پنجشنبه 13 خرداد 1389   صفحه اول | درباره ما | گویا


گفت‌وگو نباشد، یا خشونت جای آن می‌آید یا فریبکاری، مصطفی ملکیان

مصطفی ملکیان
ما فقط با گفت‌وگو می‌توانیم از خشونت و فریبکاری رهایی پیدا کنیم. در جامعه هر مساله‌ای از سه راه رفع می‌شود، یکی گفت‌وگوست، یکی خشونت و دیگر فریبکاری. اگر در جامعه گفت‌وگو تعطیل شود دو رقیبی که جای آن را می‌گیرند، خشونت و فریبکاری هستند ... [ادامه مطلب]


بخوانید!
پرخواننده ترین ها

شکنجه وحشيانه زندانی سياسی بهروز جاويد تهرانی در سلولهای انفرادی، فعالين حقوق بشر و دمکراسی

بنابه گزارشات رسيده به "فعالين حقوق بشر و دمکراسی در ايران" زندانی سياسی بهروز جاويد طهرانی تحت شکنجه های وحشيانه جسمی در سلولهای انفرادی معروف به سگدونی بند ۱ زندان گوهردشت کرج قرار دارد.

روز يکشنبه ۹ خرداد ماه پس از انتقال به اطلاعات زندان گوهردشت کرج توسط کرمانی و فرجی رئيس و معاون اطلاعات زندان برای مدت طولانی او را تحت بازجوئی و مورد تهديد قرار دادند.آنها اورا تهديد به قتل و پرونده سازی جديد نمودند.



تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 


پس از تهديدات کرمانی و فرجی آقای جاويد طهرانی را به سلولهای انفرادی معروف به سگدونی بند۱ زندان گوهردشت کرج که داری شرايط قرون وسطائی و محل شکنجه زندانيان است منتقل کردند.پس از انتقال کرمانی و فرجی رئيس و معاون حفاظت اطلاعات زندان و حسن آخريان رئيس بند ۱ همراه با چند پاسدار بند در سلول وی حاضر شدند و او را برای مدتی طولانی با باتون مورد شکنجه جسمی قرار دادند.شکنجه های جسمی در حالی صورت می گرفت که زندانی سياسی بهروز جاويد طهرانی با پابند و دست بند و همچنين چشم بند بود.خطر جدی جان اين زندانی سياسی را تهديد می کند.مدت انتقال به سلول انفرادی را تا اطلاع ثانوی اعلام کرده اند

بهروز جاويد طهرانی از زمان انتقال به سلول انفرادی تاکنون هيچ گونه تماسی با خانواده خود نداشته است و خانواده او در نگرانی فزآينده ای بسر می برند.

زندانی سياسی بهروز جاويد طهرانی که از سال گذشته توسط آخريان از شکنجه گران زندان گوهردشت به بند ۱ منتقل شد و در طی ۱ سال گذشته اکثرا در سلولهای انفرادی بند۱ معروف به سگدونی گذارنده است.

سهراب سليمانی رئيس سازمان زندانهای استان تهران ۹ خرداد ماه پس از ضرب وشتم معلم زندانی و افشای شکنجه های قرون وسطائی توسط (فعالين حقوق بشر و دمکراسی در ايران)خود شخصا در زندان گوهردشت کرج حاضر شد و يکی از کسانی بود که دستور انتقال بهروز جاويد طهرانی را به سلولهای انفرادی صادر کرد.

سهراب سليمانی دستور داد که شکنجه شدگان بند۱ را به پزشک قانونی معرفی کنند و آنها به پزشک قانونی جهت معاينه برده شدند.همزمان اين فرد زندانيان بی دفاع را تحت فشار قرار داد که رضايت دهند در غير اين صورت عواقب شکايت خود را خواهند ديد. تهديدات و فشارها عليه اين زندانيان از طرف علی حاج کاظم و علی محمدی رئيس و معاون زندان کرمانی و فرجی رئيس و معاون اطلاعات و رضا ترابی رئيس بازرسی و حسن آخريان رئيس بند ۱ ادامه دارد.

زندانيان شکنجه شده بهرام تصويری، ،سامان محمديان، احمد اشکان،رضا جلاله ،مجيد افشار،محسن بيگوند ،نقی نظری،مهدی سورانی (در اثر شکنجه فکش را شکسته شده و در سلولهای انفرادی است)، قيصر اسماعيلی ،مجيد محمودی،ناصر قوچان لو ،حسين کريمی،حميد اشکی ،شير محمد محمدی،حسن شريف حاضر به دادن رضايت نشدند و به آنها گفتند که ديگر چيزی باقی نمانده که از دست بدهند.

در حال حاضر بهرام تصويری،محسن بيگوند و ساير زندانيان در بند۱ می باشند و فقط بهروز جاويد طهرانی است که در سلولهای انفرادی زندانی است.

فعالين حقوق بشر و دمکراسی در ايران،نسبت به خطری که جان زندانی سياسی بهروز جاويد طهرانی را تهديد می کند هشدار می دهد و از کميسر عالی حقوق بشر و ساير مراجع بين المللی خواستار اقدامات فوری برای نجات جان اين زندانی سياسی است.


ارسال به بالاترین | ارسال به فیس بوک | نسخه قابل چاپ | بازگشت به بالای صفحه | بازگشت به صفحه اول 



















Copyright: gooya.com 2016