پنجشنبه 6 خرداد 1389   صفحه اول | درباره ما | گویا


گفت‌وگو نباشد، یا خشونت جای آن می‌آید یا فریبکاری، مصطفی ملکیان

مصطفی ملکیان
ما فقط با گفت‌وگو می‌توانیم از خشونت و فریبکاری رهایی پیدا کنیم. در جامعه هر مساله‌ای از سه راه رفع می‌شود، یکی گفت‌وگوست، یکی خشونت و دیگر فریبکاری. اگر در جامعه گفت‌وگو تعطیل شود دو رقیبی که جای آن را می‌گیرند، خشونت و فریبکاری هستند ... [ادامه مطلب]


بخوانید!
پرخواننده ترین ها

بيانيه جمعی از دانشجويان دانشگاه تهران در پی اعتصاب غذای مجيد توکلی، دانشجونيوز

جمعی از دانشجويان داشگاه تهران با انتشار بيانيه ای حمايت خود از مجيد توکلی را اعلام کردند.

به گزارش دانشجونيوز اين دانشجويان در بيانيه خود اعلام کردند در صورت ادامه نگهداری مجيد توکلی در سلول انفرادی، در امتحان ها شرکت نکرده و دست به اعتصاب غذا خواهند زد. متن اين بيانيه به شرح زير است:



تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 


سيصد گل سرخ، يک گل نصرانی
ما را ز سر بريده ميترسانی؟
ما گر ز سر بريده می ترسيديم
در محفل عاشقان نمی رقصيديم

در آستانۀ کودتای ننگين اتنخابات، فشارها بر دانشجويان و دانشگاهی بالاخص دانشجويان دربند دوچندان گشته‌است. همانان که هيچگاه شهامت خوشنام زيستن را در خود نمی‌ديدند، زندگی را بر آزادی‌خواهان و دانشجويان سخت‌تر کردند تا بل بر بر جنايات خويش سرپوش نهند و اعمال ننگين ديکتاتور را مخفی نگه دارند. فشارها تا آنجا بالا گرفت که حتی ترس از آنان که هم‌اکنون نيز در چنگال خويش هستند رعشه بر اندامشان انداخته بطوريکه برخی را به زندان‌های مخوف و دهشناک گوهردشت و رجايی‌شهر و پرديس کرج بردند و چندی را عليرغم اتمام براحل دادرسی به سلول‌های تنگ و تاريک انفرادی انتقال دادند. در اين ميان شرف جنبش دانشجويی ايران، آزادۀ دربند، مجيد توکلی تحت فشارهای سخت و صدچندان عُمال ديکتاتور قرار گرفته است و به دلايل نامعلوم به سلول انفرادی برده شد. وی نيز در واکنش به اين اقدام سفاکانه دست به اعتصاب غذای خشک و نامحدود برای دستيابی به حقوق حَقّه‌اش زده و درحال پرپر شدن است.

در اين زمانۀ عسرت‌بار ما دانشجويان دانشگاه تهران بر خود لازم می‌دانيم تا در اعتراض به اين اقدام جنايت‌کارانۀ حاکميت و همراهی و همدلی با يار دبستانی دربندمان، فرياد خود را به رسايی شرافت شرف جنبش دانشجويی ايران به گوش ملت ايران و تمام آزادگاه جهان برسانيم.

ما همچنين به حاکميت تماميت‌خواه هشدار می‌دهيم در صورت عدم توجه به خواسته‌های مجيد توکلی و آزادی هرچه سريع‌تر وی، ما نيز هم‌پای او دست به اعتصاب غذای ادامه دار سراسری در دانشگاه تهران خواهيم زد و در صورت عدم شنيدن صدای خويش و تحقق خواسته‌مان از حضور در امتحانات سرباز ميزنيم و با عدم حضور خويش بر سر امتحانات اعتراض خويش را دوباره اعلام می کنيم.

جمعی از دانشجويان دانشگاه تهران
۵/۳/۱۳۸۹


ارسال به بالاترین | ارسال به فیس بوک | نسخه قابل چاپ | بازگشت به بالای صفحه | بازگشت به صفحه اول 



















Copyright: gooya.com 2016