پنجشنبه 27 خرداد 1389   صفحه اول | درباره ما | گویا


گفت‌وگو نباشد، یا خشونت جای آن می‌آید یا فریبکاری، مصطفی ملکیان

مصطفی ملکیان
ما فقط با گفت‌وگو می‌توانیم از خشونت و فریبکاری رهایی پیدا کنیم. در جامعه هر مساله‌ای از سه راه رفع می‌شود، یکی گفت‌وگوست، یکی خشونت و دیگر فریبکاری. اگر در جامعه گفت‌وگو تعطیل شود دو رقیبی که جای آن را می‌گیرند، خشونت و فریبکاری هستند ... [ادامه مطلب]


بخوانید!
پرخواننده ترین ها

حمله به دفاتر مراجع شيعه در قم را محکوم می کنيم، هيات اجرائی سازمانهای جبهه ملی ايران در خارج از کشور

تهديدها و توهين هائی که در حمله طلاب بسيجی به دفتر آيت الله العظمی صانعی و دفتر آيت الله العظمی منتظری و برخورد به شيخ الاسلام کروبی و حسن خمينی صورت گرفت، امری است که تا کنون در کشورما سابقه نداشته است. حتی با شيخ فضل الله نوری که هيات علما فتوای دار زدن او را دادند نيز بی احترامی ننمودند. رضا شاه با تمام در افتادن با مراجع روحانی و کنار گذاردن ايشان از امور عدليه، آموزش و پرورش و حتی برقراری بی حجابی اجباری، از چوب زدن توليت در صحن حرم حضرت معصومه در قم که بگذريم، و او هم روحانی نبود، احترام مراجع روحانی و آيات عظام، بخصوص آقاشيخ عبدالکريم حائری را بسيار نگاهداشت. اينگونه برخوردها اولين بار با رفتار زننده آقای خمينی با آيت الله شريعتمداری پيش آمد که باز تا اين مرحله پيش نرفت و حريم خانه و محل تدريس ايشان را نشکستند. اوباشی که تحت نام «طلاب بسيجی» در اين حملات گسترده شرکت دارند، در حقيقت نفوذ و حرمت روحانيت غير دولتی و استقلال حوزه علميه قم را نشانه گرفته اند. که در مجموع اين رفتار پايه احترام به تمام روحانيون از جمله ګروه بقدرت رسيدگان را هم در آينده در بر خواهد گرفت. و بيجهت نيست که بعد از اين حمله وحشيانه برخی از روحانيون طراز بالای طرفدار حکومت هم باين حمله اعتراض نموده اند.



تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 


خامنه ای و مافيای دستگاه او تصميم دارند کنترل مراجع مذهبی و حوزوی را بطور کامل در اختيار خود داشته باشند. و اگر تطميع و وابسته ساختن حوزه ممکن نشد، آن نيت را با ارعاب و توهين و تهديد به کرسی بنشانند. رفتاری که تا بحال از طرف هيچ حکومتی در ايران سابقه نداشته است.

هدف دولت کودتائی خامنه ای - پاسداران و عوامل آنها گسترش سلطه بر همه فعاليت های دينی و حوزوی ميباشد. دولتی کردن دين و مذهب که با بسيج مداحان حکومتی و ايجاد يک ساختار موازی در برابر روحانيت و وعاظ در سراسر کشور صورت گرفته، قصد دارد روحانيون بسيجی را جانشين روحانيون حوزه علميه قم سازد تا از اين راه بافت روحانيت شيعه از طريق نسل جديد طلاب و روحانيت نظامی- امنيتی که با راس قدرت در ارتباط است، عوض شود. آقای منتظری در صحبت های آخری خود با ابراز نګرانی از سياست ايجاد روحانيت دولتی که خلاف سنت در مذهب شيعه بوده، انتقاد و اعتراض نموده است.

سال هاست که نسلی از روحانيون دست پرورده در محافلی چون مدرسه حقانی، مؤسسه امام خمينی که مربوط به مصباح يزدی است و تيپ امام صادق آموزش می بينند تا بجای روحانيت سنتی، مديريت حوزه های علميه و ائمه جماعات را عهده دار شوند. عواملی چون جنتی – يزدی – مصباح يزدی – نوری همدانی و طلاب بسيجی عوامل اجرائی اين طرح ميباشند.

زمانيکه رهبران ملی در بهمن ماه ۱۳۵۷ هشدار می دادند، دين و حکومت بايد جدا باشند و بر استقلال حوزه علميه قم تاکيد داشتند، چنين روزی را پيش بينی می کردند.

ما در عين پافشاری بر اصل درست جدائی دين از حکومت چنين فجايعی را بعنوان اقدامی ضد دمکراتيک و ضد حقوق بشر، قويا محکوم می نمائيم.

هيات اجرائی سازمانهای جبهه ملی ايران در خارج از کشور
مهندس کامبيز قائم مقام ـ مهندس بهمن مبشری - دکتر همايون مهمنش

بيست و ششم خرداد ۱۳۸۹ برابر شانزدهم ژوئن ۲۰۱۰
info@iranazad.info
http://www.iranazad.info/


ارسال به بالاترین | ارسال به فیس بوک | نسخه قابل چاپ | بازگشت به بالای صفحه | بازگشت به صفحه اول 



















Copyright: gooya.com 2016