چهارشنبه 12 خرداد 1389   صفحه اول | درباره ما | گویا


گفت‌وگو نباشد، یا خشونت جای آن می‌آید یا فریبکاری، مصطفی ملکیان

مصطفی ملکیان
ما فقط با گفت‌وگو می‌توانیم از خشونت و فریبکاری رهایی پیدا کنیم. در جامعه هر مساله‌ای از سه راه رفع می‌شود، یکی گفت‌وگوست، یکی خشونت و دیگر فریبکاری. اگر در جامعه گفت‌وگو تعطیل شود دو رقیبی که جای آن را می‌گیرند، خشونت و فریبکاری هستند ... [ادامه مطلب]


بخوانید!
پرخواننده ترین ها

امتناع روزنامه لوموند از انتشار مقاله منوچهر متکی، ندای سبز آزادی

منوچهر متکی وزير امور خارجه دولت دهم با ارسال مقاله ای برای روزنامه فرانسوی لوموند خواستار انتشار آن شد که تحريريه روزنامه لوموند به دليل لحن و ادبيات غير ديپلماتيک و بشدت ايدئولوژيک و تهاجمی وزير خارجه ايران از انتشار آن امتناع ورزيدند.



تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 


معمولا وزرای خارجه و يا حتی رؤسای جمهور کشورها طبق يک رسم قديمی برای روزنامه ها مهم و کثير الانتشار اروپايی و آمريکايی مقاله می نويسند و در آن تحليل و مواضع خود را بصورت منطقی و معقول تشريح می نمايند. در دوره اصلاحات کمال خرازی بارها در روزنامه های اروپا و آمريکا مقاله نوشت و لوموند نيز به انتشار مقالات مقامات ديپلماتيک جمهوری اسلامی اقدام می نمود اما برای اولين بار مقاله وزير خارجه ايران بدليل لحن نامناسب غير قابل انتشار تشخيص داده شد.
تحريريه روزنامه لوموند از وزير خارجه ايران خواستند که در صورت تمايل يک مصاحبه اختصاصی با ايشان داشته باشند و مطالب مندرج در مقاله مذکور را به بحث و گفتگو بگذارند که آقای متکی با اين موضوع مخالفت نمود.
لازم به ذکر است وزارت خارجه جمهوری اسلامی برای روزنامه نگاران روزنامه لوموند پس از انتخابات سال گذشته ويزای مطبوعاتی صادر نمی کند.


ارسال به بالاترین | ارسال به فیس بوک | نسخه قابل چاپ | بازگشت به بالای صفحه | بازگشت به صفحه اول 



















Copyright: gooya.com 2016