وی به خانواده داده نشده است.

عيسی سحرخيز مدير و روزنامه‌نگار بسياری از نشريات اصلاح‌طلب که اخيرا به زندان رجايی شهر منتقل شده است، در تاريخ ٦ خرداد ماه دچار عارضه قلبی شده است. عليرغم توصيه پزشکان زندان برای معاينه و درمان در خارج از زندان مقامات قضايی و امنيتی با اين درخواست مخالفت کرده‌اند.
در همين زندان احمد زيدآبادی، مسعود باستانی، رضا رفيع فروشانی و تعداد ديگری از زندانيان سياسی که در کنار مجرمان عادی نگاهداری می‌شوند به شکل روزمره تهديد و مورد آزار و اذيت قرار می گيرند.
عمادالدين باقی چهره مشهور روزنامه‌نگاری ايران نيز چندی پيش و در شب عيد دچار عارضه تنفسی شده بود که به بيمارستان انتقال يافت، اما مسئولان اين زندانی بيمار را دوباره به زندان بازگردند.
از سوی ديگر کاوه قاسمی کرمانشاهی وبلاگ نويس و مدافع حقوق بشر ٢٩ ارديبهشت ماه با سپردن ١٠٠ ميليون وثيقه آزاد به شکل موقت از زندان شد.


ارسال به بالاترین | ارسال به فیس بوک | نسخه قابل چاپ | بازگشت به بالای صفحه | بازگشت به صفحه اول 



















Copyright: gooya.com 2016