چهارشنبه 26 خرداد 1389   صفحه اول | درباره ما | گویا


گفت‌وگو نباشد، یا خشونت جای آن می‌آید یا فریبکاری، مصطفی ملکیان

مصطفی ملکیان
ما فقط با گفت‌وگو می‌توانیم از خشونت و فریبکاری رهایی پیدا کنیم. در جامعه هر مساله‌ای از سه راه رفع می‌شود، یکی گفت‌وگوست، یکی خشونت و دیگر فریبکاری. اگر در جامعه گفت‌وگو تعطیل شود دو رقیبی که جای آن را می‌گیرند، خشونت و فریبکاری هستند ... [ادامه مطلب]


بخوانید!
پرخواننده ترین ها

احمدی‌نژاد از شرايط جديد گفت‌وگو با برخی کشورهای جهان خبر داد، ايلنا

احمدی‌نژاد: ملت ايران اهل گفتگو، منطق و احترام است اما امروز به واسطه بداخلاقی‌هايی که عده‌ای در اين راستا انجام داده‌اند شرايطی برای گفتگو داريم که به زودی آن‌را اعلام خواهيم کرد


ايلنا:رئيس جمهور با اشاره به قطعنامه اخير شورای امنيت عليه ايران از شرايط جديد گفت‌وگو با برخی کشورهای جهان خبر داد و تاکيد کرد که به زودی اين شرايط را اعلام خواهد کرد.
به گزارش ايلنا، محمود احمدی‌نژاد ظهر امروز در اجتماع پرشور مردم استان چهارمحال و بختياری با اشاره به اهداف صدور قطعنامه اخير عليه ملت بزرگ ايران، اظهار داشت: اولين هدف از انتشار اين قطعنامه اين بود که رژيم صهيونيستی را که ابزار جنايات و عامل توطئه طلبی آنها بر منطقه و جهان است را از زير فشار سنگين افکار عمومی دنيا خارج کنند، اما بايد بدانند ملت ايران و ملت های آزاده جهان هوشيار هستند و پاسخ جنايت‌های اين رژيم را خواهند داد.



تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 


وی با تاکيد بر اينکه رژيم صهيونيستی به پايان راه رسيده است، گفت: قدرت‌های زورگو خيال کرده‌اند که می‌توانند با اقداماتی مانند انتشار قطعنامه عليه ملت ايران اين رژيم را نجات دهند در حالی که باز هم در اشتباه‌اند چرا که چنين اقداماتی مرگ ننگين اين رژيم جعلی را هر چه بيشتر جلو خواهد انداخت.

ملت ايران ارزشی برای اين قطعنامه قائل نيست
رييس جمهور هدف ديگر انتشار قطعنامه عليه ملت ايران را دفاع قدرت های زورگو از موجوديت خودشان دانست و گفت: تصوير کلی اين قطعنامه نشان می دهد که آن را برای دفاع از ساختارها و نظم ظالمانه جهانی تنظيم و منتشر کرده‌اند، از اين رو ملت ايران برای چنين قطعنامه هايی ارزشی قائل نيست و راه خودش را ادامه خواهد داد.
احمدی‌نژاد با تاکيد بر اينکه ساختار شورای امنيت در همه بخش‌ها با شکست مواجه شده است، اظهار داشت: ساختار ظالمانه و تبعيض آلود شورای امنيت نه تنها نتوانسته عدالت و امنيت رادر جهان برقرار کند بلکه به عنوان ابزار دست آمريکا عليه ملت‌های آزاده خواه و عدالت طلب به کار برده می‌شود.
رييس جمهور تاکيد کرد: بی‌ترديد آنها با تصميمات فاقد اعتبار و تلاش های مذبوحانه آمريکا قادر نخواهند بود برای شورای امنيت ذره‌ای اعتبار کسب کنند.
وی قطعنامه شورای امنيت عليه ملت ايران را فاقد ارزش و اعتبار دانست و گفت: هر دولتی در هر گوشه‌ای از دنيا بخواهد به بهانه اين قطعنامه ذره‌ای از حقوق ملت ايران را ضايع کند، ملت ايران حق اقدام متقابل و قاطع را برای خود محفوظ می داند.

با چماق تهديد نمی‌توانيد از ملت ايران امتياز بگيريد
احمدی‌نژاد هدف ديگر انتشار قطعنامه عليه ملت ايران را امتيازگيری و گفت‌وگو از موضع بالا با ملت ايران دانست و گفت: امروز قدرت‌های زورگو راهی جز گفتگو با ملت ايران ندارند از اين رو می‌خواهند به زعم خود با انتشار قطعنامه دست برتر را در گفتگو با ملت ايران داشته باشند، اگر چه ملت ايران اهل گفتگو و منطق است اما بايد بدانند امروز ديگر شرايط گفتگو با گذشته تغيير کرده است، آنها اگر خيال می‌کنند با در دست گرفتن چماق تهديد می‌توانند از ملت ايران امتياز بگيرند، بايد آگاه باشند که در چنين صورتی مشت ملت ايران همه چماق‌های آنها را در هم خواهد کوبيد و تجربه نيز نشان داده که ملت ايران در چنين مواردی به گونه‌ای عمل می کند که همه دشمنان را به پشيمانی وا می‌دارد.
رييس جمهور تصريح کرد: ملت ايران اهل گفتگو، منطق و احترام است اما امروز به واسطه بداخلاقی‌هايی که عده‌ای در اين راستا انجام داده‌اند شرايطی برای گفتگو داريم که به زودی آن‌را اعلام خواهيم کرد.

بيانيه تهران سرشار از عدالت، صلح و دوستی است
احمدی‌نژاد در ادامه بيانيه تهران را افتخار ملت ايران و همه آزادی خواهان دانست و اظهار داشت: اين بيانيه سرشار از عدالت ، صلح ، دوستی ، منطق و پايبندی به قانون است ، ملت ايران پايبندترين ملت‌ها به قانون است و بيشترين همکاری را با آژانس بين‌المللی انرژی اتمی داشته است و در اين مسير حتی بداخلاقی‌های مدير کل آژانس را که تحت فشار آمريکا انجام می شد ناديده گرفته و به حساب مقررات جهانی نگذاشته است. اما دنيا بايد بداند دوران اينکه عده‌ای چماقی بلند کنند و بخواهند امتيازی از ملت ايران بگيرند به پايان رسيده و آنان آرزوی گرفتن سرسوزنی امتياز از حقوق ملت ايران را به گور خواهند برد.
وی در پايان تاکيد کرد: ملت ايران با نام خدا و در راه خدا حرکت کرده و امروز جزء عزيزترين و قدرتمندترين ملت‌های جهان است.


ارسال به بالاترین | ارسال به فیس بوک | نسخه قابل چاپ | بازگشت به بالای صفحه | بازگشت به صفحه اول 



















Copyright: gooya.com 2016