دوشنبه 24 خرداد 1389   صفحه اول | درباره ما | گویا


گفت‌وگو نباشد، یا خشونت جای آن می‌آید یا فریبکاری، مصطفی ملکیان

مصطفی ملکیان
ما فقط با گفت‌وگو می‌توانیم از خشونت و فریبکاری رهایی پیدا کنیم. در جامعه هر مساله‌ای از سه راه رفع می‌شود، یکی گفت‌وگوست، یکی خشونت و دیگر فریبکاری. اگر در جامعه گفت‌وگو تعطیل شود دو رقیبی که جای آن را می‌گیرند، خشونت و فریبکاری هستند ... [ادامه مطلب]


بخوانید!
پرخواننده ترین ها

اظهارات مشايی درباره ورود خواننده‌های خارج از کشور به داخل کشور، طرح عفاف و حجاب، شکايت از قاليباف و تغييرات در دولت، ايلنا

- در بين اعضای دولت اين شبهه وجود دارد که قوه قضائيه به طور معمول در رابطه با شکايت از قاليباف عمل نکرده است
- هيچ تغييری را در رده بالای مديريتی در دولت نداريم
- ايرانيان مقيم خارج از کشور برای ورود به کشور از هيچکس نبايد اجازه بگيرند.


ايلنا:رئيس دفتر رئيس‌جمهور تاکيد کرد: ايرانيان خارج از کشور برای ورود به کشور از هيچکس و هيچ‌جا نبايد اجازه بگيرند.
به گزارش خبرنگار ايلنا، اسفنديار رحيم‌مشايی در جمع خبرنگاران در پاسخ به سوالی در خصوص سرانجام شکايت دولت از قاليباف در مورد امور شهری اظهار داشت: تا جايی که ما پيگيری کرديم قوه قضائيه پيگيری خاصی در اين زمينه انجام نداده است و در بين اعضای دولت اين شبهه وجود دارد که قوه قضائيه به طور معمول در رابطه با اين پرونده عمل نکرده است و ما هيچ علامت و نشانه‌ای از پيگيری اين موضوع در قوه قضائيه سراغ نداريم و اگر چيزی هست اعلام کنند تا مردم بدانند.



تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 


وی در پاسخ به سوالی در خصوص احيای معاونت اجرايی در نهاد رياست‌جمهوری گفت: معاونت اجرايی اصلا از بين نرفته بود که بخواهد احيا شود و من اين موضوع را بارها توضيح دادم که معاونت اجرايی چون حوزه عملکردش با معاونت اول و دفتر رئيس‌جمهور تداخلاتی داشته لذا نظر رئيس‌جمهور اين بوده که موقتا معاونت اجرايی منصوب نشود تا از نظر تشکيلات تفکيک وظايف صورت گيرد و بعد اقدام شود.
مشايی ادامه داد: در حال حاضر بر روی اين تشکيلات کار انجام می‌شود و انشاءالله معاونت اجرايی را خواهيم داشت اما کسی برای اين معاونت کانديدا نشده است.
وی در مورد تغييرات در دولت نيز گفت: حرف‌هايی که در مورد تغييرات در رسانه‌ها مطرح می‌شود هيچکدام صحت ندارد و ما هيچ تغييری را در رده بالای مديريتی در دولت و در هيچ بخشی نداريم.
رئيس دفتر رئيس‌جمهور در خصوص ورود خواننده‌های خارج از کشور به داخل کشور و اينکه گفته می‌شود با مجوز وی اين کار صورت گرفته است گفت: سوال شما دو بخش دارد اينکه من مجوز دادم بنده اصلا مسوول اين کار نيستم اما اينکه شخصی ايرانی بخواهد فعاليتی در داخل و خارج از کشور داشته باشد مطابق با چارچوب و قوانين آزاد است و مشکلی نداريم.
وی در پاسخ به اين سوال که آيا اطلاعی از ورود اين افراد داريد گفت: من اطلاع ريزی ندارم وليکن سوال شما را به صورت کلی جواب دادم.
مشايی ادامه داد: فعاليت هنری در همه بخش‌ها از جمله موسيقی برای همه هنرمندان در داخل و خارج از کشور و در چارچوب قوانين آزاد است.
مشاور ارشد رئيس‌جمهور ادامه داد: برگشت به ايران برای هيچ‌کس مشکلی ندارد مگر جرمی انجام شده باشد و آن جرم تعقيب قضايی شده باشد و قانونا ورود به کشور قابل منع نيست خروج از کشور هم همينطور است به شرط آنکه حکمی از دستگاه قضايی برای کسی صادر شده باشد و ممنوعيت خروج قانونی داشته باشد.
مشايی در تشريح اين گفته خود ادامه داد: مثلا هيات مديره يک شرکت دولتی به جهت تعهداتی که دارد بدون اذن نمی‌تواند از کشور خارج شود و يا مامورين دستگاه‌های نظامی برای خروج از کشور بايد اذن بگيرند و اگر کسی هم به نحوی از نظر قضايی حکمی برايش صادر شده باشد بايد حتما در حکمش آمده باشد در غير اين صورت ورود و خروج از کشور برای همه اتباع ايرانی آزاد است.
مشايی تاکيد کرد: ايرانيان مقيم خارج از کشور برای ورود به کشور از هيچکس و هيچ‌جا نبايد اجازه بگيرند و اتباع ساير کشورها برای ورود به کشورمان بايد رواديد بگيرند.
وی در پاسخ به سوالی در خصوص انتقادات شب گذشته رئيس‌جمهور نسبت به اجرای طرح حجاب و عفاف تصريح کرد: ايشان دو بحث داشته‌اند يکی در مورد نحوه عمل و اقدام و يکی راجع به نوع اقدام است. ايشان توضيح دادند اينکه از کسی سوال کنند شما با هم چه نسبتی داريد رئيس‌جمهور اصل اين کار را قبول ندارد.
مشايی تصريح کرد: اما راجع به برخورد با مفاسد اجتماعی بحث ديگری است چراکه عمده آن سازمان‌يافته است و نيازمند کار اطلاعاتی است و اطلاعاتی مبنی بر تلاش‌های سازمان‌يافته که با حمايت‌های خارج از مرز برای توسعه فساد در جامعه و زير سوال بردن ارزش‌های اجتماعی در جامعه وجود دارد.
مشايی با انتقاد از نحوه برخورد با مزاحمين نواميس مردم تصريح کرد: اينکه با انتشار عکس و ماشين افراد می‌خواهند برخورد با مزاحمين نواميس مردم را نشان دهند خود اشاعه فساد است و بايد به نحوی عمل کنيم که اين اتفاق نيفتد چراکه اشاعه فساد اعتبار جامعه را زير سوال می‌برد و چون جنس اين کار فرهنگی است مجری آن بايد آشنا و مشرف به کار فرهنگی باشد وگرنه نتيجه معکوس خواهيم گرفت.
رئيس‌دفتر رئيس‌جمهور در پايان تاکيد کرد: در مسائل اخلاقيات دستور مراعات داريم و در برخورد با تخلفات افراد هم نبايد به گونه‌ای عمل شود که قباحت آن کار ريخته شود و اثر معکوس بگذارد.


ارسال به بالاترین | ارسال به فیس بوک | نسخه قابل چاپ | بازگشت به بالای صفحه | بازگشت به صفحه اول 



















Copyright: gooya.com 2016