سه شنبه 11 خرداد 1389   صفحه اول | درباره ما | گویا


گفت‌وگو نباشد، یا خشونت جای آن می‌آید یا فریبکاری، مصطفی ملکیان

مصطفی ملکیان
ما فقط با گفت‌وگو می‌توانیم از خشونت و فریبکاری رهایی پیدا کنیم. در جامعه هر مساله‌ای از سه راه رفع می‌شود، یکی گفت‌وگوست، یکی خشونت و دیگر فریبکاری. اگر در جامعه گفت‌وگو تعطیل شود دو رقیبی که جای آن را می‌گیرند، خشونت و فریبکاری هستند ... [ادامه مطلب]


بخوانید!
پرخواننده ترین ها

شمار دانشجويان تعليقی دانشگاه شهيد بهشتی به چهل تن رسيد، دانشجونيوز

تاکنون بيش از ۴۰ نفر از دانشجويان دانشگاه شهيد بهشتی تهران، در پی اعتراض به حضور ناگهانی و مخفيانه محمود احمدی‌نژاد در اين دانشگاه، با احکام سنگين و گسترده کميته انضباطی در فصل امتحانات روبرو شدند.

به گزارش دانشجونيوز، کميته انضباطی دانشگاه شهيد بهشتی در اقدامی بی سابقه، برای تعداد بسياری از دانشجويان اين دانشگاه احکام سنگينی از دو ترم تعليق تا اخراج و انفصال از تحصيل صادر کرد. اين در حالی است که اين احکام در مدت زمانی اندک، بدون طی شدن روند مرسوم اداری و احضار کتبی دانشجويان برای تفهيم اتهام و اخذ دفاعيات، و به صورت غيابی صادر شده است. پيش از اين در منابع خبری تعداد ۱۵ حکم اعلام شده بود، که با تسليم تعدادی بيشتری از احکام اين تعداد به بيش از ۴۰ حکم افزايش يافت و پيش بينی می شود که احتمالاً اين تعداد افزايش يابد.



تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 


اين محکوميت های انضباطی دانشجويان در واکنش به اعتراض سه هفته پيش دانشجويان نسبت به حضور سرزده و بدون اطلاع قبلی محمود احمدی نژاد در دانشگاه شهيد بهشتی، صادر شده است. تعداد و نوع احکام صادره، در تاريخ اين دانشگاه بی سابقه بوده است به طوری که طی اين احکام، بنا به اطلاعات واصله، حداقل ۴۲ نفر از دانشجويان اين دانشگاه با احکام سنگينی با حداقل دو ترم تعليق از تحصيل و تعدادی نيز به اجرای بند ۱۶ که شامل اخراج و انفصال از تحصيل در مقاطع بالاتر می باشد، محکوم شده‌اند. آنان طبق اين احکام از تسهيلات رفاهی دانشجويی نيز محروم شده اند.

دانشجويان اين دانشگاه با استناد به برخی از اظهارات مسئولين انضباطی اين دانشگاه، بر اين تصورند که دستور و تأکيدات مقامات بالاتر بيرون از دانشگاه، مبنی بر برخورد شديد و سريع با دانشجويانی که نسبت به رئيس دولت اعتراض کرده‌اند، باعث شده تا دانشگاه مبادرت به صدور چنين احکام سنگينی بورزد. اين در حالی است که اکثر احکام به صورت غيابی و بدون احضار به حراست يا کميته انضباطی در روندی سريع صادر شده است.

دانشجويان دانشگاه شهيد بهشتی پيش از اين در صبح روز ۲۰ ارديبهشت ماه در واکنش به حضور ناگهانی و بدون اطلاع محمود احمدی نژاد، با برگزاری تجمعی، اعتراض خود را به اين حضور ناگهانی و مخفيانه رئيس دولت دهم و همچنين جو امنيتی دانشگاه ابراز کردند که به برخورد با نيروهای بسيج و حراست روبرو شدند. اين تجمع درگيری های پراکنده ای را نيز در پی داشت که منجر به زخمی شدن چند نفر از دانشجويان معترض شد.

در اين مراسم محمود احمدی نژاد، کامران دانشجو، وزير علوم، وحيدی دستجردی وزير بهداشت، پرويز داودی معاون اول سابق احمدی نژاد و بسياری از مسئولين بلند پايه دولت حضور داشتند.

پيش از اين نيز در پی اعتراضات و تجمعات دانشجويی ۱۶ آذر ۸۸ و روزهای بعد از آن، بيش از سيصد نفر از دانشجويان به حراست و کميته انضباطی احضار و تعدادی نيز بدون حکم انضباطی از خوابگاه اخراج و با محدوديت هايی روبرو شده بودند.


ارسال به بالاترین | ارسال به فیس بوک | نسخه قابل چاپ | بازگشت به بالای صفحه | بازگشت به صفحه اول 



















Copyright: gooya.com 2016