چهارشنبه 26 خرداد 1389   صفحه اول | درباره ما | گویا


گفت‌وگو نباشد، یا خشونت جای آن می‌آید یا فریبکاری، مصطفی ملکیان

مصطفی ملکیان
ما فقط با گفت‌وگو می‌توانیم از خشونت و فریبکاری رهایی پیدا کنیم. در جامعه هر مساله‌ای از سه راه رفع می‌شود، یکی گفت‌وگوست، یکی خشونت و دیگر فریبکاری. اگر در جامعه گفت‌وگو تعطیل شود دو رقیبی که جای آن را می‌گیرند، خشونت و فریبکاری هستند ... [ادامه مطلب]


بخوانید!
پرخواننده ترین ها

سازمان مجاهدين خلق خبر دستگيری اعضای خود در تهران را تکذيب کرد، راديو فردا

سازمان مجاهدين خلق ايران روز چهارشنبه در واکنش به خبر دستگيری اعضای خود در تهران ضمن متهم کردن جمهوری اسلامی به رواج «ادعاهای کذب» اعلام کرد که هيچ يک از افراد اين گروه دستگير نشده‌اند.

خبر خبرگزاری رويترز به نقل از اين سازمان يک روز پس از آن منتشر می‌شود که وزير اطلاعات دولت جمهوری اسلامی اعلام کرد که افراد اصلی «دو تيم» مرتبط با سازمان مجاهدين خلق که قصد بمب‌گذاری در سالروز حوادث ۳۰ خرداد سال ۱۳۶۰ در تهران را داشتند بازداشت شده‌اند.



تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 


به گفته وزير اطلاعات ايران، افراد بازداشتی «درصدد بودند تا در اين ايام در چند منطقه مهم و حساس شهر تهران عليه مردم بی‌گناه و با هدف ايجاد رعب و وحشت اقدام به انفجار» کنند.

سازمان مجاهدين خلق از گروه‌های مخالف دولت ايران است که از سال ۱۳۶۰ وارد مرحله مبارزه مسلحانه با جمهوری اسلامی شد، و در جريان جنگ ايران و عراق نيروهای خود را به خاک عراق منتقل کرده و از آنجا حملاتی را عليه ايران ترتيب داد.

حيدر مصلحی، وزير اطلاعات دولت محمود احمدی‌نژاد، روز سه‌شنبه تعداد افراد بازداشت شده و مشخصات آنها را اعلام نکرد، ولی گفت که از اين افراد مواد ساخت بمب گوگرد، اکليل، سرنج، بنزين و کوکتل مولوتف آماده کشف شده است.

به گزارش خبرگزاری رويترز، سازمان مجاهدين خلق در ای‌ميلی به رسانه‌های خارجی «اين ادعاهای مطلقا کذب» را تکذيب کرده و‌ آن را بخشی از فعاليت «دروغ‌پراکنی» جمهوری اسلامی دانسته است.

آقای مصلحی همچنين در خبر خود از بازداشت اعضای سازمان مجاهدين خلق که ايران و آمريکا هر دو آن را گروهی تروريستی می‌دانند گفته بود که اين «عوامل داخلی» در عراق آموزش ديده بودند.

اشاره وزير اطلاعات جمهوری اسلامی به اردوگاه اشرف در نزديکی شهر بغداد، پايتخت عراق، است که حدود ۳۵۰۰ تن از اعضای سازمان مجاهدين در آن به سر می‌برند و دولت ايران چندين بار از دولت عراق خواستار برچيدن آن شده است.

به گزارش خبرگزاری رويترز، اين سازمان در ای‌ميل خود به رسانه‌های خارجی اشاره وزير اطلاعات جمهوری اسلامی به آموزش افراد بازداشتی در عراق را «کذب» و آن را «زمينه‌چينی برای حمله به اردوگاه اشرف» دانسته است.

حيدر مصلحی روز سه‌شنبه گفته بود که «پدر و دو عموی يکی از سرتيم‌های دستگير شده به دليل عضويت در سازمان مجاهدين خلق در اوايل انقلاب اعدام شده‌اند و نام‌برده نيز تا به حال دو مرتبه به قرارگاه مجاهدين مستقر در عراق مسافرت داشته و آموزش‌های لازم را ديده است».

مسئوليت کنترل اردوگاه اشرف واقع در ۸۰ کيلومتری شمال بغداد در استان دياله در سال جاری ميلادی از سوی ارتش آمريکا به دولت عراق واگذار شد.

در مردادماه سال گذشته در جريان يک درگيری دوروزه بين ساکنان اردوگاه اشرف و نيروهای امنيتی عراق حداقل ۱۱ نفر کشته و زخمی و ۳۶ تن از مجاهدين دستگير شدند.


ارسال به بالاترین | ارسال به فیس بوک | نسخه قابل چاپ | بازگشت به بالای صفحه | بازگشت به صفحه اول 



















Copyright: gooya.com 2016