یکشنبه 6 تیر 1389   صفحه اول | درباره ما | گویا


گفت‌وگو نباشد، یا خشونت جای آن می‌آید یا فریبکاری، مصطفی ملکیان

مصطفی ملکیان
ما فقط با گفت‌وگو می‌توانیم از خشونت و فریبکاری رهایی پیدا کنیم. در جامعه هر مساله‌ای از سه راه رفع می‌شود، یکی گفت‌وگوست، یکی خشونت و دیگر فریبکاری. اگر در جامعه گفت‌وگو تعطیل شود دو رقیبی که جای آن را می‌گیرند، خشونت و فریبکاری هستند ... [ادامه مطلب]


بخوانید!
پرخواننده ترین ها

بادامچيان: کارگردانان پشت صحنه تجمع مقابل مجلس، خود را بر اساس فرمايشات رهبری تصحيح کنند، ايلنا

هرکس حق اظهار نظر و تجمع دارد، اما اينکه تصاويری نصب شود و شعارهايی داده شود که به يک قوه کشور که به فرموده امام(ره) در راس امور است، توهين و جسارت شود، مطمئنا مورد قبول هيچ کس نيست.


ايلنا: نماينده مردم تهران در مجلس تاکيد کرد: کارگردانان پشت صحنه تجمع مقابل مجلس خود را بر اساس فرمايشات رهبری تصحيح کنند، زيرا آهنگ همه بايد آهنگ ولايت باشد.



تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 


اسدالله بادامچيان در گفت‌وگو با خبرنگار ايلنا، در پاسخ به سوالی در مورد آثار سوء اختلافات بين دولت ومجلس در پی تجمع چند روز پيش، اظهار داشت: اختلافی نمی‌يابم و اين مسائل طبيعی است. البته اين موضوع مربوط به دولت نيست، بلکه مربوط به دوستان آن است.
وی افزود: اشتباه تجمع کنندگان چند روز پيش مقابل مجلس اين بود که اشتباها تصور می‌کردند مجلس می‌خواهد در دو مصوبه مورد مناقشه، برای دانشگاه آزاد کاری کند، در حالی که مجلس شريک دولت است و برای يک دانشگاه کار نمی‌کند.
بادامچيان خاطرنشان کرد: مصوبه اول در اين رابطه، لايحه حمايت از موسسات آموزشی غير دولتی و پيشنهاد شده در سال ۸۷ است که مربوط به جريانات اخير نيست. دانشگاه ازاد هم يکی از اين صدها موسسه است و اگر اصراری وجود داشت، اين امکان وجود داشت که هنگام بررسی آن در کميسيون آموزش تبصره‌ای قيد می شد که به دليل تمکن مالی دانشگاه آزاد اين حمايت صورت نمی‌گيرد و لذا اين موضوع نيازی به دعوا نداشت.
وی ادامه داد: طرح بعدی هم در پی فتوای تاريخی مقام معظم رهبری بود که فرموده بودند، کسانی که تصرف مالکانه به اموال دارند، می‌توانند آنها را وقف کنند و مجلس همان فتوا را تبديل به قانون کرد. دوستان معترض اگر روی دانشگاه آزاد حساسيت زيادی داشتند، می‌توانستند تبصره‌ای را اضافه کنند که دانشگاه آزاد مستثنی شود.
نماينده مردم تهران در مجلس تصريح کرد: متاسفانه کاری که جلوی مجلس انجام شد، همان مساله‌ای بود که روز بعد مقام معظم رهبری به آن تذکر جدی و صريح دادند. البته هرکس حق اظهار نظر و تجمع دارد، اما اينکه تصاويری نصب شود و شعارهايی داده شود که به يک قوه کشور که به فرموده امام(ره) در راس امور است، توهين و جسارت شود و کيف انگليسی هم آورده شود، مطمئنا مورد قبول هيچ‌کس نيست.
بادامچيان گفت: بچه‌های بسيجی دانشگاه ها افراد مخلصی هستند، اما کارگردانان پشت صحنه تجمع خودشان را بر اساس فرمايشات رهبری تصحيح کنند، زيرا آهنگ همه بايد آهنگ ولايت باشد و ايشان هم تاکيد دارند که هم اکنون وحدت بايد حفظ شود.
وی در پايان با تاکيد بر اينکه مصوبات شورايعالی انقلاب فرهنگی در جای خود محفوظ است، توصيه‌کرد: رسانه‌ها با توجه به نظرات رهبر معظم انقلاب، دنبال تقويت وحدت بروند و اگر دوستان بحث‌هايی را ادامه دهند، ما آنها را کش ندهيم.


ارسال به بالاترین | ارسال به فیس بوک | نسخه قابل چاپ | بازگشت به بالای صفحه | بازگشت به صفحه اول 



















Copyright: gooya.com 2016