پنجشنبه 13 خرداد 1389   صفحه اول | درباره ما | گویا


گفت‌وگو نباشد، یا خشونت جای آن می‌آید یا فریبکاری، مصطفی ملکیان

مصطفی ملکیان
ما فقط با گفت‌وگو می‌توانیم از خشونت و فریبکاری رهایی پیدا کنیم. در جامعه هر مساله‌ای از سه راه رفع می‌شود، یکی گفت‌وگوست، یکی خشونت و دیگر فریبکاری. اگر در جامعه گفت‌وگو تعطیل شود دو رقیبی که جای آن را می‌گیرند، خشونت و فریبکاری هستند ... [ادامه مطلب]


بخوانید!
پرخواننده ترین ها

اين است رفتار پدرانه و رأفت اسلامی؟ نامه جمعی از اساتيد و دانشجويان دانشکده فنی به رييس قوه قضاييه، کلمه

جمعی از اساتيد و دانشجويان دانشکده فنی دانشگاه تهران در نامه ای به رييس قوه قضاييه ضمن انتقاد از روند برخورد با نخبگان و دانشگاهيان خواستار آزادی عليرضا عاشوری از دانشجويان اين دانشکده شدند. عاشوری به دليل طراحی يک سايت انتخاباتی در شب انتخابات به زندان محکوم شده است.

به گزارش کلمه متن اين نامه که به امضای دانشجويان و اساتيد دانشکده فنی رسيده است به شرح زير است:



تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 


بسم الله الرحمن الرحيم

جناب حجه الاسلام و المسلمين حاج محمد صادق آملی لاريجانی
رياست محترم قوه ی قضائيه جمهوری اسلامی ايران

با سلام

نزديک به يک سال پيش، دهمين دوره انتخابات رياست جمهوری برگزار شد، انتخاباتی که در دوره‌های پيشين آن، مظهر اقتدار و همبستگی ملی به شمار می رفت، در اين دوره نه تنها همبستگی ملی نبود که حوادث پس از آن بعدی منفی از اقتدار نظام را در برابر ديدگان قرار داد.

انتخاباتی که می بايست بستر تجلی و شکوفايی استعدادهای جوانانی باشد که در دامن جمهوری اسلامی پرورش يافته بودند، نسل سومی که تولد و حيات آنها يکسره در سايه اين نام مقدس (جمهوری اسلامی) شکل گرفته بود، اما حوادث پس از انتخابات و سو تدبير برخی مسئولان در اين زمينه آتش را مشتعل تر کرد، آتشی که بيم آن می رود نه تنها معاندان بلکه همراهان آن را هم به کام خود بکشد. در اين ميان آنچه بيشتر از همه دل قشر فرهنگی و خصوصاً دانشگاهی را به درد می آورد صدور احکام سنگين قضايی برای اهالی فرهنگ و دانش اين مرز و بوم است؛ ۵ سال ، ۶ سال، ۹ سال، ۱۱ سال.

اين ها نشان از چه دارد؟ آيا يک پدر برای تأديب فرزند خويش او را از رشد و بالندگی باز می دارد؟ آيا پدر در مقابل خطای احتمالی فرزند (که در اين مورد خاص به گواه اکثر افراد با وجدان و واقع بين خطايی هم از ميان نبوده است.) اين گونه تاوان مرگ آسايی از فرزند می کشد؟!

در انتخاباتی که گذشت، در کوران فعاليت های انتخاباتی فردی از دانشجويان مومن و انقلابی دانشکده فنی دانشگاه تهران مسئوليت راه اندازی و امور فنی سايت انتخاباتی مهندس ميرحسين موسوی را بر عهده داشت. عليرضا عاشوری دانشجوی ورودی ۸۴ رشته ی مهندسی مکانيک دانشگاه تهران که به گواهی همه ی دانشجويان و اساتيد از جمله مومن ترين و متعهد ترين دانشجويان دانشگاه بوده، در پی دستگيريهای فله ای فعالان در تير ماه سال گذشته مدتی را در زندان اوين سپری کرد. اما مسئله بدين جا ختم نشد، صدور حکم ۵ سال حبس تعزيری قطعی، برای جوانی ۲۲ ساله به جرم طراحی فنی يک سايت اينترنتی! اين است رفتار پدرانه و رأفت اسلامی؟! تلاشهای فعالان دانشگاهی برای اصلاح اين حکم در دادگاه تجديد نظر هم ثمری نداشت، نامه های سرگشاده و غير سرگشاده که حضرت عالی هم مخاطب برخی از آنها بوده ايد نيز چاره ساز نگشت، تا اين که حکم آغاز محکوميت ايشان قريب به ۲۰ روز پيش صادر شد در حالی که سال تحصيلی جاری آخرين گام ها تا فارغ التحصيلی عليرضا عاشوری است.

در پی بی ثمر ماندن تلاش‌ها، جمعی از دانشجويان دانشگاه تهران اقدام به جمع آوری امضا از دانشجويان دانشگاه تهران نمودند تا نشان دهند که دانشگاه در برابر چنين تصميم گيريهايی هرگز روی خوش نشان نمی دهد و ساکت نمی ماند و آن را ناقض ابتدايی ترين موازين اسلامی و بشری می داند.

امضاهای جمع آوری شده که به پيوست تقديم حضرت عالی می گردد از شما اين درخواست را دارد که در سالگرد انتخابات رياست جمهوری دهم حداقل در اين مورد خاص که مصداق بارز بی عدالتی است رأساً وارد عمل شويد و رسيدگی به اين حکم را شخصاً بر عهده بگيريد، باشد تا بر ثقت اهالی علم و فرهنگ به آن قو هی محترم بيفزايد و جلوی حداقل يک بی عدالتی را هم که شده گرفته شود.

و السلام علی عباد الله الصالحين
جمعی از دانشجويان دانشکده فنی
دانشگاه تهران


ارسال به بالاترین | ارسال به فیس بوک | نسخه قابل چاپ | بازگشت به بالای صفحه | بازگشت به صفحه اول 



















Copyright: gooya.com 2016