شنبه 5 تیر 1389   صفحه اول | درباره ما | گویا


گفت‌وگو نباشد، یا خشونت جای آن می‌آید یا فریبکاری، مصطفی ملکیان

مصطفی ملکیان
ما فقط با گفت‌وگو می‌توانیم از خشونت و فریبکاری رهایی پیدا کنیم. در جامعه هر مساله‌ای از سه راه رفع می‌شود، یکی گفت‌وگوست، یکی خشونت و دیگر فریبکاری. اگر در جامعه گفت‌وگو تعطیل شود دو رقیبی که جای آن را می‌گیرند، خشونت و فریبکاری هستند ... [ادامه مطلب]


بخوانید!
پرخواننده ترین ها

رجانيوز: ناکامی علی ‌مطهری در کنارزدن حداد از رياست ‌کميسيون‌ فرهنگی و فحاشی به ‌رسايی

علی مطهری که رفتارهای پرخاشگرانه وی در طی روزهای اخير به‌طور قابل توجهی رو به افزايش است، در جلسه روز سه‌شنبه هفته گذشته کميسيون فرهنگی نيز پس از ناکامی در متقاعد کردن اعضا در کنار زدن غلامعلی حدادعادل از رياست کميسيون ادبيات غيرمحترمانه و همراه با فحاشی را به‌کار برده است.

به گزارش رجانيوز، در جلسه روز سه‌شنبه کميسيون فرهنگی که به انتخاب رئيس و اعضای هيئت رئيسه کميسيون برای دوره يک‌ساله سوم مجلس هشتم اختصاص داشت، مطهری برای کانديدا نشدن دکتر حدادعادل تلاش زيادی کرد.

وی در اين جلسه گفت که اگر حدادعادل کانديدا شود، کس ديگری کانديدا نمی‌شود و عملاً انتخاباتی برگزار نمی‌شود.



تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 


مطهری در اين جلسه اصرار داشت که حدادعادل کانديدای رياست نشود و يکی ديگر از اعضا کانديدا شود و تد:يد می‌کرد که اگر کسی کانديدا نشد، خودم کانديدا می‌شوم. وی در پاسخ به برخی اعضای کميسيون که به او گفتند شما فارغ از کانديداتوری آقای حدادعادل، کانديدا شويد، گفت که رقابت با حضور حداد معنا ندارد.

مطهری در خصوص دليل مخالفت خود با رياست حدادعادل بر کميسيون فرهنگی گفت که وی صلح کل است و اهل تعامل با همه از جمله دولت است. او ادامه داد که کميسيون فرهنگی فشل شده و علت آن هم رياست حدادعادل است.

حدادعادل در واکنش به اين اظهارات مطهری گفت: آقای مطهری من عيب و ايراد زيادی دارم ولی اين مواردی را که گفتيد، جزء ايرادهای خود نمی‌دانم.

وی با يادآوری مواضع خود در قبال جريان فتنه و بيان اينکه از روشنگری در مقابل اين جريان کوتاه نيامده است، افزود که علی‌رغم برخی انتقاداتی که به دولت دارد، حمايت از آن در جريان انتخابات را وظيفه خود دانسته و معتقد است کار درستی کرده است.

در ادامه اين جلسه، تعداد ديگری از اعضای کميسيون فرهنگی مجلس از برخورد مطهری با حدادعادل انتقاد کردند.

بهروز جعفری ضمن انتقاد از رفتار و گفتار مطهری، از عملکرد کميسيون فرهنگی و رئيس آن يعنی دکتر حدادعادل دفاع کرد و مواردی از دستاوردهای کميسيون فرهنگی را يادآوری کرد.

همچنين حجت‌الاسلام يحيی‌زاده نيز از مطهری به‌دليل نوع برخوردش با حدادعادل انتقاد کرد.

در ادامه اين جلسه، حجت‌الاسلام رسايی اين موضوع را يادآوری کرد که دو سال قبل برای رياست مجلس ما به آقای لاريجانی رأی داديم ولی يک بار هم آقای حداد حتی با چشمش از ما نپرسيد چرا اين کار را کرديد، ولی آقای لاريجانی که امسال در انتخابات رئيس مجلس، ۴۴ رأی سفيد آورد، تاکنون بيش از ده بار است که افراد و رسانه‌های نزديک به او مصاحبه کرده و خبر می‌زنند که بايد معلوم شود اين ۴۴ نفر چه کسانی بودند.

رسايی با تأکيد بر اينکه اين تفاوت شخصيت‌ها است که ارزش انسان‌ها را روشن می‌کند، گفت: به‌نظر می‌رسد کنار زدن آقای حداد از رياست کميسيون فرهنگی جزء تصمميات محفلی است که به آقای مطهری سپرده شده است.

بعد از سخنان رسايی، مطهری گفت: برخی از همين آقايانی که الآن از آقای حدادعادل دفاع می‌کنند، وقتی من با آن‌ها جلسه خصوصی گذاشتم و از عملکرد کمسيسيون فرهنگی انتقاد کردم، اظهارات من را تأييد کردند.

وی به يحيی‌زاده اشاره کرد که وی نيز با ناراحتی اظهارات مطهری را تکذيب کرد.

در ادامه جلسه، ‌رسايی خطاب به مطهری گفت آقای يحيی‌زاده می‌خواسته شما را امتحان کند که علی مطهری در واکنش به اين جمله رسايی، با لحن بی‌ادبانه‌ای گفت: "خفه‌شو مرتيکه"

هنگامی که رسايی به اين ادبيات مطهری انتقاد کرد و گفت اين چه بی‌ادبی است و چه معنی دارد؟ مطهری بار ديگر همان جمله اهانت‌آميز را تکرار کرد.

رسايی در واکنش گفت: اگر امثال ما خفه می‌شديم که وضعيت شما اينگونه مشهود نمی‌شد که برای بار سوم هم مطهری همان جمله را تکرار کرد.

رسايی اظهار داشت: شما يک بار در مناظره با آقای کوچک‌زاده خودت را بزرگ‌زاده خواندی و گفتی کوچک‌زاده‌ها با بزرگ‌زاده‌ها در نيفتند و الآن هم با اين حرف‌ها ثابت کردی آدم کوچکی هستی.

گفتنی است صبح روز سه‌شنبه نيز علی مطهری در صحن مجلس با حدادعادل مجادله لفظی و به وی توهين کرده بود.

مطهری روز چهارشنبه هم در صحن علنی مجلس به حجت‌الاسلام حسينيان و دکتر کوچک‌زاده توهين کرده بود.

افزايش پرخاشگری‌های علی مطهری به افرادی که نظرات مخالف وی دارند، طی هفته‌های اخير نگران کننده شده و به نظر می‌رسد بيت مکرم شهيد مطهری برای جلوگيری از آسيب زدن اين رفتارهای ناشايست به اين بيت مکرم بايد برای کنترل اين نماينده تدابيری بيانديشند.


ارسال به بالاترین | ارسال به فیس بوک | نسخه قابل چاپ | بازگشت به بالای صفحه | بازگشت به صفحه اول 



















Copyright: gooya.com 2016