شنبه 22 خرداد 1389   صفحه اول | درباره ما | گویا


گفت‌وگو نباشد، یا خشونت جای آن می‌آید یا فریبکاری، مصطفی ملکیان

مصطفی ملکیان
ما فقط با گفت‌وگو می‌توانیم از خشونت و فریبکاری رهایی پیدا کنیم. در جامعه هر مساله‌ای از سه راه رفع می‌شود، یکی گفت‌وگوست، یکی خشونت و دیگر فریبکاری. اگر در جامعه گفت‌وگو تعطیل شود دو رقیبی که جای آن را می‌گیرند، خشونت و فریبکاری هستند ... [ادامه مطلب]


بخوانید!
پرخواننده ترین ها

پاسخ شورای نگهبان به احمدی‌نژاد: مصوبات مدنظر دولت از نظر شورای نگهبان لازم الاجرا است، ايلنا

در اين اعلام شورای نگهبان تاکيد شده است که چنانچه رييس‌جمهور درباره برخی اصول قانون اساسی بررسی بيشتری را احساس می‌کنند می‌توانند از شورای نگهبان تقاضای تفسير اصول قانون اساسی را نمايند.


شورای نگهبان در پاسخ به نامه رئيس‌جمهور اعلام کرد که مصوبه‌های الحاق موادی به قانون ساماندهی، حمايت از توليد و عرضه مسکن و پذيرش دانشجو در آموزشکده‌های فنی و حرفه‌ای،‌مراکز تربيت‌معلم و دانشگاه شهيد رجايی از نظر اين نهاد، قانون تلقی شده و لازم‌الاجرا است.



تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 


به گزارش ايلنا ، در پی نگارش نامه از سوی محمود احمدی‌نژاد به دبير‌کل شورای نگهبان امروز شورای نگهبان اعلام کرد که پاسخ مشروح اين نامه در چند روز آينده اعلام خواهد شد.
احمدی‌نژاد در نامه مذکور ضمن انتقاد به چند مصوبه مجلس که به تائيد شورای نگهبان رسيده است تاکيد کرده است که طرح الحاق موادی به قانون ساماندهی و حمايت از توليد و عرضه مسکن در واقع اصلاح ماده ۱۳۳ قانون برنامه چهارم است که موجب می‌شود قلمرو ماده مذکور از بافت مسکونی روستاها به کل محدوده روستاها و نيز محدوده شهرهای زير بيست و پنج هزار نفر جمعيت تسری يابد.
همچنين رئيس‌جمهور معتقد است؛ طرح پذيرش دانشجو در آموزشکده‌های فنی و حرفه‌ای، مراکز تربيت معلم و دانشگاه شهيد رجايی، از يک طرف مجلس شورای اسلامی در مقام تعيين ظرفيت پذيرش دانشجو در مراکز و دانشگاه فوق‌الذکر قرار می‌دهد که از مصاديق بارز امور اجرايی است و از اين جهت با اصل شصتم قانون اساسی جمهوری اسلامی ايران ناسازگار به نظر می‌رسد و از سوی ديگر طرح ياد شده با مفاد اصول هفتاد و پنجم، سی‌ام و پنجاه و هفتم قانون اساسی جمهوری اسلامی ايران قابل جمع به نظر نمی‌رسد.
البته در اين اعلام شورای نگهبان تاکيد شده است که چنانچه رييس‌جمهور درباره برخی اصول قانون اساسی بررسی بيشتری را احساس می‌کنند می‌توانند از شورای نگهبان تقاضای تفسير اصول قانون اساسی را نمايند.


ارسال به بالاترین | ارسال به فیس بوک | نسخه قابل چاپ | بازگشت به بالای صفحه | بازگشت به صفحه اول 



















Copyright: gooya.com 2016