دوشنبه 24 خرداد 1389   صفحه اول | درباره ما | گویا


گفت‌وگو نباشد، یا خشونت جای آن می‌آید یا فریبکاری، مصطفی ملکیان

مصطفی ملکیان
ما فقط با گفت‌وگو می‌توانیم از خشونت و فریبکاری رهایی پیدا کنیم. در جامعه هر مساله‌ای از سه راه رفع می‌شود، یکی گفت‌وگوست، یکی خشونت و دیگر فریبکاری. اگر در جامعه گفت‌وگو تعطیل شود دو رقیبی که جای آن را می‌گیرند، خشونت و فریبکاری هستند ... [ادامه مطلب]


بخوانید!
پرخواننده ترین ها

حمله به بيوت آيات عظام منتظری و صانعی، پس از سفر محرمانه رهبری به قم، جرس

هدی يگانه - جرس: در يک اقدام هماهنگ و سازماندهی شده، بعد از سفر محرمانه روز گذشته آقای خامنه ای به قم، جمعی از نيروهای لباس شخصی با محاصره بيوت آيات عظام منتظری و صانعی، خواستار تعطيل شدن دفاتر آنان و تعطيلی کلاسهای درس حجت الاسلام و المسلمين سيد حسن خمينی شدند.

تجمع کنندگان که در امنيت کامل و بدون مداخله نيروهای انتظامی عکسهای رهبری را در دست داشتند، به سردادن شعارهايی عليه آيات عظام و بيت بنيانگذار جمهوری اسلامی پرداختند.

گزارش شاهدان عينی حاکی است که حاجی زاده معاونت سياسی امنيتی استانداری قم که مسئول امنيت استان می باشد در محل حضور داشت و نظاره گر هتک حرمت بيوت اين دو مرجع بود ولی هيچ واکنشی نشان نداد.

سخنران اين جلسه که در کمال آزادی سخنرانی می کرد، مرجع تقليد آيت صانعی را " مرجع امريکايی و نانجيب" و نوه آيت الله خمينی را " نانجيب" و " ناخلف" خواند.

گفته می شود تجمع کنندگان از طلاب موسسه مصباح يزدی و مدرسه معصوميه و تيپ ۸۳ امام صادق بودند.



تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 


خامنه ای امام است

اين طلبه جوان که سخنانش با تکبير لباس شخصی ها مواجه می شد، آقای خامنه ای را " امام" و " نايب امام" خواند و به مقامات امنيتی هشدار داد که خودشان قصد دارند بساط فتنه را از قم جمع کنند.

وی به سيد حسن خمينی هشدار داد بعلت هماهنگی با " سران فتنه" و اينکه به " سرسره" تبديل شده است، از اول مهرماه اجازه تدريس در قم را ندارد و کلاسهای درس وی تعطيل خواهد شد.

او ادعا کرد: ما اجازه نمی‌دهيم از اول مهرماه ايشان درس در قم داشته باشد. فيضيه محل خون شهدای روحانی است؛ محل تحصيل بر و بچه‌های انقلابی و بچه‌های سيدعلی خامنه‌ای است. ما اجازه نمی‌دهيم؛ ما کار خودمان را می‌کنيم، بچه‌های اطلاعات و امنيتی و انتظامی و نظامی، بدانند؛‌ فردا چيزی نگويند؛ ما انتظارمان اين است، که از اول مهر وجود نانجيب اين فرزند حاج احمد آقای خمينی را ما در قم نداشته باشيم. ان شاءالله به زودی زود بقيه نانجيب‌ها هم اصلاح بشوند و ملت حقشان را بگذارند کف دستشان.

اين سخنران که سردسته لباس شخصی ها محسوب می شد، از مقامات قم خواست که هر چه سريعتر بساط فتنه و " غائله خانه ها" و " مسجد ضرار" و " بيت مرجع امريکايی" و " آقايان کثيف" را از قم جمع کنند. وی به مسئولان قم اولتيماتوم داد که طلبه ها و قمی ها خودشان تکليف اينها را روشن می کنند.

اودر ادامه هتاکی را به آيت الله هاشمی رفسنجانی کشاند و تهديد به حذف ايشان کرد و گفت: آقای هاشمی بايد به راه بگردد و گرنه خيلی راحت حذف شان می‌کنيم؛ ملت نشان داد نه انتساب به امام و نه انتساب به مقام و رتبه خاصی، هيچ چيز را در مقابل ولايت نمی‌فروشد.

اين جمع با شعارهايی عليه کروبی، موسوی، خاتمی، هاشمی و در حمايت رهبری مثل " اين همه لشکر آمده به عشق رهبر آمده،" و " وای اگر خامنه ای حکم جهادم دهد"، اقدام به سنگ اندازی به سوی بيوت آيات عظام منتظری و صانعی کردند.


امنيت برای هتاکان و آشوبگران

گزارشهای رسيده به جرس حاکی است که اين جمعيت که حدود سيصد نفر بودند، عکس آقای خامنه ای را دستشان گرفته و تعدادی از آنها که معلوم بود چند ساعتی است در آنجا حضور دارند در کوچه پشتی بر روی زمين نشسته بودند.

يک موتورسوار که لباس بسيجی پوشيده بود بينشان آب معدنی پخش می کرد.

شاهدان عينی از حضور دو عدد ماشين وانت که تعدادی از نيروهای ضد شورش نيروی انتظامی در آن بودند خبر داد که در محل تجمع حاضر و بدون هيچ واکنشی محل را ترک کردند.

گفته می شود يکی از باندهای خيابان شهيد محمد منتظری ( مصلی) ، برای تردد لباس شخصی ها، توسط نيروهای انتظامی بسته شد.


