دوشنبه 24 خرداد 1389   صفحه اول | درباره ما | گویا


گفت‌وگو نباشد، یا خشونت جای آن می‌آید یا فریبکاری، مصطفی ملکیان

مصطفی ملکیان
ما فقط با گفت‌وگو می‌توانیم از خشونت و فریبکاری رهایی پیدا کنیم. در جامعه هر مساله‌ای از سه راه رفع می‌شود، یکی گفت‌وگوست، یکی خشونت و دیگر فریبکاری. اگر در جامعه گفت‌وگو تعطیل شود دو رقیبی که جای آن را می‌گیرند، خشونت و فریبکاری هستند ... [ادامه مطلب]


بخوانید!
پرخواننده ترین ها

فيلترينگ تمامی وبلاگ های وردپرس دات کام در ايران، هرانا

خبرگزاری هرانا - تمامی وبلاگ های ميزبانی شده در سرويس وردپرس دات کام از ظهر يکشنبه ۲۳ خرداد ماه در داخل ايران بدون توجه به محتوای آنها فيلتر شده اند .

به گزارش وبلاگ نيوز، بررسی بازتاب های اين موضوع در وبلاگستان اين طور نشان می دهد که احتمالا مسدود شدن وبلاگ های وردپرسی اشتباه نبوده و بر اساس تصميم کميته تعيين مصاديق جرايم اينترنتی (کميته فيلترينگ) انجام شده است.



تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 


بعد از فيلترينگ سايت های پر طرفدار از جمله فيس‌بوک اين بار سايت وردپرس با تمامی امکانات و سرويس هايش به ليست بلند بالای فيلتر اضافه شد.

ورد پرس يکی از ميزبانان وبلاگ نويسان ايرانی است بعد از عمل غيرحرفه ای بلاگفا در جهت مسدود کردن وبلاگ ها و در نتيجه از بين رفتن محتويات آن بسياری از وبلاگ نويسان اقدام به انتقال وبلاگ خود به سرويس های غير ايرانی از جمله ووردپرس می کردند همچنين وورد پرس به علت داشتن امکانات صوتی و تصويری به صورت رايگان و با کيفيتی مناسب نياز کار بران را به راحتی برآورده می‌کند (برخلاف ميزبانان ايرانی که استفاده از اين امکانات شما را به سايت ديگری وابسته می‌کنند) شايد اين دو علت عمده کاهش استقبال وبلاگ نويسان از سرويسهای وبلاگ وطنی شده و مخابرات اين بار دست به فيلتر کردن سايت وورد پرس کرده است تا آن را از دسترس مستقيم کاربران ايرانی خارج کرده باشد.

موضوع فيلترينگ در ايران حرف تازه ای نيست هرروز شايد صدها سايت و وبلاگ در ليست فيلتر مخابرات قرار می‌گيرند و به ليست طويل فيلترينگ اضافه می شوند، به موازات اين سيستم عريض و طويل دولتی، انواع فيلترشکن ها جهت دور زدن محدوديت بوجود آمده ايجاد می شوند و برای همين است که اکثر کاربران نت در ايران در کنار ديگر نرم افزار های کاربردی مورد نياز، به يکی از شيوه های شکستن فيلتر آشنا هستند و در واقع اين کار پر زحمت و پر هزينه مخابرات را با کمترين زحمت و ساده ترين روش جبران می‌کنند .


ارسال به بالاترین | ارسال به فیس بوک | نسخه قابل چاپ | بازگشت به بالای صفحه | بازگشت به صفحه اول 



















Copyright: gooya.com 2016