پنجشنبه 16 اردیبهشت 1389   صفحه اول | درباره ما | گویا


گفت‌وگو نباشد، یا خشونت جای آن می‌آید یا فریبکاری، مصطفی ملکیان

مصطفی ملکیان
ما فقط با گفت‌وگو می‌توانیم از خشونت و فریبکاری رهایی پیدا کنیم. در جامعه هر مساله‌ای از سه راه رفع می‌شود، یکی گفت‌وگوست، یکی خشونت و دیگر فریبکاری. اگر در جامعه گفت‌وگو تعطیل شود دو رقیبی که جای آن را می‌گیرند، خشونت و فریبکاری هستند ... [ادامه مطلب]


بخوانید!
پرخواننده ترین ها

متکی: ايران نقض حقوق بشر از سوی کانادايی‌ها را پيگيری می‌کند، ايلنا

- رويکردهای مقامات کانادا نسبت به حقوق بشر همواره ناشی از اغراض سياسی و القائات محافل مشکوک و تامين کننده اميال صهيونيست‌ها بوده است
- سخنان احمدی‌نژاد بخش‌های مغفول مانده NPT را برجسته کرد.


ايلنا: وزير خارجه‌ کشورمان در پاسخ به سوالی درباره اظهارات وزير خارجه‌ کانادا پيرامون انتخاب ايران به عضويت کميسيون مقام زن (که از نهادهای وابسته به سازمان ملل است) اظهار کرد: رويکردهای مقامات کانادا نسبت به حقوق بشر همواره ناشی از اغراض سياسی و القائات محافل مشکوک و تامين کننده اميال صهيونيست‌ها بوده است.
به گزارش ايلنا، منوچهر متکی با ابراز تاسف از موضع غيرمنطقی دولت کانادا در زمينه عضويت ايران در کميسيون حقوق زنان، اين رويکرد منفی را به معنای نابردباری اتاوا نسبت به رای اجماعی کشورهای حامی عضويت جمهوری اسلامی در اين کميسيون ارزيابی کرد.



تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 


وزير امور خارجه‌ عضويت جمهوری اسلامی ايران در کميسيون مقام زن و ساير نهادهای سازمان ملل را گام مثبتی در جهت توجه جامعه‌ جهانی به ضرورت مشارکت معيارهای فرهنگی مختلف از جمله فرهنگ غنی اسلامی در مسير مسووليت حقوق بشر و اذعان به اهميت نقطه نظرات حقوق بشری جمهوری اسلامی ايران دانست.
او با تاکيد بر حضور فعال جمهوری اسلامی ايران در مجامع بين‌المللی حقوق بشر، مجمع کاری بوميان و کميسيون مقام زن تصريح کرد: پيگيری نقض حقوق بوميان و زنان اقليت‌های قومی در کشورهای ناقض حقوق آن‌ها از جمله کانادا از محورهای مورد توجه جامعه‌ جهانی است که جمهوری اسلامی ايران با جديت آن‌ها را پيگيری خواهد کرد.
متکی هم‌چنين درباره اظهارات وزير امور خارجه کانادا درباره‌ حضور ايران در اجلاس NPT اظهار کرد: حضور نقش‌آفرين و سطح بالای جمهوری اسلامی ايران در کنفرانس بازنگری NPT به ويژه سخنرانی قوی رييس‌جمهور ايران بازتاب بسيار مثبتی در جهان داشته و ارزيابی‌ها اين است که اين سخنرانی برجسته دارای محورهای قابل تمرکز، پيشنهادهای عينی و قابل دسترسی و نقاط اشتراک مهم بوده و بخش‌های مغفول مانده NPT شامل بندهای اساسی استفاده از انرژی هسته‌يی صلح‌آميز توسط اعضا، منع اشاعه و خلع سلاح را برجسته کرد.


ارسال به بالاترین | ارسال به فیس بوک | نسخه قابل چاپ | بازگشت به بالای صفحه | بازگشت به صفحه اول 



















Copyright: gooya.com 2016