یکشنبه 6 تیر 1389   صفحه اول | درباره ما | گویا


گفت‌وگو نباشد، یا خشونت جای آن می‌آید یا فریبکاری، مصطفی ملکیان

مصطفی ملکیان
ما فقط با گفت‌وگو می‌توانیم از خشونت و فریبکاری رهایی پیدا کنیم. در جامعه هر مساله‌ای از سه راه رفع می‌شود، یکی گفت‌وگوست، یکی خشونت و دیگر فریبکاری. اگر در جامعه گفت‌وگو تعطیل شود دو رقیبی که جای آن را می‌گیرند، خشونت و فریبکاری هستند ... [ادامه مطلب]


بخوانید!
پرخواننده ترین ها

تجمع بزرگ شورای ملی مقاومت در فرانسه با حضور مريم رجوی، خوزه ماريا آزنار و جان بولتون (همراه با عکس)، راديو بين‌المللی فرانسه

فواد روستائی - خبرگزاری فرانسه در گزارش خود اين نکته را نيز ناگفته نمی گذارد که جنبش تحت رهبری مريم رجوی، ايرانيان خارج از کشور را در بر ميگيرد و با جنبش اپوزيسيون داخلی ايران که در پی انتخابات رياست جمهوری دهم و انتخاب مجدد محمود احمدی نژاد بوجود آمده و با برگزاری تظاهرات اين انتخاب مجدد را به چالش کشيده است در ارتباط نيست.


به گزارش خبرگزاری فرانسه از شهر Taverny، در حومۀ پاريس، گردهمايی سازمان داده شده از سوی شورای ملی مقاومت ايران که سازمان مجاهدين خلق ايران جزء اصلی آن است شب گذشته در ورزشگاه اين شهر برگزار شد.



تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 


خبرگزای فرانسه شمار حاضران در اين تجمع را که از آنان به عنوان هواداران سازمان مجاهدين خلق ياد کرده است دهها هزار نفر گزارش کرده و از اين گردهمايی بعنوان موفقيتی ديپلمايتک برای اين سازمان ياد کرده است چرا که با حضور شخصيت هايی چون جان بولتون، نمايندۀ پيشين آمريکا در سازمان ملل برگزار شده است.

به گزارش اين خبرگزاری، در اين گردهمايی، مريم رجوی، رئيس شورای ملی مقاومت طی سخنانی که به زبان فارسی ايراد کرد، از مخالفت خود با فاشيسم در کسوت عمامه، سنگسار، اعدام، قطع عضو و دولت تحميلی سخن گفت.


مريم رجوی

خبرگزاری فرانسه در گزارش خود اين نکته را نيز ناگفته نمی گذارد که جنبش تحت رهبری مريم رجوی، ايرانيان خارج از کشور را در بر ميگيرد و با جنبش اپوزيسيون داخلی ايران که در پی انتخابات رياست جمهوری دهم و انتخاب مجدد محمود احمدی نژاد بوجود آمده و با برگزاری تظاهرات اين انتخاب مجدد را به چالش کشيده است در ارتباط نيست.

به گزارش خبرگزاری فرانسه، خانم مريم رجوی در دنبالۀ سخنان خود گفت ملت ايران تا سرنگونی استبداد و ديکتاتوری به مقاومت خود ادامه خواهد داد. مريم رجوی افزود ملت ايران چون ملت فرانسه و کشورهای اروپا که در مقابل هيتلر مقاومت کردند به ايستادگی ادامه خواهند داد.

رئيس شورای ملی مقاومت در ادامۀ سخنان خود گفت تنها راه برای حل بحران ايران، " راه سوم" يعنی نه جنگ، نه مماشات بلکه يک تغيير دموکراتيک از راه مقاومت مردم است.

خوزه ماريا آزنار، نخست وزير پيشين اسپانيا، يکی ديگر از شخصيت های سياسی اروپا که در گردهمايی سازمان مجاهدين خلق حاضر بود، طی سخنانی گفت:" از مبارزۀ شما برای آزادی و دموکراسی پشتيبانی می کنم، ملت ايران بسيار رنج کشيده است، اين ملت خواستار و شايستۀ دولت بهتری است که حرمت انسانها را نگه بدارد و آزاديهای اساسی را تضمين کند".


خوزه ماريا آزنار

خبرگزاری فرانسه در گزارش خود می نويسد پيش از حضور نخست وزير سابق اسپانيا، حضور جان بولتون، نمايندۀ پيشين آمريکا در سازمان ملل حائز اهميت بود چرا که هنوز هم سازمان مجاهدين خلق در فهرست سازمان های تروريستی ايالت متحدۀ آمريکاست.

اين ديپلمات آمريکايی که به نوشتۀ خبرگزاری فرانسه سخنرانی اش با کف زدن های شديد روبرو شد، گفت:" رژيم ايران به يک ديکتاتوری نظامی، سرکوبگر و فاشيست تبديل شده است، سرکوب مردم در پی انتخابات رياست جمهوری سال پيشين نشان داده است که رژيم تا چه حد جنايتکار اپوزيسيون تا چه اندازه نيرومند است. ايران از آمادگی کامل برای دموکراسی برخوردار است".

خبرگزاری فرانسه به نقل از منابع پليس شمار شرکت کنندگان در اين گردهمايی را سی هزار نفر گزارش کرده و می نويسد سازمان دهندگان در انتظار حضور صد هزار نفر بوده اند. به گزارش اين خبرگزاری ايرانيان از سراسر جهان از جمله اروپا، آمريکای شمالی و استراليا در اين اجتماع حاضر بودند.


ارسال به بالاترین | ارسال به فیس بوک | نسخه قابل چاپ | بازگشت به بالای صفحه | بازگشت به صفحه اول 



















Copyright: gooya.com 2016