پنجشنبه 20 خرداد 1389   صفحه اول | درباره ما | گویا


گفت‌وگو نباشد، یا خشونت جای آن می‌آید یا فریبکاری، مصطفی ملکیان

مصطفی ملکیان
ما فقط با گفت‌وگو می‌توانیم از خشونت و فریبکاری رهایی پیدا کنیم. در جامعه هر مساله‌ای از سه راه رفع می‌شود، یکی گفت‌وگوست، یکی خشونت و دیگر فریبکاری. اگر در جامعه گفت‌وگو تعطیل شود دو رقیبی که جای آن را می‌گیرند، خشونت و فریبکاری هستند ... [ادامه مطلب]


بخوانید!
پرخواننده ترین ها

احمدی‌نژاد: تصويب قطعنامه جديد عليه ايران غير قانونی و بی‌ارزش است، فارس

خبرگزاری فارس: رئيس‌جمهور گفت: تصويب قطعنامه جديد برعليه ملت ايران غير قانونی است و هيچ ارزش و اعتباری نزد ملت ايران نخواهد داشت؛ چرا که صدور اين قطعنامه برخلاف توافقات بين‌المللی در زمينه تبادل سوخت است.

به گزارش خبرگزاری فارس به نقل از دفتر امور رسانه‌های رياست جمهوری، محمود احمدی‌نژاد رئيس‌جمهور کشورمان چهارشنبه شب در ديدار نخبگان، اساتيد و دانشجويان تاجيکستان اين کشور را ديار عشق، انسانيت و فرهنگ دانست و اظهار داشت: ۷۰ سال تلاش کرده‌اند که ويژگی‌های فرهنگی مردم تاجيکستان را محو و يا کمرنگ کنند اما موفق نشده‌اند، زيرا فرهنگ در عمق جان و روح مردم اين ديار زنده است.
وی يکی از ويژگی‌های ملت ايران را فرهنگ و تمدن چند هزارساله خواند و افزود: امروز جهان بيش از اينکه نيازمند سلاح و بمب اتم باشد نيازمند انديشه و فرهنگ است و دو کشور ايران و تاجيکستان بعنوان ميراث‌داران فرهنگ بايد در عرصه جهانی پيش‌قرآول باشند.



تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 


رئيس‌جمهور با بيان اينکه جهان بر پايه عشق و محبت بنا شده است، اظهار داشت: اگر روابط بين انسان‌ها بر پايه عشق تنظيم نشود انسان به يک جنايتکار تبديل خواهد شد و رئيس‌جمهور کشوری می‌شود که برای پر کردن جيب سرمايه داران و صاحبان کارخانه‌های سلاح سازی تصميم می‌گيرد، به خاورميانه حمله کرده و افغانستان و عراق را به اشغال درآورد.
احمدی‌نژاد خاطر نشان کرد: اشغالگران با شعارها و بهانه‌های زيبا و فريبنده مانند مبارزه با تروريسم يک کشور تاريخی را به اشغال درآورده و بيش از صد هزار انسان بی‌گناه را قتل عام می‌کنند، آنها با اشغال فلسطين مردم اين ديار را آواره و حتی به کاروان‌های ارسال کمک‌های بشردوستانه هجوم می‌برند و در عين حال ادعای طرفداری از حقوق بشر و دمکراسی می‌کنند.
وی افزود: عده‌ای در جهان درصدد برآمدند تا بر پايه تمايلات مادی و با قطع رابطه انسان با آسمان به زعم خود بشر را به سعادت و کمال برسانند اما انديشه آنها در عرصه عمل به جايی ختم شد که همه زيبايی‌های فرهنگی ملت‌ها تخريب گرديد و بنيان‌های خانواده و کرامت انسانی متزلزل شده است.
رئيس‌جمهور گفت: انديشه مادی در عرصه سياسی نيز موجب شده است کسانی که بمب اتم دارند و از آن استفاده کرده‌اند و امروز نيز ملت‌ها را به وسيله آن تهديد می‌کنند به بهانه اينکه ممکن است ايران در آينده بمب اتم بسازد مدام عليه ملت ايران قطعنامه صادر می‌کنند. آنها بايد بدانند که برای ملت ايران اينگونه قطعنامه‌های ارزشی ندارد.
احمدی‌نژاد تصريح کرد: امروز به فضل الهی بدخواهان و دشمنان ملت ايران قادر نيستند ضربه و صدمه‌ای به کشورمان وارد کنند.
وی با بيان اينکه عرصه سياسی به عرصه فريبکاری، دروغگويی و توسعه طلبی تبديل شده است، اظهار داشت: امروز امنيت و اقتصاد جهانی بالاتر از خود انسان در معرض هجمه‌های شديد قرار گرفته است و بزرگترين حقيقتی که در راه انديشه غير الهی قربانی شده جايگاه و شخصيت والای انسانی است و روشن است که دوره تاريخی چنين انديشه‌ای به پايان رسيده است.
رئيس‌جمهور با بيان اينکه دوره تاريخی انديشه مادی به پايان راه خود رسيده است، گفت: اين انديشه در اداره جهان شکست خورده و امروز بايد دنيای جديدی بر پايه احترام، محبت، پاکی و عدالت بنا شود.
احمدی‌نژاد گفت: دنيای که ملت ايران بدنبال آن است به بمب اتم نيازی ندارد بلکه نيازمند انديشه و وجود انديشمندانی مانند رودکی، مولوی، حافظ و سعدی است.
وی با بيان اينکه کسانی می‌توانند در آينده جهان نقش آفرينی کنند که دل و جان آنها سرشار از انديشه انسانی و الهی باشد، ابراز داشت:پيروان انديشه مادی و غير الهی انسان را تخريب کرده‌اند و امروز ملت ايران بدنبال احيای مجدد شخصيت و شان والای انسانی است و دو ملت ايران و تاجيکستان مسئوليت دارند که فرهنگ متعالی خود را به دنيا در اين زمينه ثابت کنند.
رئيس‌جمهور با اشاره به اينکه سقوط امپراتوری‌های ضد فرهنگی با اقدامات فرهنگی امکان پذير است، خاطر نشان کرد: ۲۵۰۰ سال قبل امپراتوری عظيم، خشن و ضد بشری به نام بابل بر بخش وسيعی از جهان حکومت می‌کرد و انسان‌ها را به اسارت می‌گرفت، اما مردی از ايران به نام کوروش به پا خواست و توانست با ياری ملت ايران و با انديشه و برنامه و مديريت سياسی و البته بدون جنگ و خونريزی امپراتوری ضد بشری بابل را ساقط و از ميان بردارد.
احمدی‌نژاد در اين مراسم که در فضايی صميمی و عاطفی برگزار شد در بين سخنرانی خود اشعاری از شعرای پارسی گوی ايرانی و تاجيکی را قرائت کرد که با استقبال گرم حاضرين مواجه شد.
در اين مراسم همچنين وزير معارف تاجيکستان به همراه تعدادی از نخبگان، شعرا و ادبای تاجيکی در سخنانی درباره پيوند تاريخی و فرهنگی ايران و تاجيکستان اشعار و مطالبی را بيان کرد.


ارسال به بالاترین | ارسال به فیس بوک | نسخه قابل چاپ | بازگشت به بالای صفحه | بازگشت به صفحه اول 



















Copyright: gooya.com 2016