شنبه 15 خرداد 1389   صفحه اول | درباره ما | گویا


گفت‌وگو نباشد، یا خشونت جای آن می‌آید یا فریبکاری، مصطفی ملکیان

مصطفی ملکیان
ما فقط با گفت‌وگو می‌توانیم از خشونت و فریبکاری رهایی پیدا کنیم. در جامعه هر مساله‌ای از سه راه رفع می‌شود، یکی گفت‌وگوست، یکی خشونت و دیگر فریبکاری. اگر در جامعه گفت‌وگو تعطیل شود دو رقیبی که جای آن را می‌گیرند، خشونت و فریبکاری هستند ... [ادامه مطلب]


بخوانید!
پرخواننده ترین ها

ممانعت مامورين وزارت اطلاعات از درمان زندانی سياسی، يدالله رحمانی، فعالين حقوق بشر و دمکراسی

بنابه گزارشات رسيده به"فعالين حقوق بشر و دمکراسی در ايران"، زندانی سياسی يدالله رحمانی که به دليل وخامت وضعيت جسمی اش برای بستری شدند در بيمارستان و رسيدگی پزشکی در خارج از زندان در حال درمان بود با يورش مامورين وزارت اطلاعات دستگير و به زندان جوبين قزوين منتقل شد.



تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 


روز يکشنبه ۹ خرداد ماه زندانی سياسی يدالله رحمانی ۶۰ ساله به دليل حاد شدن بيماريش به او مرخصی استعلاجی داده شده بود. او در حال درمان و زير نظر پزشکان متخصص قرار داشت. اما مامورين وزارت اطلاعات اجازه ادامه درمان را از او سلب و وی را دستگير و به زندان قزوين منتقل کردند.
زندانی سياسی يدالله رحمانی اسفند ماه ۱۳۸۸ بدليل ديدار با فرزندش که ۶ سال پيش صورت گرفته بود بدون اطلاع و بدون حضور در دادگاه به يک سال زندان و ۳۰۰ هزار تومان جريمه محکوم کردند.
اتهامی که دادگاه انقلاب قزوين به او نسبت داده بود خروج غير قانونی از مرز عنوان شده است اين در حالی است که او دارای پاسپورت معتبر بوده است . هنگامی که برای ديدار با فرزندش عازم قرارگاه اشرف در عراق شده بود با پاسپورت معتبر و ويزای عراق و بصورت قانونی از ايران خارج شده بود و بعد از ديدار با فرزندش مجددا به ايران بازگشته است.
آقای يدالله رحمانی از زندانيان سياسی دهۀ ۱۳۶۰ می باشد و از سال ۱۳۶۱ تا سال ۱۳۶۳ بدليل هوادری از سازمان مجاهدين خلق در زندان جوبين قزوين تحت شکنجه های وحشيانه بسر برد و در اثر اين شکنجه ها مهره های کمر او دچار آسيب شديد شد. او همچنان از ناراحتی مهره های کمرش رنج می برد و براحتی قادر به راه رفتن نيست.


ارسال به بالاترین | ارسال به فیس بوک | نسخه قابل چاپ | بازگشت به بالای صفحه | بازگشت به صفحه اول 



















Copyright: gooya.com 2016