حمله به بيت آيت الله منتظری

در حالی که لباس شخصی ها مشغول شعار دادن و شعار نويسی بر روی ديوارهای اطراف بودند. تعدادی از آنها نيز از در دفتر آيت الله منتظری بالا رفته بودند و مشغول نگاه کردن به داخل دفتر و خانه های اطرا ف بودند.

يکی از بسيجی ها در اين مراسم اعلام کرد که قصد گرفتن دفتر آيت الله منتظری را دارند و اعلام کرد فردا صبح مراسم پلمپ رسمی دفتر انجام می شود.

شاهدان عينی گفته اند که گويا آنها قصد داشتند با شکستن شيشه ها وارد دفتر شوند. در اين لحظه ناگهان درگيری شديد فيزيکی بين دو نفر از بسيجی های ارشد ايجاد شد. يکی از آنها ظاهراً دستور داده بود که نيروهايشان داخل دفتر بريزند و آن ديگری مخالف بود و می گفت: " داخل دفتر و خانه آيت الله منتظری که غير از زن و نوه اش کسی نيست، چرا می خواهيد فردا بگويند که ما حتی به زن ها و بچه ها هم رحم نکرده ايم.

يکی از افراد حاضر در صحنه گفت که اين بسيجی گفته است: " مراجع قم مدام به دفتر آقا [آقای خامنه ای] زنگ می زنند و می گويند اين بسيجياتون و از قم جمع کنيد."

خبرها حاکی است که کمی دورتر يعنی وسط بلوار و همچنين آن طرف بلوار حدود ۵۰۰ نفر از مردم عادی ايستاده بودند و وقايع را تماشا می کردند و خيلی از آنها افسوس می خوردند و با تعجب به کارهای اين لباس شخصی ها نگاه می کردند.

قم با بيش از يک ميليون و نيم جمعيت، از حضور و عملکرد تعدادی معدود که با سازماندهی، به مراجع و علما اهانت می کنند، همواره بيزاری جسته است.

در بين لباس شخصی ها تعدادی طلبه نيز به چشم می خورد که يکی از آنها مدام ديگران را به شعار دادن و حمله به دفتر آقايان تشويق می کرد. اين در حالی بود که چراغ های دفاتر آقايان خاموش بود و ظاهراً کسی در آنها نبود.

گزارشهای رسيده از قم حاکی است که اين لباس شخصی ها که هميشه در تجمعات اينچنينی حضور دارند برای مردم قم آشنا هستند. خيلی از آنها دارای کارت فعال بسيج می باشند و تعدادی ازآنها هم در استخدام اطلاعات سپاه و وزارت اطلاعات هستند. اکثر آنها مجهز به اسپری فلفل، باتوم های کوچک، بی سيم ودر برخی موارد اسلحه کوچک می باشند. آنها برای تجمعات اينچنينی بوسيله مسئولانشان سريعاً فراخوانده می شوند.

يکی از شاهدان عينی به خبرنگار ما گفت که اين افراد همان کسانی هستند که در جريان مراسم آيت الله منتظری نيز مردم را بازداشت می کردند.

وی افزود: حتی خود من در چهلم آيت الله منتظری شاهد بودم که آنها جوانان را بازداشت و به خانه های اطراف دفتر آيت الله منتظری که در اختيار اطلاعات سپاه است می بردند.

برخی از اين افراد روی ديوار حسينيه مرحوم آيت الله منتظری با اسپری سبزشعارهايی از جمله مرگ بر منافق، مرگ بر ضد ولايت فقيه يا علی سيد علی و همچنين با اسپری سياه تابلوی دفتر آيت الله صانعی را سياه کردند وبر روی ديوار حسينيه ايشان شعارهايی چون مرگ بر صانعی ضد ولايت نوشتند.

همچنين در اطراف اين دو بيت همزمان با تجمع، گروه های فشار پاره های آجر وسنگ آماده کرده بودند تا به محض خروج کروبی، که برای ديدار با آيت الله صانعی به قم سفر کرده بود، و در آن زمان در خانه ايشان حضور داشت، به وی حمله ور شوند.


سفر محرمانه رهبری به قم

قبل از ظهر شنبه ۲۲ خرداد رهبری برای زيارت حرم حضرت معصومه به قم مشرف شد. ره آورد سفر ايشان برداشته شدن تخته نشان آرامگاه مرجع فقيد آيت الله منتظری بود، مبادا ايشان با ديدن قبر استادشان بياد فجايعی بيفتند که در حق آيت الله منتظری روا داشتند و ناراحت شوند. به گفته سعيد منتظری بعد از بازگشت مقام رهبری هم اين تخته به جای خود برگردانده نشد. الان قبر آيت الله منتظری همانند قبر ائمه بقيع (ع) بی نشان است.

به گفته سعيد منتظری به برکت قدوم مقام رهبری جو قم متشنج شد. ابتدا قبل از ظهر يکشنبه بيت آيت الله صانعی محاصره شد. خودرو حجت الاسلام مهدی کروبی که برای ملاقات با آيت الله صانعی به قم آمده بود مورد حمله قرار گرفت. لباس شخصی ها شعار می دادند شهر مقدس قم جای منافقين نيست. الآن آقايان صانعی و کروبی در محاصره لباس شخصی ها در بيت آقای صانعی محصورند.

گفته می شود در اين سفر که دومين سفرآقای خامنه ای به قم طی دو هفته گذشته می باشد، وی با تنی چند از علما از جمله آيات سبحانی و جوادی آملی ديدار کرد.


ارسال به بالاترین | ارسال به فیس بوک | نسخه قابل چاپ | بازگشت به بالای صفحه | بازگشت به صفحه اول 



















Copyright: gooya.com 2016