شنبه 8 خرداد 1389   صفحه اول | درباره ما | گویا


گفت‌وگو نباشد، یا خشونت جای آن می‌آید یا فریبکاری، مصطفی ملکیان

مصطفی ملکیان
ما فقط با گفت‌وگو می‌توانیم از خشونت و فریبکاری رهایی پیدا کنیم. در جامعه هر مساله‌ای از سه راه رفع می‌شود، یکی گفت‌وگوست، یکی خشونت و دیگر فریبکاری. اگر در جامعه گفت‌وگو تعطیل شود دو رقیبی که جای آن را می‌گیرند، خشونت و فریبکاری هستند ... [ادامه مطلب]


بخوانید!
پرخواننده ترین ها

گزارش حجت الاسلام احمد منتظری از احضارش به دادسرای ويژه روحانيت، دفتر آيت الله منتظری

باسمه تعالی

اينجانب احمد منتظری در تاريخ ۸/۳/۸۹ به دعوت دادسرای ويژه روحانيت قم در ساعت ۹ صبح در آن دادسرا حاضر شدم و چون در آن جلسه تهمت هايی به اينجانب زده شد لازم ديدم موارد را شفاف بيان نمايم تا جواب تهمت‌های مشابه آن نيز باشد.

داديار شعبه ۴ جناب حجة الاسلام آقای انصاری و بازپرس آن دادسرا جناب آقای قاضوی در جلسه‌ای نسبتاً دوستانه مسئله تعطيلی دفتر آيت الله العظمی منتظری را مطرح کردند که با مخالفت جدی اينجانب روبرو شدند. همانطور که در دو جلسه قبل در اداره اطلاعات قم مطرح شده بود و اينجانب جواب داده بودم که طبق هيچ قانونی ادامه کار دفتر منع نشده‌است و من به هيچوجه اين ننگ را نمی‌پذيرم که دفتر مرحوم پدرم را تعطيل نمايم.



تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 


پس از اتمام مذاکرات نامه‌ای توسط داديار شعبه ۴، جناب حجة الاسلام انصاری، تهيه شد و پس از مشاوره با ديگر قسمت‌ها تايپ گرديد و به اينجانب ابلاغ گرديد که با کمال تأسف و تعجب مضمون آن اين بود که: "حجة‌الاسلام احمد‌منتظری تاکنون دو بار در تاريخ ۵/۱۲/۸۸ و ۶/۲/۸۹ در اداره اطلاعات قم حاضر شده است و عليرغم تعهد خود مبنی بر تعطيلی دفتر مرحوم آيت الله منتظری، همچنين به کارهای خلاف شرع و قانون خود ادامه می دهد و به اخذ وجوهات شرعيه و پرداخت شهريه ادامه می‌دهد و در روز ۸/۳/۸۹ مجدداً به او ابلاغ شد که بايد دفتر را تعطيل نمايد."

اينجانب در جواب نوشتم :"بسمه تعالی اينجانب تاکنون تعهدی مبنی بر تعطيلی دفتر نداده‌ام و هيچگاه در اين دفتر کارهای خلاف شرع و قانون انجام نداده‌ايم و نسبت دادن اينگونه امور به اينجانب اتهامی نارواست و اکنون هم هيچ تعهدی مبنی بر تعطيلی دفتر نمی‌دهم."

لازم به ذکر است که چون به فتوای مراجع معظم تقليد دامت برکاتهم بقا بر تقليد ميت اعلم يا واجب است يا جايز، تعداد زيادی از مقلدين مرحوم آيت الله العظمی منتظری بر تقليد از ايشان باقی هستند و دفتر ايشان لازم است جوابگوی مراجعات آنان باشد. علاوه بر آن بزودی کتابخانه بزرگ ايشان بنابر سفارش آن مرحوم، در اختيار مراجعين قرار خواهد گرفت و مراجعه به دفتر بيشتر جنبه فرهنگی خواهد داشت و جلوگيری از ادامه کار آن به هيچوجه در جمهوری اسلامی پسنديده نيست.

در پايان چون در دادسرای ويژه روحانيت به اينجانب تهمت زدند که بدون اجازه وجوهات شرعيه را دريافت می‌نمايم، تصوير تعداد ۵ عدد از اجازات مراجع معظم تقليد دامت برکاتهم را در اختيار مردم عزيز قرار می‌دهم تا از تهمت‌های مشابه جلوگيری شود:

۱- اجازه حضرت آيت الله العظمی شبيری زنجانی
۲- اجازه حضرت آيت الله العظمی موسوی اردبيلی
۳- اجازه حضرت آيت الله العظمی يوسف صانعی
۴- اجازه حضرت آيت الله العظمی سيد صادق شيرازی
۵- اجازه حضرت آيت الله العظمی اسد الله بيات زنجانی

همچنين اجازات شفاهی از طرف حضرت آيت الله العظمی صافی گلپايگانی و حضرت آيت الله العظمی سيستانی دامت‌برکاتهما نيز توسط حضرت آيت الله سيد اصغر ناظم زاده به اينجانب ابلاغ گرديده است.

۱۳۸۹/۳/۸
احمد منتظری


ارسال به بالاترین | ارسال به فیس بوک | نسخه قابل چاپ | بازگشت به بالای صفحه | بازگشت به صفحه اول 



















Copyright: gooya.com 2016