چهارشنبه 26 خرداد 1389   صفحه اول | درباره ما | گویا


گفت‌وگو نباشد، یا خشونت جای آن می‌آید یا فریبکاری، مصطفی ملکیان

مصطفی ملکیان
ما فقط با گفت‌وگو می‌توانیم از خشونت و فریبکاری رهایی پیدا کنیم. در جامعه هر مساله‌ای از سه راه رفع می‌شود، یکی گفت‌وگوست، یکی خشونت و دیگر فریبکاری. اگر در جامعه گفت‌وگو تعطیل شود دو رقیبی که جای آن را می‌گیرند، خشونت و فریبکاری هستند ... [ادامه مطلب]


بخوانید!
پرخواننده ترین ها

ادامه يافتن شکنجه های زندانيان بی دفاع در بند يک زندان گوهردشت کرج، فعالين حقوق بشر و دمکراسی

بنابه گزارشات رسيده به "فعالين حقوق بشر و دمکراسی در ايران" شکنجه ،اذيت و آزار وفشارهای قرون وسطائی عليه زندانيان بند ۱ زندان گوهردشت کرج ادامه دارد.

در طی چند هفته گذشته شکنجه های غير انسانی،اذيت و آزار زندانيان اسير در بند۱ زندان گوهردشت کرج ادامه دارد.زندانيان بی دفاع و اسير در سلولهای انفرادی معروف به سگدونی تحت شکنجه های وحشيانه قرار دارند.زندانيان در گرمای زياد از داشتن آب ساعتها محروم می باشند و در صورت زدن درب سلول و تقاضای آب نوشيدنی به آنها دست بند ،پابند و چشم بند زده و به سلول شکنجه برده می شوند. آنها مدت طولانی تحت شکنجه های وحشيانه قرار می گيرند. شکنجه ها با باتونهای برقی و معمولی صورت می گيرد. زندانيان که در روزهای گذشته در سلولهای انفرادی تحت شکنجه های وحشيانه جسمی قرار گرفتند عبارتند از؛ حسن شريفی،قيصر اسماعيلی،جواد زارع،احد فتحيان ( در اثر شکنجه بينی او شکسته شده است) ، سامان محمدی و تعدادی زياد ديگری می باشند.



تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 


کرمانی و فرجی رئيس و معاون اطلاعات زندان اکثر اوقات در شکنجه گاه بند ۱ حضور دارند و با حسن آخريان رئيس بند ۱ زندان گوهردشت کرج که معتاد به مواد مخدر معروف به شيشه می باشد و همراه با افسران پاسدار ميرزا آقايی،شيرخوانی،محمدی و زينعلی زندانيان بی دفاع و اسير که به آنها دست بند و پابند و چشم بند زده اند مدت طولانی تحت شکنجه های وحشيانه خود قرار می دهند .کرمانی و حسن آخريان افرادی درنده خو و وحشی هستند و در شکنجه و جنايت هيچ مرزی را نمی شناسند. اين دو جنايتکار عليه بشريت با دست باز و بدون هيچگونه مانعی اقدام به قتل و شکنجه در زندان می کنند.

از طرفی ديگر زندانيان سالنهای ۱ و ۳ بند ۱ زندان گوهردشت تقريبا هر روز به محوطه زندان برده می شوند و در گرمای زياد و در معرض تابش شديد خورشيد از ساعت ۰۹:۰۰ تا ۱۶:۰۰ نگه داشته می شوند. آنها در طی اين مدت از داشتن آب نوشيدنی و غذا و استفاده از سرويسهای بهداشتی محروم هستند.کسانی که در اثر شکنجه های وحشيانه در آگاهی کرج و يا سلولهای انفرادی دچار معلوليت شده اند و نياز به مراقبت شديد پزشکی دارند در آن شرايط قرار داده می شوند.

همچنين در هفته های اخير گارد زندان بصورت مستمر به سلولهای زندانيان يورش می برند و آنها را مورد ضرب وشتم و اذيت قرار می دهند و حداقل امکانات آنها را تخريب می کند و يا با خود می برند.گارد زندان حتی اقدام به تخريب پنکه ها در سلولها ی زندانيان می زند.يورش گارد زندان توسط کرمانی و فرجی و حسن آخريان سازماندهی می شود.

شکنجه و فشار و اذيت وآزار زندانيان باعث شده است که زندانيان بصورت متحد و يگپارچه در مقابل اعمال وحشيانه و غير انسانی آنها به مقاومت برخيزند. تعدادی از زندانيان که در باندهای مافيايی حذف فيزيکی ساير زندانيان و پخش مواد مخدر شرکت داشته اند از اين باندهای مافيايی خارج شده اند و به همبنديان خود پيوسته اند و تا حد زيادی بساط جاسوسی و خبر چينی از بند بر چيده شده است. مقاومت زندانيان با آزادی سازی کامل بند، شکل دادن اعتصاب غذای جمعی و مقابله با اعمال وحشيانه شکنجه گران ابعاد تازه ای به خود گرفته است. اين مسئله باعث شده است که اقدامات سرکوبگرانه را تا حد زيادی خنثی کنند و شکنجه گران را مايوس و مستاصل نمايند.

جنايتکاران عليه بشريت که در اين زندان در قتل و شکنجه و ايجاد شرايط قرون وسطائی نقش دارند عبارتند از ؛ علی حاج کاظم رئيس زندان،علی محمدی معاون زندان،کرمانی رئيس اطلاعات زندان ، فرجی معاون اطلاعات زندان،حسن آخريان رئيس بند۱ ،محمود مغنيان رئيس بند ۴ ،گرامی رئيس بند ۳ ، افسران پاسدار ميرزا آقايی،زينعلی و ... می باشند.


ارسال به بالاترین | ارسال به فیس بوک | نسخه قابل چاپ | بازگشت به بالای صفحه | بازگشت به صفحه اول 



















Copyright: gooya.com 2016